Vyvíjí Subaru sporťák s motorem uprostřed?

První informace o sportovním subaru s motorem před zadní nápravou se objevily už v roce 2016, pak ale tyto informace utichly, jako už mnohokrát v případě podobných informací o japonských sportovních autech. Ovšem pozor – nyní jsou zpátky a pachatelem je japonský magazín Best Car, známý poměrně slušným přístupem k zákulisním informacím.

Časopis tvrdí, že vůz dostane přeplňovaný boxer, uložený za sedadly a určený k pohonu zadních kol, zkombinovaný s vpředu umístěným elektromotorem, roztáčejícím kola přední nápravy! Mělo by se jednat o plug-in hybrid s celkovým výkonem kolem 330 koní a funkcí vektorování točivého momentu.

Celé to zní krásně, co říkáte? Jenže možná až moc… Když vezmeme v úvahu přiznání Toyoty, že by supra bez spolupráce s BMW vůbec nevznikla a že budoucnost nového malého sporťáku také závisí na ochotě některého z konkurentů podílet se na vývoji, opravdu je na tom Subaru tak dobře, aby mohlo svépomocí zkonstruovat sporťák, vyžadující speciální platformu? Tím samozřejmě Plejády nechci podceňovat, ale nepřipadá mi to příliš reálné.

Jedno možné řešení této záhady by tu ale být mohlo. Je to sice jen můj nápad, ale je docela dobře možné, že se Toyota již rozhodla a třetím sportovním modelem bude nástupce MR2 s koncepcí vše vzadu a tím, kdo do toho půjde s ní, bude opět subaru, jako v případě GT86. Pak by sice byly zvěsti o plug-in hybridu a 330 koních poněkud nadnesené, protože nové MR2 má v hierarchii sporťáků patřit až pod GT86, ale jinak by to dávalo smysl. Navíc jsou dnes sporťáky s motorem uprostřed (i přes svou nepraktičnost) docela populární a obě značky by se mohly trefit do trendu.