Tiskové zprávy

Honda CR-V: konstrukce a podvozek

Honda v další tiskové zprávě poodhaluje podrobnosti, týkající se konstrukce karoserie i podvozku. Slibuje (očekávané) naladění auta potřebám evropských zákazníků a současně i doposud nejlepší dynamiku. Výkon motoru 1.5 VTEC Turbo ale i nadále zůstává tajemstvím. 😉

 

 

Honda představuje technická řešení, na nichž stojí vůbec nejvýkonnější, nejbezpečnější a nejdynamičtější model CR-V

 

  • Použití vysokopevnostní oceli nové generace přispívá k vytvoření dosud nejlehčího a nejpevnějšího podvozku modelu CR-V a zlepšené odolnosti proti nárazu
  • Zcela nové zavěšení zajišťuje pohodlí a řidičům přináší dynamický pocit z jízdy
  • Systém Honda Real Time AWD zlepšuje ovládání na různých typech vozovky a přináší další úsporu paliva
  • Model CR-V je nyní bezpečnější díky oceňované konstrukci karoserie „ACE™“ a vylepšeným bezpečnostním technologiím

Díky ucelené, od základu přepracované konstrukci má zcela nové CR-V nejpevnější a nejdůmyslnější podvozek v celé historii tohoto modelu. Díky nové konstrukci karoserie, která využívá vyspělé, lehké a velmi pevné materiály, byla vytvořena tuhá platforma s nízko umístěným těžištěm.

Model CR-V je speciálně vyladěn tak, aby splňoval evropské normy, ale nejen to. Ohromí řidiče svým úžasným výkonem a poskytne jim sebedůvěru a pohodlí, které jsou citelné dokonce i ve vysokých rychlostech.

Systém Real Time AWD přináší dynamičtější chování vozu při zatáčení a pomáhá řidiči při jízdě do kopce, zatímco prvotřídní dynamiku jízdy zajišťují také nové systémy zavěšení a řízení, které jsou zároveň podporovány špičkovými aktivními a pasivními bezpečnostními systémy Honda.

 

Vyspělé metalurgické a výrobní procesy

V novém CR-V je poprvé použita velmi pevná ocel nové generace, která se lisuje za tepla a tvoří až 9 % rámu karoserie. Díky tomu jsou místa zasažená při kolizi pevnější a zároveň byla snížena celková hmotnost podvozku.

Kombinované použití vysokopevnostní oceli s mezí kluzu 780, 980 a 1500 MPa činí u nového CR-V 36 %, kdežto u předchozího modelu to bylo 10 %. Tímto spojením špičkových materiálů s důmyslnými konstrukčními postupy také došlo ke zvýšení ohybové tuhosti o 35 % a torzní tuhosti o 25 %.

Při montáži karoserie je používána moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tato výrobní technologie se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie a zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.

 

Atraktivní dynamika a jedinečné pohodlí

Zvýšení tuhosti karoserie doplňuje také zcela nové zavěšení, které přispívá k nejdynamičtějšímu pocitu z jízdy v celé historii modelu CR-V. Oproti předchozí generaci došlo ke zvýšení jízdního pohodlí a nové mechanické nastavení má za cíl zlepšit ovládání na všech typech vozovky.

Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou stranovou tuhost pro lineární ovládání a nízkou podélnou tuhost pro optimální jízdu. Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení přináší zvýšenou geometrickou stabilitu pro předvídatelné řízení při vysokých rychlostech, vynikající jízdní pohodlí a také lineárnější ovládání ve spojení s elektrickým posilovačem řízení.

Samotné řízení zajišťuje systém dvoupastorkového elektrického hřebenového posilovače řízení s proměnlivým účinkem, který je u tohoto modelu CR-V pro evropský trh speciálně vyladěn s důrazem na vynikající odezvu, lineárnější průběh, plynulost a přesnost.

Torzní tyč zadní nápravy umožňuje ostřejší nájezd do zatáček a omezuje klopení karoserie a nová plovoucí konstrukce pomocného rámu s pryžovým uložením znamená oproti předchozímu modelu CR-V lepší odhlučnění. Vpředu i vzadu jsou v zavěšení použita hydraulická pouzdra, kterými jsou obvykle vybaveny luxusní modely a která při jízdě skvěle izolují a také lépe omezují vibrace podvozku.

 

Systém Agile Handling Assist (AHA) a systém Real Time AWD

Vůz CR-V je poprvé vybaven systémem Agile Handling Assist (AHA) firmy Honda. Elektronický stabilizační systém byl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje při řízení mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu, např. pro stabilní zatáčení a změnu jízdního pruhu na kruhovém objezdu, a to v nízké i vysoké rychlosti.

U zbrusu nového CR-V je volitelně k dispozici nejnovější technologie firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“. Díky softwarovým aktualizacím systému AWD lze nyní v případě potřeby přenést až 60 % točivého momentu na zadní nápravu, zejména při jízdě do kopce. Řidič může sledovat rozložení točivého momentu pomocí ukazatele na přístrojové desce. Byla přepracována kalibrace a systém nyní díky informacím ze snímačů stáčivé rychlosti a řízení umožní také dynamičtější průjezd zatáčkou.

 

Nejpřísnější oborové normy v oblasti bezpečnosti

Stejně jako u všech vozů Honda také platforma modelu CR-V zahrnuje exkluzivní konstrukci karoserie nové generace Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), která využívá síť propojených předních rámů k pohlcení a odklonění energie v případě čelního nárazu. Systém firmy Honda není navržen pouze s důrazem na vlastní ochranu, ale také s cílem minimalizovat poškození jiných vozidel v případě čelní srážky. „Kompatibilní“ konstrukce vozu Honda je navržena tak, aby energie nárazu byla pohlcena a zatížení bylo odkloněno kolem prostoru pro cestující více směry.

