F1 2019 Melbourne: Honda při premiéře s Red Bullem třetí!
Dobré výsledky z předsezonních testů se potvrdily – to, co se nepovedlo Hondě ve spolupráci s McLarenem je nyní realitou se stájí Red Bull Racing – už při prvním letošním závodě se Honda dostala díky Maxovi Verstappenovi na pódium!
Verstappen vybojoval v kvalifikaci čtvrté místo na startu, jeho týmový kolega byl však až sedmnáctý kvůli zpackané týmové strategii v první části kvalifikace. Sesterský tým Scuderia Toro Rosso si vyjel na startu 13. a 15. příčku, což bylo trošku za očekáváním, vzhledem k výsledkům v testech.
Verstappen se v průběhu závodu před výměnou pneumatik pohyboval dokonce na druhém místě, po zastávce se vrátil zpět na čtvrtou a své snažení korunoval v závěru závodu přejetím Vettela na ferrari a skončil třetí. Gasly se posunul o šest pozic vpřed a nakonec skončil těsně za stupni vítězů, jeden bod získal pro Toro Rosso i Kvyjat.
Aby toho nebylo málo, tři kola před koncem závodu Verstappen zajel dokonce nejrychlejší kolo závodu, i když o něj ještě kvůli Bottasovi přišel. I tak ale Hondě zůstává nejvyšší v závodě dosažená maximální rychlost. Honda prostě bude letos skutečně bojovat o titul, pokazit by jí to mohly jen problémy se spolehlivostí, které ještě mohou nastat, v tomto ohledu je na soudy ještě brzo.
Pos | Driver | Car | Laps | Gap |
---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 58 | 1h25m27.325s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | 20.886s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 58 | 22.520s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 58 | 57.109s |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 58 | 58.230s |
6 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 58 | 1m27.156s |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | 57 | 1 Lap |
8 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 57 | 1 Lap |
9 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 57 | 1 Lap |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 57 | 1 Lap |
11 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 57 | 1 Lap |
12 | Lando Norris | McLaren/Renault | 57 | 1 Lap |
13 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 57 | 1 Lap |
14 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 57 | 1 Lap |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 57 | 1 Lap |
16 | George Russell | Williams/Mercedes | 56 | 2 Laps |
17 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 55 | 3 Laps |
– | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 29 | Suspension |
– | Daniel Ricciardo | Renault | 28 | Retirement |
– | Carlos Sainz | McLaren/Renault | 9 | Power Unit |
parada… ja to nevidel, ale i tak super zpravy!
https://www.youtube.com/watch?v=zDUqGWL9J-0
Než to zatrhnou 🙂
Na celý koukat fakt nebudu, ale mrknul jsem, jak si Max dal Fetla 😀 a jak ke konci zatápěl Hamovi. Škoda, že závod neměl ještě pár kol. 🙂 Ovšem Gasly byl fakt za Kvyjatem marnej, vypadalo to spíš jako souboj dvou úplně vyrovnaných aut. Ono je možná Toro Rosso lepší, než naznačil první závod. 😉
Tak samotné TR nevypadlo nijak marně ani v testech ani ve výsledných dosažených rychlostech a časech na kolo. Samozřejmě, může to být o tom, že jim to sedlo lépe než soupeřům, ale start do sezóny je to jednoduše optimistický 🙂
Na prvú Veľkú cenu v tomto roku, viac ako dobré výsledky. Ak sa k výkonu pridá aj spoľahlivosť tak to bude super. Boj o titul by som toho roku ešte neočakával (predsa je to čerstvá nová formula v tejto špecifikácii), ale že bude znepríjemňovať život Mercedesu a Ferrari tak to určite! Super, len tak ďalej!
Po prvním závodě ještě nevíme o spolehlivosti nic, ale po stránce výkonu se museli minimálně Ferrari přiblížit na minimum, jestli ho už nepřekonali. Forma Mercedesu je ale přece jen asi jinde, uvidíme další závod.
vzhledem k najezdu kol v predsezonnich testech bych se spolehlivosti nebal.
Honda je sra.ka. Nebyt dokonaleho podvozku, se kterym ti lemplove nemaji nic spolecneho, dopadli by zas mizerne. Jdu se svezt v poradnem aute, Hyundai rulezz.
Musíš vedle, tady se nikdo nechytne 😀
😀 😀
2bep: ale no tak, neříkej, že to tady jistý člověk nekontroluje a nečíhá na příležitost zase nad Hondou něco vyblinkat 🙂
BTW byl jsem v Ženevě, seděl v M3. V bílé kůži krásné, ale jaks psal, je to snad ještě menší než dřív. Kufr v pohodě, to by mi tak nevadilo (pro účel, k jakému máme Civika – od léta už ani nebudem muset vozit kočárek), ale překvapilo mě, jak to má malé dveře, resp. díru pro nastupovaní. Celkově bych se s tím chtěl svézt, nicméně to vypadá, že to spíš mít nebudem.
BTW 2: zase třeba vedle Supry těžká pohoda, z toho jsem neviděl ven, je to jak tank. Jsem zvědav, až do toho sednu někde v klidu, ale první dojem je trochu rozpačitý, protože vedle GT86 je celkový posaz i výhled o třídu horší. Ale třeba jsem se jen špatně našteloval, zatímco GT86 znám.
