Honda na surfařsko-stateboardingo-motocyklovém festivalu doslova šokovala kolekcí dvanácti luxusních customů na bázi topmodelu řady Neo Sports Café, motocyklu CB1000R. Tyhle mašiny musíte vidět! Fotky a písmenka tiskové zprávy následují:
Společnost Honda Motor Europe při příležitosti akce Wheels & Waves oslaví 50 let řadových čtyřválců Honda
Na předním francouzském motocyklovém festivalu se sjede dvanáct upravených strojů CB1000R z celé Evropy
Pro inspiraci budou k vidění modely Honda Monkey, vítězný stroj Honda ze závodu Le Mans, Africa Twin a původní Honda CB750
Na rok 2019 připadá 50. výročí zahájení prodeje klíčového modelu CB750, který je považován za první superbike na světě.
CB1000R je vlajkovou lodí rodiny „Neo Sports Café“ značky Honda, která v sobě unikátním způsobem snoubí moderní a klasické designové vlivy
Společnost Honda Motor Europe se tento týden vrací na 8. ročník festivalu Wheels & Waves a při té příležitosti oslaví 50. výročí existence svých řadových čtyřválců, kterou v roce 1969 zahájil model CB750.

Wheels & Waves (W&W) je unikátním, dnes již mezinárodním podnikem se zámořskými akcemi v Japonsku a ve Spojených státech, v jehož rámci se setkávají majitelé upravených (custom) motocyklů. Akce se však netýká pouze motocyklů. W&W zároveň slouží jako oslava surfování, skateboardingu a skvělé hudby, to vše zasazeno do atraktivního prostředí města Biarritz na francouzském baskickém pobřeží. 50 let od zahájení prodeje prvního superbiku oslaví značka Honda na W&W svou dlouhou historii řadových čtyřválců představením těch nejlepších úprav své vlajkové lodi z rodiny Neo Sport Café – modelu CB1000R.
Řada Honda Neo Sports Café, která nyní zahrnuje modely CB1000R, CB650R, CB300R a CB125R, není pouze rodinou retro-vintage motocyklů, ale představuje především moderně pojatou klasiku – nové stroje vyznačující se kombinací klasického designového stylu a moderních technologií.
Dvanáct unikátních a uchvacujících custom výtvorů ze Španělska, Francie, Švýcarska a Itálie, které těží z nezměrných možností úprav modelu CB1000R, se na stánku značky připojí k původnímu modelu Honda CB750 z roku 1969, který je důkazem 50 let neustávajícího vývoje a odkazu řadových čtyřválců značky Honda.
V roce 1969 se Honda CB750 objevila jako zjevení. Nejenže dokázala ve všech ohledech posunout hranice a jednalo se zároveň o první masově vyráběný motocykl s řadovým čtyřválcem o objemu 750 cm3, ale navíc tento stroj jako první vyjížděl z výroby standardně vybaven elektrickým startérem a kotoučovou brzdou. Model CB750 byl původně vyvinut pro
americký trh, kam vstoupil s mimořádně konkurenční cenou pouhých 1495 USD. Podařilo se mu však nastavit tón pro nadcházejících 50 let dění ve světě motocyklů a je oprávněně považován za první „superbike“ na světě.
Mezi zajímavosti, které budou na stánku k vidění, patří tři stroje CB1000Rs ze soutěže dealerských úprav „Dream Garage“ pořádané španělským zastoupením značky. Jeden z nich, „Alfredo“, jinak CB1000R od Hakuba Motos inspirovaná Freddie Spencerem, se také zúčastnil závodu ve sprintu Punks Peak v horách Jaizkibel (provincie Hondarribia), který pětidenní festival zahájil.
1) CB1000R-adical
Autor: Gannet Design a Fuhrer Moto, Švýcarsko
Inspirace: „Dotknout se hranic“ (Take it to the Limit)
Úpravy zahrnují:
Ultralehkou závodní přední vidlici CeraCarbon a upravená řetězová kola
Zakázková kola z uhlíkových vláken Rotobox
Páčky brzdy a spojky Synto Evo
Laminátový kryt pod motorem
Vzduchový filtr K&N
Koncovku výfuku Akrapovic z titanu a skelných vláken
Ručně provedený kamuflážní lak od Waltera Oberliho

2) Africa Four CRF1000R
Autor: Dealer Brivermo Motors, Švýcarsko
Inspirace: CRF1000L Africa Twin
Úpravy zahrnují:
Příď z modelu CRF450R včetně jednoho velkého brzdového kotouče a anodizovaného 4pístového brzdového třmenu
Zakázkový výfuk se 4 svody a s krátkou koncovkou z uhlíkových vláken
Zakázkový kryt zadní části sedla (původní sedlo bylo zachováno)
Nový světlomet a blatník
Nová hliníková řídítka
Ochranný rám motoru
Zubaté stupačky
Miniaturní LED ukazatele směru
Kapotáž v barvách modelu Africa Twin

3) CB1000R „Monkey 1000R“
Inspirace: Honda Monkey
Úpravy zahrnují:
Rám, kapotáž a přední rameno vidlice lakovány v barvě Glittering Blue
Zrcátka a řídítka z modelu Monkey
Miniaturní LED ukazatele směru
Odstranění zadního blatníku
Dvojitý zvednutý výfuk s koncovkou do V
Enduro pneumatiky