Systém pasivní bezpečnosti ACE™ je v novém voze CR-V doplněn systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda Sensing, kterým jsou vybaveny všechny verze a jehož součástí jsou systém pro udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou a systém pro zmírnění následků nehody.

První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a modely s hybridním hnacím ústrojím budou následovat zkraje roku 2019.

21 komentářů: „Honda CR-V: konstrukce a podvozek

  • Chybí logo Toyota ( RAV 4 ).

    • Proč myslíš? 😀 Vždyť je to CR-V jak vyšité…

    • Koukám, že v Německu jsou o kousek vepředu 😉 , díky. Ale asi jsi to špatně pochopil, respektive to psal někdo pod vlivem. 😀 Já tomu rozumím tak, že hybrid bude o litr úspornější. To bude zhruba odpovídat i reálnému rozdílu, jaký by byl mezi 1.5T a 1.6d. Jsem zvědavý, s kterou motorizací se bude CR-V chovat lépe. Dynamicky na tom určitě bude lépe turbo, ale zase ve městě bude fajn hybrid, plus ta spotřeba. Tak uvidíme, jaký bude cenový rozdíl.

      • Udaje o spotrebe udava ofiko Honda (takmer na konci videa), su cierne na bielom, kde kombinovana spotreba a je 7,6-6,6 a rovnakaudavanaa kombinovana u hybrida 7,6-6,6. Ci to bude preklep alebo silne pivecko netusim, to ukaze cas.
        Predaj CRV V +cakacka na to“ kvantum“ motorizacii sa opat akosi natahuje, to „nove“ CRV V pomaly aj zostarne a pritom este EU trh ani nevidelo .

        • Kombi spotřeba se nemůže lišit o litr, to spíš někdo něco pěkně zvoral, navíc si neumím představit, že by to mělo žrát stejně, k čemu by pak ten hybrid byl? Ona je ta 1.5T úsporná, ale že by až tak? 😀

  • 1,5 T bude jezdit reálně asi jako předchozí 2,0i. Počítám kolem 8,5l/100km. Takže věřím, že hybrid pojede tak za 6-7l.

    • 1.5T bude zaručeně jezdit za méně, než 2.0 😉

      • O trošičku asi jó 🙂 Našel jsem video, kde píší spotřebu city/highway 8,7/7,2 l. Tak to nebude zase o tolik méně než současné CR-V, kde máme dlouhodobou kombinaci 7,9l s lehkou nohou, tzn. normálně. Po městě by staré CR-V určitě nejelo pod 9l, dálnici by zvládlo asi kolem 8l. Beru minimální hodnoty, s těžší nohou spotřeba samozřejmě jde nahoru. Jinak je spotřeba 7,9l/100km brána jako průměr za najetých ca 10tis.km, což není vůbec zlé v porovnání s accordem 2,0i, který má dlouhodobý průměr 7,1l/100km a to CR-V je AWD se stejným motorem. To je asi litr rozdílu

  • Tak snad ten pohon, az nekdo vyzkousi, neudela zas ostudu. Treba i na valcich. Ikdyz beznymu joudovi asi stacil i ten, co byl pred 10ti lety, aby nekam dojel v zime na lyzovacku.

    • Problém byl hlavně v tom, že RT-AWD bylo navrženo na reálné podmínky, ne na válce, které simulují nereálnou situaci. 😉 Ale jak nasdílel Revatio, nová verze se chová famózně.

      • Staci najet na ledovou krustu nebo na mokrou travu předními koly a je to. Auto se ani nehne. Nevim, co je na tom nerealne… To auto proste nema dostatek sily na zadnich kolech, aby se rozjelo.

        • Zřejmě ne, protože auto v terénu funguje, najdeš na toto téma na tytrubce spousty videí – bahno, led, sníh, tráva. Nefunguje pouze na válcích. 😉 Samozřejmě systém měl určité rezervy ale od doby verze s Dual Pump přece jen urazil systém dlouhou cestu.
          Zkoušel jsem hledat, jaké množství točivého momentu jde za zadek u aktuálního CR-V, ale nenašel. Neumím si ale představit, jak málo točivého momentu by dozadu muselo jít, aby se to nepohnulo… U tohoto nového píší až 60 %.

          • No ja si myslim, ze na te trave, bahne, atd. to protiprokluz vyhodnoti jako protoceni, pribrzdi a posle dozadu nejaky vykon, protoze na tom realnem povrchu je prece jen nejaka adheze. Ale na tech valcich protiprokluz selze, protoze si mysli, ze auto jede a dozadu nic neposle. Bude tam velmi male treni v loziskach. Ale napr. ten Ford Kuga a jini se na tec valcich rozjedou.

          • Civ: přesně tak to je…

  • Nevite, jak dlouho se bude jeste prodavat soucasna generace? Přemýšlím koupit jeste 1,6d….

    • Tak dlouho, dokud budou ta dosavadní na skladě. 🙂 Nové CR-V přijde v září, takže předpokládám, že oficiální prodej současného modelu bude do konce srpna. Pak už jen omezená nabídka skladovek.

    • Mě povídal dealer v Kolíně, že naftové CR-V se už rok nevyrábí a od té doby se doprodávaj jenom skladovky. Odbyt nafty v EU padá, tak jsou zdejší zásoby ještě slušné.

  • V priebehu niekolkych rokov by malo dojst k postupnemu znizeniu az celkovemu odburaniu cla , na ktorom pracuje EU a Japonsko. Ako sa to prejavi na cene a predajoch, no nechajme sa prekvapit

Komentáře nejsou povoleny.