Honda HR-V Sport: 182 koní a pár zajímavých úprav

Konečně jsme se dočkali sportovní verze SUV od Hondy! Představuje se model HR-V Sport s motorem 1.5 Turbo z Civicu X, disponujícím výkonem 182 koní při 5500/min a točivým momentem 240 Nm v rozmezí 1900-5000 otáček, v případě verze se šestistupňovým manuálem, u varianty s CVT činí výkon 182 koní při 6000/min, ale točivý moment byl snížen na 220 Nm při 1700-5500 otáček. Honda zatím neupřesnila dynamické parametry, ale auto pojede víceméně stejně, jako Civic se stejným motorem, tedy velmi dobře.

A jak se sportovní HR-V liší od ostatních verzí po faceliftu? Dostalo voštinovou mřížku masky chladiče, nový spodní bodykit v černém laku (včetně lemů blatníků), černá 18palcová kola s turbínovým designem lopatek a dvě chromové koncovky výfuku v pozměněném zadním nárazníku. Černá je také chromová maska chladiče, zadní lišty mezi (zatmavenými 🙂 ) zadními svítilnami a horní část krytů zpětných zrcátek. Interiér je laděný do černo-červené barevné kombinace (včetně černých sloupků a stropu (hurá)), s polokoženým čalouněním sedadel, kontrastními švy a hliníkovými pedály. Sedadla mají mít výraznější boční vedení, než u standardních verzí.

Ještě důležitější však jsou související sportovní úpravy. Honda HR-V Sport má jako jediná verze modelu řízení s variabilním převodem a takzvanými Performance Damper, což není to, co si myslíte. 😉 Jde o adaptivní zkrutné stabilizátory, jež v zatáčkách pomáhají omezovat náklony a na hrbolatém povrchu zajistí komfortnější jízdu. O sportovnějším naladění tlumičů a pružin, popřípadě brzd se nehovoří, budou tedy zřejmě stejné jako u mainstreamových verzí.

Výroba Hondy HR-V Sport začne v prosinci a první auta budou dodána zákazníkům na jaře 2019. Je to určitě super počin, ale… Jsem jediný, kdo je divoký ze značení sportovně laděných verzí u Hondy? V Japonsku RS, v Americe Si, a v evropě máme už dva ne-Type R a jeden si říká Dynamic a druhý Sport. Honda by se asi měla podívat u Nissanu (Nismo) nebo Toyoty (GR Sport), jak se to má dělat a jak budovat image. 🙁

 

21 komentářů: „Honda HR-V Sport: 182 koní a pár zajímavých úprav

  • 1.12.2018 (8:36)
    Permalink

    A co přibývání motorového oleje ? Vyřešeno ??
    Nemusíte mě sežrat, jen se ptám.

    Reagovat
    • 1.12.2018 (8:55)
      Permalink

      Předpokládám, že všechny 2019tky 1.5 Tturbo budou mít provedeny nějaké změny teplotního managementu, ale oficiálně má problém jen CR-V s CVT. 😉 V Číně vyřešeno už v květnu, pro Ameriku by už tak měl být nějaký balíček opatření hotový, musím se po tom ještě podívat.

      Reagovat
      • 1.12.2018 (9:33)
        Permalink

        Pokud jsem spravne pochopil, tak pro ameriku udelali svolavacku pro cr-v a civic, ale jen pro urcite staty s nizsimi teplotami. To, ze si stezuji i zakaznici z teplejsich krajin, zatim uspesne ignoruji. 😉

        Snad si ohlidaji alespon nove auta, kdyz je stavajici zakaznici nezajimaji.

        Reagovat
        • 1.12.2018 (15:21)
          Permalink

          Já mám za to, že pouze CR-V, ale chci se po tom podívat a zase to sepsat.
          Už ses přestěhoval? 😉

          Reagovat
      • 1.12.2018 (10:39)
        Permalink

        Zatím to vypadá, že je tento problém nejhorší u variant 1,5 s CVT. U manuálu asi jak si lidi řadí sami a možná většinou dynamičteji, tak se motor zahřeje rychleji. Plus si lépe hlídáš na jaké otáčky jedeš.

