Nissan Skyline Nismo: sportovní sedan se 420 k
Tak už víme, jaké nové Nismo si Nissan připravil pro srpnovou premiéru: tohle je Skyline Nismo, tedy sportovní verze posledního sedanu v nabídce automobilky s vycházejícím sluncem ve znaku na JDM. Jak už víte z dřívějška, Nissan všechny své sedany zaříznul, právě s výjimkou modelu Skyline, jenž si hodlá zachovat za všech okolností. A představení verze Nismo je důkazem, že si hodlá klenot své nabídky hýčkat.
Japonský sedan Nissan Skyline je rebadgeované americké Infiniti Q50 a jako takové ani doposud nebylo ochuzeno o ostrou verzi, jmenuje se Skyline 400R a má 400 koní, stejně jako technicky spřízněné kupé Infiniti Q60 Red Sport 400, což určitě není špatné. Skyline Nismo ze 400R vychází, její dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l je však o něco silnější, má výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm, tedy o 20 koní a 75 Nm více. Kombinuje se se sedmistupňovým automatem a pohonem zadních kol.
Nissan Skyline Nismo má „speciální ladění“ podvozku bez bližšího upřesnění změn, lehká a pevná 19″ kola Enkei s širšími zadními pneumatikami, poladěné ABS, agresivnější brzdové destičky a decentní, leč nepřehlédnutelný spodní bodykit s tradiční červenou linkou. Sedadla Recaro zůstala z verze 400R, ale vloudilo se na ně logo Nismo, kterých je na autě… dostatek. 😉 Sportovní režimy Sport a Sport+ mají vliv na elektroniku motoru, převodovky a tlumičů.
Nissan Skyline Nismo bude sběratelskou záležitostí, vznikne pouze tisícikusová série, přičemž 900 aut bude „normální nismo“ a v roce 2024 přibude stovka exemplářů Skyline Nismo Limited s tmavými koly a speciálními znaky jako odkaz na Skyline GT (S54A-1) z roku 1964.
Hele máš tam trošku zmatek v označení modelů. Skyline není „spřízněný s kupé Q50“, protože Skyline JE Q50. Kupé je totiž Q60. Obojí už se vyrábí tak dlouho, že to tehdá mrtvý moře bylo ještě marod – pamatuju, jak jsem to okukoval v Japonsku v HQ Nissanu.
Q40 nic není, svýho času to bylo krátce přejmenované G37 minulé generace, kterou právě vystřídala Q50. Kupé se už za minulé generace (té, co byla i jako kabriolet) přejmenovalo na Q60 a toto označení zůstalo i u nové (aktuální) generace, který vychází ze sedanu Skyline/Q50.
Jinak teda za mě to nevypadá zle, zvenku se to tehdy moc povedlo, ale už jsou na tom ty roky vidět (však to bude mít pomalu 10 let) a interiér už má nejlepší roky za sebou. Spíš jsem zvědav, jak bude vypadat nová generace, tohle je zjevně labutí píseň té současné. Co bude dál, SUV jak Crown?
Nojo, trošku mě zradila paměť, což už se v mém věku stává. 😀 Holt číselné označení modelů má něco do sebe. 😉