Novinky

Nissan Skyline Nismo: sportovní sedan se 420 k

Tak už víme, jaké nové Nismo si Nissan připravil pro srpnovou premiéru: tohle je Skyline Nismo, tedy sportovní verze posledního sedanu v nabídce automobilky s vycházejícím sluncem ve znaku na JDM. Jak už víte z dřívějška, Nissan všechny své sedany zaříznul, právě s výjimkou modelu Skyline, jenž si hodlá zachovat za všech okolností. A představení verze Nismo je důkazem, že si hodlá klenot své nabídky hýčkat.

Japonský sedan Nissan Skyline je rebadgeované americké Infiniti Q50 a jako takové ani doposud nebylo ochuzeno o ostrou verzi, jmenuje se Skyline 400R a má 400 koní, stejně jako technicky spřízněné kupé Infiniti Q60 Red Sport 400, což určitě není špatné. Skyline Nismo ze 400R vychází, její dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l je však o něco silnější, má výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm, tedy o 20 koní a 75 Nm více. Kombinuje se se sedmistupňovým automatem a pohonem zadních kol.

Nissan Skyline Nismo má „speciální ladění“ podvozku bez bližšího upřesnění změn, lehká a pevná 19″ kola Enkei s širšími zadními pneumatikami, poladěné ABS, agresivnější brzdové destičky a decentní, leč nepřehlédnutelný spodní bodykit s tradiční červenou linkou. Sedadla Recaro zůstala z verze 400R, ale vloudilo se na ně logo Nismo, kterých je na autě… dostatek. 😉 Sportovní režimy Sport a Sport+ mají vliv na elektroniku motoru, převodovky a tlumičů.

Nissan Skyline Nismo bude sběratelskou záležitostí, vznikne pouze tisícikusová série, přičemž 900 aut bude „normální nismo“ a v roce 2024 přibude stovka exemplářů Skyline Nismo Limited s tmavými koly a speciálními znaky jako odkaz na Skyline GT (S54A-1) z roku 1964.

2 komentáře: „Nissan Skyline Nismo: sportovní sedan se 420 k

  • Hele máš tam trošku zmatek v označení modelů. Skyline není „spřízněný s kupé Q50“, protože Skyline JE Q50. Kupé je totiž Q60. Obojí už se vyrábí tak dlouho, že to tehdá mrtvý moře bylo ještě marod – pamatuju, jak jsem to okukoval v Japonsku v HQ Nissanu.

    Q40 nic není, svýho času to bylo krátce přejmenované G37 minulé generace, kterou právě vystřídala Q50. Kupé se už za minulé generace (té, co byla i jako kabriolet) přejmenovalo na Q60 a toto označení zůstalo i u nové (aktuální) generace, který vychází ze sedanu Skyline/Q50.

    Jinak teda za mě to nevypadá zle, zvenku se to tehdy moc povedlo, ale už jsou na tom ty roky vidět (však to bude mít pomalu 10 let) a interiér už má nejlepší roky za sebou. Spíš jsem zvědav, jak bude vypadat nová generace, tohle je zjevně labutí píseň té současné. Co bude dál, SUV jak Crown?

    • Nojo, trošku mě zradila paměť, což už se v mém věku stává. 😀 Holt číselné označení modelů má něco do sebe. 😉

Komentáře nejsou povoleny.