Novinky

Honda v Evropě obnovila registraci označení Legend!

Sedan Legend patřil v minulosti k chloubám automobilky Honda – bylo to vždy nejdražší auto mezi běžnými modely a značka s ním nakukovala do luxusní třídy. Jenže v roce 1995 přestal figurovat legend v nabídce Acury v Americe, kde jej nahradilo označení RL (a to později RLX) a působení Hondy Legend na ostatních trzích včetně evropského bylo s následně dost nepřesvědčivé, až z nabídky většiny zemí zcela zmizel.

Ostatně ani označení RL/RLX si v Americe moc kredit nezískalo, Acura se nezvládla vcítit do potřeb lidí, která tento typ vozů kupují a v konkurenci aut jako je BMW 5 a Mercedes E se nedokázal prosadit. Dnes se prodává v USA řádově v desítkách kusů měsíčně.

Jenže letos v létě se má Acura do této třídy vrátit ve velkém stylu s autem, odvozeným od konceptu Precision a spekuluje se o tom, že s novým vozem přijde i nové jméno. Tedy přesněji řečeno se opráší staré a přestože Acura dnes stále používá trojpísmenné kódy označení svých aut, velký sportovní sedan by mohl být zase Legend.

Je otázkou, proč Honda registruje jméno Legend i v Evropě. Vzhledem k tomu, že se tu nenabízí ani Accord, je představa luxusního sedanu Acura v evropském portfoliu dost …naivní. Sice by šlo o silný argument v cestě Hondy na dohled prémiové třídy, ale Honda dnes není v pozici nabízet tady takový typ auta. Spíše tedy jde o to, aby se Legend nejmenovala v Evropě nějaká čínská šunka. Ale znáte to – nikdy neříkej nikdy. NSX je tu také jen do počtu, ale efekt na vnímání Hondy bezpochyby má…

7 komentářů: „Honda v Evropě obnovila registraci označení Legend!

  • Asi jsem naivní 🙂 Přál bych si opět reinkarnaci Legenda i přes to, že je pro mě tato třída malinko cenově out. Na imagemaker by to pro Hondu bylo ve výkonném hybridu dobré. Co se designu týče tak ten precision concept by byl určitě použitelný. Nechápu kdo v roce 95-96 zařízl velice úspěšný model a nebo spíše nedovedli navázat na předešlé úspěchy I. a II. generace a udělali pouze limuzínu bez kupé. Je mi jasné, že tyhle auta nebudou žádnou masovou produkcí obzvláště v době SUV(viz úspěšné modely CRV RDX a MDX). Asi bych šel taky cestou velkého SUV, hold je to trend a kupé nebo limuzína budou mít stále menší tržní podíl, bohužel. Třeba se pletu, ale co si budeme povídat o přednostech SUVček (teda kromě vyšší spotřeby) No uvidíme, co přijde za informace z japonska.

    • První dva Legendy byly na svou kategorii dost sportovně laděné vozy a to je odlišovalo od konkurence. Třetí byl takový Lexus style a to si nebyl dobrý krok. A čtvrtý Leg sice už byl zase docela do sportovna, ale dojel nejspíš na design. Pátý Leg byl designově snad ještě horší a navíc se vrátil k předokolce, takže všechno špatně. 🙁

      • Lexus styl byl dobry krok. Spatny krok bylo to nedotahnout – kazdy cekal V8 RWD a zase jen V6 FWD. 4G prislo pozde a zase jen V6, navic na platforme Accordu. A 5G skoda mluvit, to je jen takove vetsi Acco, opet bez RWD. Ale 6G V6 FWD by konecne mohla byt trendy trefa 🙂

        • To nesouhlasím, neumím si představit, že by majitel Legendů 1 a 2 šel do té bezpohlavní trojky, i kdyby měla V12. To byl prostě krok úplně jinam, dodnes to nechápu.
          Co se týče toho zbytku. Acura asi pojede FWD tak dlouho, až na něj přejdou i ty ostatní. 😀 Infiniti už to potvrdilo, budou na FWD platformě, i když asi se čtyřkolkou. Lexus už tam míří taky. 😀

          • King: jasně, že by šel, byl to tehdy trend. Ale nechtěl nudnou limošku, která neměla ani ten osmiválec. Prostě Hondě ujel vlak a Lexus se smál. KDYBY tehdy L3G dostal RWD a V8, možná by dnes pozici Lexu měla právě Acura. Takhle v podstatě přes noc o většinu zákazníků L1G a L2G přišla, jen a pouze vlastní blbostí.

            Ještě je tu nenulová šance, že Acura přijde s tím RWD…a bude dalších 20 let čekat, než přijde zpět do módy, aby pak s velkou slávou znovu přešla na FWD 😀

          • Skyline: no právě, trend. Ikeda před časem v rozhovoru prohlásil, že „byla chyba, že Acura nešla vlastní cestou, ale přizpůsobovala se“. Předpokládám, že narážel právě na první RL, která se od dvojky tak moc odchýlila. Jinak s ním ale fakt nemůžu souhlasit, protože podle mě je právě chyba to, že šla vlastní cestou a nepřizpůsobila se. 😀 To samozřejmě v souvislosti právě s tím FWD a V6.
            Jsem hodně zvědavý, co vlastně v létě přijde. Naprosto zásadní otázkou je, jestli nová platforma Acury RWD umožňuje, protože určitě nepojedou dvě platformy. RWD už dneska není úplně zásadní, ale určitě by neměli u takového auta už zkoušet FWD. NIKDY. 😀

          • King: těžko říct, co tím Ikeda myslel, protože zrovna to přizpůsobování se u Legendu nijak neproběhlo. A tam, kde se přizpůsobili – například nástup SUV chytli včas a MDX byl okamžitě hit – to zrovna „problém“ nebyl. Ale ono se to dá brát z více pohledů (přizpůsobovat se zákazníkům, trendům, konkurenci) a záleží taky o čem se mluví (design, platformy, motory…). Každý si z toho může vzít, co se mu zrovna hodí. Obecně si ale myslím, že problém Acury byl přesný opak – neschopnost a neochota se přizpůsobit zákazníkovi a debilní snahy narvat zákazníkovi to, co ho vůbec nezajímalo („levný luxus“, to byla pecka do vazu…).

Komentáře nejsou povoleny.