Novinky

Honda Accord je lepší, než Audi A4!

Aktuální americká Honda Accord prolomila hranici mezi tamním mainstreamem a prémiovou třídou! Tvrdí to alespoň prestižní magazín Motor Trend, jenž porovnal nejluxusnější verzi Hondy Accord Touring s obdobně naceněným Audi A4 2.0T a výsledkem bylo jasné vítězství japonského sedanu. Nikoli pouze v disciplíně poměr ceny a hodnoty a dynamika, kde je mezi přeplňovanými dvoulitry obrovský výkonový rozdíl, ale i co se týče ostatních aspektů, interiér nevyjímaje. Audi de facto dokázalo zabodovat pouze lepším odhlučněním motoru.

Test najdete na webu MOTORTREND a vřele ho doporučuji, moc pěkně se to čte a článek je také doplněn slušnou fotogalerií. 😉 Opravdu velká škoda, že u nás accorda nemáme. Snad si to Honda ještě rozmyslí, když se do Evropy chystá Toyota Camry

18 komentářů: „Honda Accord je lepší, než Audi A4!

    • Tahle informace mi bohužel utekla. 🙁 Ale všichni víme, jak rychle umí Honda změnit názor, i když většinou opačným způsobem. 😉
      Za situace, ve které Honda v Evropě je, to chápu, na druhou stranu dopad na image by byl blahodárný. Zajímalo by mě, na kolik opravdu ty homologace a vše okolo vyjdou a kolik by bylo potřeba prodat aut, aby to bylo alespoň na nule.

      • jestli plati ze homologace plati pro celou evropu tak mi to trochu nesedi v anglii, civic sedan se tam zacina nabizet teprve ted narozdil od zbytku evropy. jestli za tim neni nejaka obchodni myslenka tak mi to nesedi plytvat penezmi za homologace a pak nabizet jen na casti trhu pro ktere tu homologaci mam.

      • Honda je na takový krok v Evropě malá, ačkoliv bych za něj byl také rád :).

        Na druhou stranu mě vždy fascinuje, kolik aut dokáže homologovat duo Hyundai/Kia, aniž by s tím měli jakýkoliv problém.

        Pokud bych se přimlouval za přivezení jednoho auta, tak Accura RDX. To by mohl být trhák, jen do něj nemají rozumný motor (rozuměj pro EU).

        • radek.m: je v tom dvoulitrovy turbo, co jinyho bys ted v EU chtel…? Teda krome chrochtaku, samozrejme…

          • Máš pravdu, ale 272 koní a 24 MPG není pro každého. Ideálně k němu ještě nějaký hybrid. Ale asi by musel být výkonnější, než ten v CR-V a nemyslím tím zrovna ten z NSX.

          • radek.m: hybrid by tady moc prodejný nebyl, Honda není Lexus. Evropského zákazníka by nejspíš uspokojila nějaká očesaná verze s 200 hp. Pořád by to jelo díky krouťáku slušně a chybějící špička by místní SUV-ropná komunita vnímala jako standardní fíčuru.

      • Pokud se náhodou podaří vyjednat obchodní dohoda na 0% sazby na auta mezi EU a USA, nestane se dovoz USA Accordu rázem o dost zajímavější?

        • Japonsko sa dohaduje/dohodlo? s EU na postupnom znizeni az uplnom zruseni cla. Snad by tu bola moznost navratu Accorda. Honda na turbo ere a elektrike koniec koncom uz tiez fici a u Acciho to vyzera na viac ako len slusny pokus.

  • „výsledkem bylo jasné vítězství japonského sedanu. Nikoli pouze v disciplíně poměr ceny a hodnoty a dynamika, “

    No jo. Blbý na tom je jediná věc: Audi je, podle mě, značka s nejhorším poměrem cena výkon. Takže dobrý, ale o žádné velké vítězství se nejedná.

    • Poměr ceny a hodnoty je u takovýchto srovnávaných aut samozřejmě předem daný, ale ten jaxi už z principu nebyl předmětem zkoumání. A Audi není v tomto ohledu o nic horší, ale ani o nic lepší, než ostatní konkurence prémiové třídy. Platíš hodně a občas nevíš, za co. Tak to prostě je.