Jo, po první bedně začal dokonce i chválil 😀 Ale ještě před 14 dny si neodpustil příležitost ke kydání hnoje…
BTW M3: Já holt ten kočárek tak nějak pořád na mysli mám 🙂 Takže za mě jasné. Pro 2 + 2 starší děti jako druhé auto, cajk. Ale jako hlavní family car s potřebou tahat kočárek, nedostačující. Kufr malej, vysoká nakládací hrana a masivní zadní nárazník 🙁
BTW Supra: taky jsem na ní zvědavej, ale z Tvého popisu mě budou asi vystříhávat 😀 Toybaru je pecka, malé, lehké, svižné pro řidiče tak akorát prostorné a vše tak nějak správně po ruce 🙂
2bep: moc se mi líbí UX250h. Prostor vevnitř v pohodě, je to krásný, detaily parádně zpracovaný, prostě sice malej, ale Lex. No a pak otevřu kufr – a on tam není… Myslím, že v tarze mám větší. Za ty peníze to nejspíš stejně nehrozí, jen jsem se do toho při představení zamiloval a když teď mají na prvních 50 aut slušné slevy, bez DPH by se to s trochou fantazie a v jen průměrné výbavě dalo zvládnout (úplnej základ jen 660k bez daně, když odečtu C9G, tak by se to tak tak dalo). Ale i kdyby ano, tak ten kufr bych ještě musel zvážit, ten se musí vidět.
Nicméně chápu, že jestli máš rodinné úmysly, tak to se aspoň nějaký kufr hodí. Já nikdy nebyl příznivec kombíků a dvě děti jsou v sedanu nebo hatchi v pohodě, ale musí to být minimálně jako C9G, aby se tam v klidu dal kočárek. Větší akce není problém pořešit s rakví na střeše, o ty tak nejde, ale ten každodenní provoz bude člověk těžko dělat s autem, kam bude hrát tetris i jen se samotným kočárkem. To pak krásnej interiér nezachrání. Ale teda ta CX30 se mi líbila moc, takže je ještě šance u Mazdy zůstat 🙂
Naopak teda když jsme u toho, tak nejsem úplně odvařenej z Corolly. Po půlce dne na salonu už je člověk vykoukanej a utahanej, ale i tak jsem od toho tak nějak čekal víc. Určitě lepší než plasťák Auris, ale pořád tomu za mě něco chybí. Do kufru jsem se zapomněl podívat, seděl jsem v kombíku a na hatch zapomněl. Tam mě ale zajímá ten dvoulitrovej hybrid, už 1.8 bylo slušné a na auto velikosti Corolly bude ta 2.0 ideální – pojedete a nebude žrát.
Jo, Supra se oblíká a je to něco jako elasťáky, žádný volný triko jak Hilux 😀
to Skyline: Mě SUV nijak nelákaj a nemám ani využití pro vyšší stavbu auta 🙂
Já mám zatím furt největšího favorita CXG 1,5 MT Sport poface, uvidíme jak se mi jízdně zalíbí Corolla TS s 2,0 hybridem, ale zatím je jediným vážným konkurentem, pokud bych zvažoval nové auto. Ale ve výbavě Selection už to není nic levného :-/
Ale souhlasím, že 1-2 děti zvládne i prostornější kompakt jako je současná Cvička nebo Ufo 🙂
Já když slyším elasťáky, tak se mi vybaví Michelin 😀
Aniž bych chtěl být nějaký škodolibý, na to bude snad ještě spousta času po dalších závodech, ale tohle je perfektní odpověď na všechny ty narážky Renaultu, jak bude RB litovat, že od nich odešel. A navíc se čím dál víc potvrzuje, že za problémy tandemu McLaren – Honda nemohl jen jeden z nich, jak se všude tvrdilo. Je jasné, že Honda neměla dobrý start a vlastně ani původní koncepci, ale Mclaren nejen že jí nepomáhal, ale navíc, jak vidno, jí situaci ještě komplikoval. Motory, které jinde fungují dobře, v McLarenu prostě nefungují.
Jsem přesvědčen o tom, že Honda možná opravdu neměla od začátku tak špatný motor, jak se tvrdilo. Jen přestal fungovat po namontování do McLarenu. Vibrace, přehřívání a s tím související snížení výkonu a s tím související spotřeba… Honda musela řešit nejen to, aby byl motor dobrý, ale i to, aby fungoval s McLarenem, který je očividně už 4. rokem špatný. A to se asi úplně nedalo. A těším se na pokrok v sezoně, kdy bude mít Honda díky tomu, že bude dodávat dvěma týmům, k dispozici stejně dat jako Mercedes, Ferrari a Renault. 🙂
Líbí se mi taky diskuze o tom, jak se to teď Hondě zlepšuje
King: já bych se ještě nesmál, první vyhrání z kapsy vyhání, jak se říká. Jestli budou stále na bedně v půlce sezóny a Renault někde vzadu, bude na čase se zasmát. Je ale rozhodně příjemné vidět, že to snad konečně jezdí. Za ty miliardy…