Mazda CX-60: první teaser, premiéra za měsíc!
Mazda včera uvolnila krátký videospot, jenž nás má navnadit na premiéru nového globálního modelu – SUV CX-60, postaveného na nové zadokolkové platformě, jenž se bude prodávat všude kromě Severní Ameriky – tedy i u nás. 😉 Mazda novinku představí 8. března a bohužel se proslýchá, že v Evropě bude mít jediný motor – plug-in hybridní systém s benzinovým čtyřválcem 2,5 l o celkovém výkonu přes 300 koní. Takže žádný šestiválec? Uvidíme, zatím to není oficiální… Protože jinak se o autě nic dalšího neví, doplnil jsem teaser do staršího článku, kde můžete vidět špionážní fotky vozu z loňského listopadu. Ten najdete níže pod videem.
*************
Mazda plánuje představení aut, postavených na nové platformě pro pohon zadních kol, na příští rok a měla by to být obrovská událost. Jenže moment překvapení nebude. Tedy minimálně co se týče prvního SUV s pohonem zadních kol v historii značky – někdo totiž natočil Mazdu CX-60 zřejmě při natáčení oficiálního videoklipu – a tedy úplně bez maskování. Mazda na dotyčného zřejmě zaklekla, ale není to nic platné – screenshoty z videa už se nezastavitelně toulají po síti.
Takže co nám Mazda CX-60 přinese? Kromě siluety s vpřed posunutou přední nápravou zajímavě tvarovanou příď, kde je dominantou chromová maska chladiče s integrovanými LED, na níž navazují překvapivě malé světlomety. Moc se mi tohle řešení nelíbí, ale uvidíme, jak to bude vypadat na oficiálních fotografiích. na druhé fotce je červený exemplář s černou maskou a zrcátky, což bude zřejmě sportovní paket; to sluší autu určitě víc. Tvarování boků auta je zjevně inspirovalo u hatchbacku Mazda3, boční prosklení je provedeno ve stylu CX-5.
Mazda CX-60 by se měla prodávat i v Evropě, kde by měla být v nabídce se čtyřválcovými motory, na které bude automobilka klást hlavní důraz, ale mild-hybridní řadové šestiválce se tu budou prodávat také. Mimochodem – Mazda CX-80, která bude v Evropě také, by měla mít téměř stejnou karoserii, ale sedmimístný interiér.
Vypadá to jako…BMW 🙂 Kdyby tam nebyl znak tak to je jasná x3 minimálně proporčně. Ale jinak je to na první pohled docela pěkné auto.
Já v tom vidím spíš Infiniti a když už BMW, tak spíš X1 než X3. Ale pro Mazdu je dobrá zpráva, že v tom vidíme prémii a ne Forda:-) A o to nejspíš šlo, proto ten dlouhý čumák.
A mi se to vlastně docela líbí… jen mám obavu, že s tím 2,5 plug in hybridem to sice bude svižné ve městě a na okresce, ale maximálka bude 180 jak u RAV 4. To mi u aut v této cenové kategorii přijde tristní. Toho šestiválce je podle mě fakt škoda, ale vlastně jsem tomu nikdy moc nevěřil.
Maximálku bych vůbec neřešil. Co bych ale řešil hodně je reálné chování na dálnici, protože třeba CR-V je děs.
Šestiválec byl od začátku pro Evropu zcela mimo – stačí se podívat na Toyotu, Highlander je obrovská kráva a taky jen 2.5 hybrid. Přitom to auto se mi moc líbí, ale mě přijde 2.5 hraniční pro RAVku, natož pak v něčem větším.
Až ti budou strhávat z měsíční výplaty pokuty za rychlostní přestupky, zaznamenané ECU auta, začne ti být jedno, že to jede jen 180. 😉
No, tak mě docela překvapuje, že jsem tady asi jediný, kdo si myslí, že nejhezčí Mazdy už jsme měli…
ja suhlasim… pre mna je tato nova predna maska krok spat, oproti nadhernym maskam sucasnych faceliftov CX-5.
silueta je tak isto nic moc z tychto prvych obrazkov.
snad to bude nazivo cosi lepsie.
kupit ale planujem CX-80, tak snad uz to auto za tie prachy bude vyzerat k svetu.