/ Honda CR-V: více prostoru, komfortu a technologií /

Honda už nás začíná chystat na podzimní zahájení prodeje nové generace Hondy CR-V. Aktuální tisková zpráva informuje o tom, jak moc se novinka zvětšila a čím bude hýčkat posádku.

 

Nová Honda CR-V: Více prostoru, komfortu, pohodlí a technologií

  • Díky většímu rozvoru je interiér výrazně prostornější, ačkoli délka vozu zůstává stejná
  • Celá řada komfortních a technologických prvků pro všechny pasažéry po celé kabině
  • Poprvé je u modelů CR-V se zážehovým motorem k dispozici verze se sedmi sedadly
  • Ve své třídě jedinečný, zcela plochý zavazadlový prostor s volitelným bezdotykovým ovládáním zadních výklopných dveří

Od uvedení prvního vozu CR-V na trh v roce 1995 představuje v sektoru SUV tento model vzor pro nejlepší využití prostoru. Zcela nový model, který bude v Evropě k dostání letos, staví na tomto dědictví s cílem stát se nejpraktičtějším a nejkomfortnějším CR-V v historii.

Na začátku příprav zcela nového modelu CR-V konstruktéři firmy Honda zásadně přepracovali platformu vozu. Kola byla posunuta dále k rohům vozu a došlo tak k prodloužení rozvoru o 40 mm a nárůstu světlé výšky vozu o 40 mm. Tato změna rozvoru spolu se zvětšením šířky vozidla o 35 mm přinesla větší prostor pro pasažéry, ačkoliv celková délka vozu zůstala zachována.

Větší prostor pro pasažéry

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici o 5 mm vyšší prostor pro hlavu a o 16 mm větší prostor pro nohy. Vzdálenost cestujících vpředu a vzadu za sebou narostla o 50 mm a díky nižší nádrži na pohonné hmoty, která je umístěna před zadními koly, došlo vzadu ke zvětšení prostoru pro nohy také o 50 mm.

Došlo k rozšíření úhlu otvírání zadních dveří vozu CR-V o 6 stupňů, což ve spojení s větším prostorem pro cestující znamená snazší nastupování a vystupování z vozu a také lepší přístup pro upevnění dětských sedaček. Dalším výrazným prvkem je nový zaoblený práh dveří, který omezuje riziko zachycení nečistot na oděvu cestujících při výstupu z vozu na minimum.

Nejlepší zavazadlový prostor v dané třídě a poprvé také sedm sedadel

Modely CR-V se zážehovým motorem jsou k dispozici také ve volitelné sedmimístné verzi, u níž jsou sedadla ve všech třech řadách sklopná a díky tomu si mohou na dlouhých cestách dopřát komfort všichni pasažéři. U sedmimístné verze lze sedadla v druhé řadě posunovat o 150 mm a umožnit tak dostatečně velký prostor pro nástup i pohodlné sezení vzadu, a to dokonce i dospělým. Když není třetí řada využívána, opěradla sedadel lze sklopit dolů a překlopit dopředu, čímž vznikne větší zavazadlový prostor.

Objem zavazadlového prostoru je rovněž v dané třídě prvotřídní a jeho vstupní otvor je největší, jaký kdy CR-V mělo. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze jednoduše sklopit, což ve spojení s dvouúrovňovou nastavitelnou podlahou v zadní části vozu zrychlí i usnadní nakládání. Když je podlaha zavazadlového prostoru v horní poloze, zároveň tak vznikne zcela rovná plocha pro objemnější předměty, která sahá až k druhé řadě sedadel. Díky těmto vylepšením vznikl nákladový prostor o maximální délce 1 830 mm u pětisedadlové verze (nebo 1 800 mm u sedmisedadlové verze), což oproti předchozímu modelu CR-V představuje prodloužení o 250 mm. Vejde se do něj např. horské kolo s velikostí rámu 19,5″. Majitelé mohou také využít druhou možnost, tedy nastavit podlahu do nízké polohy, čímž získá hlubší zavazadlový prostor.

Komfortní a technologické prvky v celém voze

Zcela nový model CR-V je vybaven celou řadou komfortních a technologických prvků.

Díky posunutí reproduktorů v panelech dveří více nahoru mohou cestující vpředu i vzadu využít dveřní kapsy o větším objemu. Ty jsou nyní natolik velké, že se do nich vejde i tablet plné velikosti. V přední části kabiny se nachází nová středová konzole, kterou lze využívat ve třech režimech podle konkrétních požadavků, např. jako praktickou přihrádku na mobilní telefon nebo objemnější prostor, do kterého lze uložit menší kabelku. Od verze výbavy Elegance výše jsou vzadu k dispozici dva porty USB, jejichž pomocí lze napájet telefony, tablety a jiná osobní elektronická zařízení. Verze Executive je navíc vybavena bezdotykovým ovládáním zadních výklopných dveří, které doplňuje možnost nastavení výšky otevření v omezených prostorech.