4) CB1000R „Black Edition“
Autor: 3C Motos dealer, Biarritz, Francie
Inspirace: „Full Black“
Úpravy zahrnují:
Barevné schéma se třemi odstíny černé barvy
Černou vidlici, kyvné rameno a rám
Lesklá černá kola a zadní tlumič
Výfuk Akrapovic
Speciální rytou destičku „Black Edition“

5) CB1000R Neo Sports Café Endurance Team Replica
Autor: National Motos, Francie
Inspirace: Vítězný stroj 24hodinového závodu v LeMans, 2006
Úpravy zahrnují:
Kola s drátěným výpletem
Barevné schéma odpovídající vítěznému stroji 24hodinového závodu v Le Mans z roku 2006
Klasické logo Honda

6) The Café Chic CB1000R
Autor: Horizon Racing Vergy 95, Francie
Inspirace: Café Chic
Úpravy zahrnují:
Kartáčovaný hliník a červený lak „candy red“
Béžové kožené sedlo a čalounění
Zakázkový kryt zadního sedla
Kola s drátěným výpletem Kineo s náboji frézovanými z jednoho kusu materiálu
Tlumič výfuku Moriwaki
Svody a výfuk lakované žáruvzdorným lakem

7) CB1000R „Dirt Endurance“
Autor: VC Moto dealer, Sabadell, Španělsko
Inspirace: klasické barevné schéma Honda
Úpravy zahrnují:
Číslo „48“ v japonštině na krytu zadního sedla odkazující na založení společnosti Honda Motor Company v roce 1948.
Zakázkovou kapotáž inspirovanou klasickými café racery
Zakázkový kryt zadního sedla, standardní světlomet
Závodní řídítka s citátem Soichiro Hondy „Improves the breed“
Zrcátka na koncích řídítek
Nový dělený tlumič výfuku
Vzduchový filtr vyrobený na 3D tiskárně

8) „Monkey Kong“
Autor: Mallorca Motos dealer, Španělsko
Inspirace: Honda Monkey
Práce zahrnují:
riginální zrcátka, ukazatele směru a přední blatník z modelu Monkey
Kryt motoru s originálním chromovaným prstencem modelu Monkey
Detaily světlometu v originální Monkey žluté barvě, s chromovaným lemem
Originální žluto-bílé barevné schéma Monkey
Zakázkové sedlo inspirované původním modelem Monkey
Vysoko umístěná chromovaná řídítka
Chromovaný zadní blatník
Tlumič výfuku z modelu Africa Twin
Zlatou vidlici, žlutou pružinu zadního tlumiče

9) „Alfredo“
Autor: Hakuba Motos, Španělsko
Inspirace: Freddie Spencer
Úpravy zahrnují:
Tříbarevnou ručně lakovanou nádrž s logem Freddie Spencer
Hakuba logo vypálené laserem na krytu spojky
Černě lakovanou přední vidlici
Štítky s číslem vpředu a na bocích
Zakázkový výfuk se závodní koncovkou SC-Project
Přemístěné stupačky a ovladače

10) Honda Limited Edition CB1000R
Autor: Honda Motor Europe, Itálie (350 kusů bude k v prodeji ve Francii, Španělsku, Německu a Itálii)
Inspirace: Závodní trikolóra HRC
Úpravy zahrnují:
Tříbarevné provedení inspirované barvami HRC
Dělenou koncovku výfuku SC-Project
Díly z uhlíkových vláken od SC-Project

11) CB1000R „Tribute“
Autor: Honda Italia
Inspirace: Oslava 50. výročí modelu CB750
Úpravy zahrnují:
Lak inspirovaný modelem CB750 „K0“ z roku 1969
Bezdušová kola s drátěným výpletem Jonich
Kuželovou dělenou koncovku výfuku SC-Project
Nové 3D logo Honda
Ukazatele směru, zrcátka a závaží do řídítek Rizoma
Sedlo čalouněné Alcantarou
Držák registrační značky Lightech

12) CB1000R „Dani Pedrosa replica“
Autor: Moto Macchion, Itálie
Inspirace: #26 Dani Pedrosa RC213V
Úpravy zahrnují:
Titanový 4-2 GP výfuk SC-Project
Díly z uhlíkových vláken s titanovými detaily od SC-Project
Lehčí homologovaný držák registrační značky
Ukazatele směru, hliníková řídítka, kryt přední brzdy a zrcátka Rizoma
Barevné schéma #26 Dani Pedrosa RC213V
Sedlo od „Race Seats“

3 komentáře
Legend
Taky se mi líbí ? Jsem hrdý na to, že jsem se mohl na cb1000R projet ?? protože ji má brácha v garáži. Je to neuvěřitelná motorka vyladěná k dokonalosti. Podvozek a motor nemá chybu a to jsem jel pouze v normal módu, radši ? A ten zvuk pánové to je písnička. Za mě motorka roku 2018. Design je taky vytesán k dokonalosti a bude nesmrtelný.
Skyline
Všechno pěkný, ale Dirt Endurance absolutní top. To bych si dal do obýváku, telku stejně nemáme, tak bych měl aspoň na co koukat.
Japan Cars
Naprostý souhlas. Proto šel na titulku 😀
Komentáře jsou uzavřeny.