  • Tak tomu říkám Blesk hadr 🙁

    Srovnání nejlepší verze Accordu s total socka verzí A4, která má navíc ještě o kus snížený výkon oproti standardním verzím, tomu říkám „Accord je lepší než A4“.

    To ale byl od dob 7G vždycky. 2.4 v Exe byla vždycky lepší než A4 1.6 MPi v holobytu. Co je na tom divného nebo úžasného?

  • Test, porovnávající, co dostaneš za své peníze, je naprosto legitimní, opodstatněný a smysluplný, tak jaký Blesk?
    Faktory, dané rozdíly ve výkonu, jsou samozřejmě bez diskuzí, ale Accord je lepší snad v každém jednotlivém ohledu, který je v testu zmíněn s výjimkou odhlučnění motoru. Počínaje kvalitou interiéru a konče třeba jízdními vlastnostmi nebo převodovkou.
    Vůbec nerozumím tomu, proč tě tohle zjištění tak štve.

  • King: ale no tak. Titulek hlásí, že Accord je lepší než A4. To není pravda a sám to teď píšeš – správný titulek zní „Accord v maximálce je za ty peníze lepší poměr cena výkon než nejzákladnější A4“. To ale už není taková bomba, že.

    Současně ta A4 – jak je i v článku napsáno – je totální socka, udělaná speciálně kvůli emisím. Takže bez výbavy a bez motoru. Tohle „porazit“ v poměru cena výkon je na úrovni „Logan je lepší než Civic!!“ (Logan v max vs. Civic S, navíc s hypotetickou 1.0 80 hp).

    Mě neštve zjištění, které není „zjištěním“. V poměru cena-výkon vyhrávají levná auta zcela běžně a není na tom nic divného ani nového. Co mě štve je titulek jak z Blesku.

    • To není pravda. Sám teď píšu:
      „Faktory, dané rozdíly ve výkonu, jsou samozřejmě bez diskuzí, ale Accord je lepší snad v každém jednotlivém ohledu, který je v testu zmíněn s výjimkou odhlučnění motoru. Počínaje kvalitou interiéru a konče třeba jízdními vlastnostmi nebo převodovkou.“
      Tedy, abys to pochopil – i ve všem ostatním kromě zjevného, tedy že lépe pojede a má víc čudlíků. Viz závěr článku:
      The Accord, on the other hand, makes a strong effort at defining the holistic luxury experience. It’s not perfect, but it does just above everything a little bit better than the A4—it’s nicer to drive, more sophisticated, and more rewarding to spend time in.
      Shrnuto v jedné větě: Honda Accord je lepší, než Audi A4. Že by se to obrátilo s montáží i-Cockpitu a kožené loketní opěrky, tomu sám nevěříš. 🙂

      • King: jakože vážně věříš tomu, že ten test by dopadl stejně i v případě, že by ve srovnání bylo A4 v maximálce? 😀 😀

        Vždyť přece Accord by byl pořád o kus lepší a navíc ještě taky o půlku levnější, takže cost-benefit by dopadlo ještě výrazně líp než v případě tohodle základního střepu 😀

        No a nebo by to možná dopadlo zase trochu jinak. 😉

        • Troufám si říct, že by výkonově a výbavově srovnatelná A4 neměla o nic lepší dvouspojku, jízdní vlastnosti a kvalitu jízdy, ani materiály v kabině. 😉 Jak jsem psal, zabodovat může i-Cockpit a celolédr. Ale třeba to bude stačit. 🙂

          • Kriteriom na porovnanie bola cena, ake auto , s akou motorizaciou a vybavou za tie bubaciky amik dostane. Acci bol cenou+vybavou na maxime a A 4 sa len rozbiehala. Ze ma A4 v talone aj silnejsie motorizacie, mega vybavu , ktore Acciho preskocia lavou zadnou je jasne ale …. za danu sumu podla testu neponuklo A4 nic vynimocne, cim by si zasluzilo vitazne ovacie.

Komentáře nejsou povoleny.