Novinky

Gazoo Racing Super Sport bude nejdražší Toyotou v historii

Od představení konceptu Gazoo Racing Super Sport už uplynul téměř rok a kolem celého projektu bylo dosud překvapivě ticho. Teď se nám ale zase hladina trošku zčeřila a vyplulo pár nových informací. Podobnost auta se speciály pro Le Mans i jeho závodní hybridní technika není zase tak úplně náhodná.

Auto je de facto silniční verzí speciálu, který má po změně pravidel nahradit za dva roky současné prototypy LMP1. Důvodem je větší atraktivita pro diváky, s hyperauty se dokáží ztotožnit lépe, než se současnými anonymními plackami.

Homologace pro WEC bude v budoucnu vyžadovat výrobu homologační série,což znamená že se na silnice (no, na silnice – spíš do garáží sběratelů) dostane určitý počet těchto hyperaut s výkonem kolem 1000 koní. A stejně monstrózní, jako jejich výkon, bude i cena. Lidé od Toyoty odhadují, že by auto mohlo stát v přepočtu zhruba 17 milionů korun, což z Gazoo Super Sport udělá nejdražší silniční toyotu všech dob!

 

2 komentáře: „Gazoo Racing Super Sport bude nejdražší Toyotou v historii

  • To je nějaký levný, ne? Kdysi dávno, když Toyota jezdila Le Mans s GT-One byla taky nutná homologační série. Toyota vyrobila jen sérii jednoho auta a to se tak na silnici pochopitelně nikdy nedostalo, auto skončila v muzeu, ale cena těch, které bylo možné koupit byl mlion USD (Nissan R390 GT1, Carrera GT1, CLK GTR).

    Takže i když Toyota tehdy auto neprodala, nechce se mi věřit, že dnes by byla „street price“ nižší než před 20 lety. Současně ceny aktuálních GT3 aut (GT-R, NSX) jsou na úrovni 500-600k USD, takže nějaká „GT1“ potvora se mi zdá být spíš kandidát zase aspoň na ten milion než na „malý příplateček“ cca 150-250k USD nad cenu GT3.

    Ale uvidíme, třeba to bude fakt levné:-)

    • Ano, také se mi zdá ta cena podezřele nízká, nakonec to určitě bude víc. Nebo se hovoří od ceně bez daní. Popřípadě kombinace obou faktorů. 😀

Komentáře nejsou povoleny.