První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a pětidveřový model s hybridním hnacím ústrojím bude následovat zkraje roku 2019.

8 komentářů

  • Revatio

    Prve nastrely novejj CRV V na offiko strankach Hondy. Spotreba, vid video, CRV i -MMD kombinovana 7,6 – 6,6l , teda rovnako ako ma CRV s 1.5Turbom.
    http://www.honda.de/cars/new/coming-soon/cr-v/overview.html

  • Kedy konecne zacne Honda robit otvor na lyze v sedadlach. Ked som sa na to spytal v Honde odpoved bola, ze Japonci nelyzuju. Co je samozrejme blba odpoved a este k tomu to nie je pravda.
    Je to pre sportovo zalozenych ludi (pre akych aj samotne SUV je) dolezity detail. 🙁

  • Vie sa kedy budú prvé informácie na predajniach? Respektíve objednať si ju? Lebo chcem ju kvôli rodine a 7 miestnu a hneď ako by prišla do Európy.

    • Japan Cars

      Prodávat se začne v září, ale jestli ji půjde objednat dříve, nevím. Zjistím a po víkendu dám vědět. 😉

  • Mě připadá, že Honda žije asi 30 let zpátky. Jak můžou vydat takovou tiskovou zprávu, kde není vlastně žádná informace. Všimlo si zastoupení pro Evropu, že když najedu na YouTube, jsou tam rok a půl staré velmi podrobné videorecenze, kde testeři prolezou celé auto včetně praktických ukázek interiéru, třetí řady sedadel a jízdy včetně křížení náprav atd. Že lze najít technická data i servisní ůkony, jak třeba vyměnit filtr, olej, atd. Vzhledem k tomu, že auto je identické z US trhem, jsou všechna tech. data rozměrů dávno na webu. Ta tiskovka je opravdu komická. Ale to, že motor bude mít menší výkon a dostane filtr pevných částic, to se do tiskovky samozřejmě nehodí. Tohle už prostě přehnali.

    • To není tak docela pravda. Auta pro Ameriku a Evropu nikdy nebyla stejná, dokonce ani Civic X 5D, ktery se prodává jako „euro tuned“, není úplně stejný. Auta se liší výbavami a tím pádem i váhově, naladěním podvozku i motoru, řízením, brzdami, atp. Ale na US webech samozřejmě docela slušnou představu o příštím CRV získáš. ?

      • Tak jasně, motor bude jiný, resp. jinak naladěný plus hybrid. K tomu se vztahují i brzdy. Podvozek může být naladěn jinak, ale velký rozdíl tam nebude, to by potom dost měnilo chování auta. Výbavy jsou samo jiné, což souvisí s váhou. Právě proto jsem čekal nějaké info v té tiskovce, ne, že se auto zvětší někde o pár mm. Jinak ty rozdíly byly v minulosti větší, ale hodně se jich smazalo, a dnes jsou ta auta téměř identická, hlavně z důvodu úspor.
        Jinak dle tohoto https://youtu.be/7B0VpJGdz40 by mělo to auto být daleko schopnější než dříve.

        • To není úplně přesné. I USA samozřejmě bude mít hybrid. Tady jde o individuální ladění pro potřeby konkrétních trhů. Honda jako masový mainstreamový výrobce v USA musí zohledňovat specifika US trhu s větším důrazem na pohodlí a svého času kvůli „spotřebnímu“ přístupu Amíků k autům i šidilo materiály (to už teď vzájemná konkurence nedovoluje), ale třeba i odhlučnění (to počítám, že dnes už také není). Ale naladění řízení, brzd, pružin a tlumičů, ale i geometrie, to vše se stále liší. Jsem si jistý, že dnes, kdy se Honda zase vrací ke sportovním kořenům, se budou rozdíly stírat a třeba řízení už bude stejné a podvozky méně rozkydlé. Třeba taková Mazda rozdíly mezi US/JPN/EU nedělá. Jako okrajový výrobce z finančních důvodů prakticky na všech trzích cílí na sportovnější klientelu.
          Tak to video mi udělalo radost, na tom by si dosavdní RT-4WD vylámalo zuby. Konečně to má inteligentní elektromiku. 🙂

Komentáře jsou uzavřeny.