        Reagovat
        • 1.12.2018 (11:48)
          Permalink

          CVT se z principu snaží šetřit a držet otáčky – a tím i teplotu – co nejníž, takže tam trvá prohřátí nejdéle.

          Reagovat
  • 1.12.2018 (9:01)
    Permalink

    Na konzervatívny a eko-opatrný prístup Hondy až neuveriteľne dobre znejúca informácia. Ešte keby tomu dali AWD, tak by to bolo naozaj super autíčko! Mám však obavu, či by Honda interne neohrozila Civic. Pri dnešnej nepochopiteľnej mánii po SUV sa budú pri tonto motore ľudia asi skôr rozhodovať pre HRV ako pre Civic. Nevraviac, ak by to prišlo aj s AWD, čím som si zrejme odpovedal na moju poznámku vyššie. Takže AWD v Európe pravdepodobne nebude. Ohrozilo by to aj tak nie veľmi veľké predaje (inak skvelého) Civica X.

    Reagovat
    • 1.12.2018 (9:12)
      Permalink

      Eko-opatrnost u Hondy už snad skončila s IMA. 😉
      SUV obecně ohrožují pozice běžných aut, ale s tím těžko něco dělat, je třeba dávat zákazníkům, co chtějí. A pokud chtějí SUV, co taky trochu jede, pak je tu HR-V Sport správně. Nissan na to ale přišel už asi o 5 roků dřív, jen nevím, jak dobře se Juke Nismo prodává.
      4×4 chybí prý hlavně proto, aby neohrozilo prodejr CR-V. Moc smysl mi to nedává, mezi auty je tak velký rozdíl ve velikosti i zaměření, že si nemohou brát zákazníky, i kdyby chtěla. Pochybuji, že lidí přemýšlí tak, že koupí nejlevnější 4×4, co značka má a že mi to stačí. Asi takových pár bude, ale ne moc.
      Honda si tím zbytečně škodí. Jsou konkurenci HR-V, co by 4×4 chtěli a nemají. Mít ho a v Evropě nedat, mi přijde hloupé. Ale třeba se to změní ve chvíli, kdy se HR-V bude prodávat víc.

      Reagovat
      • 1.12.2018 (11:02)
        Permalink

        p.s. Navíc se obávám, že 1,5 T Sport u HR-V bude dražší než u Civica.

        Reagovat
          • 1.12.2018 (13:18)
            Permalink

            To si řekneme za pár měsíců 🙂 Aktuálně je CXG 1,5T Sport za necelých 670t,- ceníkově, ale prodejně cena se mezi skladovkami a nabídkou nových na sautu pohybuje pod 600t,- a už současná 1,5 atmosférická v Eleganci/Executivu (podle toho kdo se s jakou výbavou smíří, ale osobně chci už LED potkávačky, takže Executive) není o moc levnější…

    • 1.12.2018 (10:58)
      Permalink

      Civic vs. HR-V, toho bych se až tak moc nebál. Za mě to jsou pořád dost rozdílná auta.
      Nejspíš správně se Honda u Civica zaměřila primárně na zábavu za volantem, počínaje posazem za volantem, designem a konče podvozkem. Třeba na úkor MagicSeats z předchozích generací.
      Tu praktickou úlohu převzalo HR-V. Každopádně jsem na to auto hodně zvědavej a určitě se na jaře rád svezu 🙂

      Reagovat
  • 1.12.2018 (10:32)
    Permalink

    To sis nevšiml, že celý ten spodní bodykit se liší od klasického HR-V? Je to něco na způsob C8G 5D vs. 3D, kdy na 3D má ten bodykit tendenci se směrem k vozovce rozšiřovat. Jiné jsou prahy, zadní/přední podnárazník a zadní lem kol. Jediné co vypadá tvarově stejné, jsou přední lemy 🙂

