Novinky

Nissan: vývoj nového Z a GT-R probíhá. Ale jinak, než myslíte

Také máte pocit, že Nissan nějak zapomněl, že má v nabídce sportovní modely 370Z a GT-R, které už by bylo na čase obměnit? Prvně jmenovaný vůz se vyrábí od roku 2008, ten druhý je dokonce ještě o rok starší, i když samozřejmě v mezičase prodělal spoustu modernizací. A Nissan sice slibuje nápravu, ale vůbec s tím nespěchá.

Teď se Top Gearu povedlo na toto téma vyzpovídat hlavního plánovače modelů Philippa Kleina, jenž se pokusil vysvětlit, co se za současným bezvětřím v této oblasti skrývá. Na jednu stranu sice ujistil, že sportovní modely jsou pro image automobilky i pro komunitu příznivců důležité, ale na druhou stranu ale přiznal, že Nissan stále ještě neví, jak dál…

Proces vzniku obou modelů sice už probíhá, ale zatím pouze ve fázi, kdy se zvažuje, jako cestou se vlastně vydat. Rychle se zpřísňující emisní normy dnes už prakticky vylučují, že by auta mohla mít klasický spalovací motor, ostatně v případě GT-R se to ví už dlouho. A nové Zetko na tom nebude jinak. Takže je třeba rozhodnout, zda půjde o hybridy nebo plug-in hybridy a jaký konkrétní systém bude použitý, úplně ze hry nejsou však ani elektromobily, k nimž má Nissan v posledních letech hodně blízko.

„Nevím, kolik zkušeností máte s elektromobily, ale jsou velmi fun-to-drive,“ vyhrožuje v rozhovoru Philippe. Avšak bez ohledu na vliv emisí a použitou techniku považuje zábavnost a zážitek z jízdy za klíčovou a bude zaručena bez ohledu na použité technické řešení.

4 komentáře: „Nissan: vývoj nového Z a GT-R probíhá. Ale jinak, než myslíte

  • The future will be shit

  • elektric fun to drive… vsichni jsou u vytrzeni z okamzity reakce na plyn. Jen to je bohuzel tim, ze mezitim na to jak je to super zapomneli diky turbomotorum. Vic fun nez poradna atmosfera s fofrklackem to nebude nikdy. Pokud chce nekdo poradnej okamzitej kroutak pri seslapnuti plynu, staci mit kvalitni velkej atmosferickej motor.

    Jinak teda diky EU za vsechny limity! uz aby se to rozpadlo.

    • 😀 Přesně tak. Já pro EV nic nemám, ale definici sportovního auta pro mě úplně nesplňuje…

    • bitkar: to není jen o okamžité reakci na plyn, ale také o okamžitém přísunu výkonu. Když má elektromobil 500 koní, dupnu na plyn a je tam 500 koní. U benzínu musím počkat, než se motor roztočí.

      Tohle většinu lidí, kteří s tím jedou, fascinuje. Současně se objevují elektromonstra, která vypadají velmi pěkně (teď v Ženevě třeba Pininfarina, 1900 koní – když šlápneš na plyn, tak se pod tím protočí zeměkoule).

      Nejsem žádný nadšený EVčkař, ale chápu, proč se to lidem líbí. Mimochodem, ta Ženeva ukazuje, že EV je „new cool kid on the block“ a benzín, to je taková ta historie, která patří do muzea. Každá (každá) značka má všechny koncepty EV (snad s výjimkou Bugatti) a myslím, že i Toyota a Lex to mají pomalu spočítané, pokud brzy nepřejdou na čisté elektromobily.

      Co se stane s Mitsu nebo Mazdou, to jsem sám zvědav. Zatím hrnou prachy na benzínu, ale zítra se budou prodávat elektromobily a je otázkou, jestli nebudou spíš od značek, které dnes nikdo nezná.

      Čím dál tím víc mě láká koupit BR-Z a nechat si to, dokud s tím budu smět jezdit. Není to kabriolet, ale mě se v tom tak dobře sedí (líp než v Miatě i než třeba v nové Supře), že si říkám, že by byla škoda to nemít. Kdyby peníze nebyly problém, tak LC500, ale tam by mě asi štvalo, že je to těžké, přestože je to láska podobně jako GranTurismo.

Komentáře nejsou povoleny.