    Moc pěkná změna (y)

    Reagovat
  • 1.12.2018 (12:04)
    Permalink

    No musím uznat, že mu to sluší (dokonce překvapivě dobře lichotivě nafoceno, že to snad u Hondy poprvé vypadá lépe na fotkách než bude v reálu) 🙂
    Jsem moc rád že tahle sport verze vznikla, ikdyž se obávám, že jí dost zabije cenovka, podobně jako Jazz Dynamic… pro image značky ale rozhodně dobře. Vlastně se ani nedivím, že nebude 4×4, ta cena by byla na úrovni základního CR-V 2×2… což by tu bylo neprodejné…
    Zajímavé je u Hondy v Evropě snad poprvé použití aktivních stabilizátorů, kort u takto malého SUV, tohle se dává snad jen do premiových výrazně větších SUV… Je to dobré znamení, že bude mít HR-V dobře odladěný podvozek… komfortní na výtlukách a přitom minimální náklony v zatáčkách. Myslet si že nebylo třeba odladit také tlumiče a pružiny by bylo bláhové už jen z důvodu rozdílné hmotnosti pohonné jednotky 😉 Jsem taky docela zvědavý na rozměr pneu, to asi nebudou zrovna užovky 🙂 CX má s 1.5 tuším 235…HR-V bude mít min 225…

    Reagovat
    • 1.12.2018 (13:10)
      Permalink

      Hatch CXG má s 1,5 předepsány 235/45R17 a 235/40R18, HR-V má nyní 215/55R17 a 225/45R18 tak uvidíme 🙂
      Na druhou stranu i sedan CXG s 1,5 má 215/50R17.

      Reagovat
    • 1.12.2018 (13:57)
      Permalink

      Přesně, už jen kvůli tomu image je to důležité. Jazz 1.5 Dynamic zase takový wow efekt neměl, dokonce ani mezi novináři, holt tenhe výkon a atmosféra, to už dnes není v kurzu, ale 180 koní v crossoveru, to už by se mohlo líbit plošně.
      Aktivní stabilizátory jsou podle mě novum u Hondy jako celku, nevím, že by to mělo nějaké auto předtím. A je to novum i v téhle třídě obecně. Jinak ten 1.5T nebude o moc těžší, než 1.5 atmo.

      Reagovat
  • 4.12.2018 (0:16)
    Permalink

    Skoda, ze nedoslo k inovacii infotainmentu. Ten stary android za vela nestoji…Dnes ked uz aj male auta prechadzaju na digitalnu pristrojovu dosku, bude mat “nova” HRV grafiku ako na Amige ci Commodore. 🙂
    Taktiez ako tak pozeram, nevidim tam nikde v predu distancny radar, takze ziaden adaptivny tempomat, predpokladam, ze ani sledovanie mrtveho uhla.
    Ak zapracovali na odhlucneni a nepremrstia to cenou tak by sa to mohlo napriek zjavnym nedostatkom predavat.

    Reagovat
  • 4.12.2018 (7:04)
    Permalink

    Nemůžu si pomoct, ale to barevné čalounění jen podtrhuje, jak je to staré a laciné. Nechal bych přístrojovku radši černou.

    Jinak rozumím, proč to do nabídky půjde, ale zase z mého pohledu trefa vedle. Sice je jasné, že to lidi kupují, ale ta neochota udělat i něco smysluplného – tedy do toho dát 4×4 – ta mě štve. Normální člověk si koupí Civika, 2WD SUV je pro holky a metrouše-hipstery, prostě pro lidi, kterým stačí, že to nějak vypadá a nepotřebují, aby to taky adekvátně fungovalo. Jízdně to bude vedle Civiku pochopitelně katastrofa, na sněhu to bude stejné, zbývá jen ten pocit bezpečí (pro holky, ať už skutečné nebo ty moderní s penisem co se bojí kýchnout pochopitelně důležité).

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *