Novinky

Honda Jazz: nová generace prošla radikální proměnou designu

Honda na Tokyo Motor Show představila čtvrtou generaci subkompaktního hatchbacku Jazz a co se vzhledu týče, nezůstalo při starém naprosto nic. Honda tvrdí, že auto navrhla tak, aby splňovalo „globální standardy pro kompaktní auta“ a je zcela zjevné, že to znamená, že je auto zcela bez výstřelků a kudrlinek. Představuje to, čemu se říká „clean design“ – je zde minimum designérských prvků a jednotlivé linie na sebe krásně navazují, Nejprve mě to zarazilo, ale postupně tomu asi začínám přicházet na chuť, má to něco do sebe. 😉

Stejně tak minimalistický, ale designově zajímavý, je interiér s retro volantem, displejovým přístrojovým štítem a vysokým středovým tunelem s voličem převodovky. Honda slibuje vynikající výhled vpřed díky tenoučkým A sloupkům karoserie a sedadla s dobrou oporou těla, navrhovaná podle standardů pro větší auta. Zadní Magic Seats si zachovají stejnou variabilitu jako doposud, ale navrch by také měla být komfortnější.

Jazz bude poprvé vybaven dvoumotorovým hybridním systémem, detaily nebyly zatím zveřejněny, ale nejspíš bude převzatý z modelu Insight. Změní se pouze označení, hybrid se bude jmenovat e:HEV.

Součástí nabídky bude crossover verze, v Japonsku označovaná Crosstar, s pozměněnou přídí, střešními ližinami a plastovým ochranným spodním bodykitem. V Japonsku půjde do prodeje v únoru, kdy budou k dispozici také podrobnější informace.

11 komentářů: „Honda Jazz: nová generace prošla radikální proměnou designu

  • Zezadu bych si myslel, že je to Golf Plus… To je NUDA, auto nevypadá jak novinka, ale něco 10 let starého… Škoda. Snad to živě a v jiných barvách bude lepší.

    Současně interiér naopak vypadá o třídu líp než aktuální model, kde to bylo děsně laciné. Tady se ale taky ukáže až živě, protože kdo ví, jak budou vypadat ty barevné panely. Snad to aspoň uvnitř bude pěkné.

  • no hrůza, ale asi jsem to tak nějak u tohoto auta čekal ? ble to se asi musí konkurence umlátit smíchy nad tímto počinem. místo aby měli hezké subkompaktní auto které by mohlo být i druhé elektrifikované auto Hondy tak to zase poserou takovou jebkou. nestačím koukat

    • Když jsem to viděl poprvé, měl jsem dost podobný názor. Ale to už bylo předevčírem. Dej tomu čas, teď už se na to dívám úplně jinýma očima. Na to, že na tom autě není vůbec nic zajímavého, je vlastně docela zajímavé. 😉

      • tak už jsem vystřízlivěl ? ovšem názor na jazz bohužel zůstal. nepochybuji o kvalitě auta, ale ten design tomu naproti fakt nejde.

  • design jako takovy, jakoze je ho zpracovani je profi… ale opravdu takle ma vypadat Jazz? Spis mi prijde spatny rozhodnuti jakou cestou designu a jaky dojem to ma davat. Minuly jazz a i ten predminuly meli koule. Tohle mi prijde spatna cesta.

    • Já měl nejradši první generaci, to bylo originální autíčko, v červeném laku takové malé porsche. Druhá byla taky fajn, byť de facto to byla první generace po práci s bruskou. Třetí generace mi nikdy nesedla, ta byla taková nehonďácká. A tahle poslední? S definitivním verdiktem hodnocení vzhledu počkám, až ji uvidím naživo, ale cílem bylo asi navodit dojem většího auta, protože přechozí generace nikdy nebyly ani typické kompakty, ani miniMPV, tohle už má k MPV podstatně blíž, s pár doplňky a zvýšením světlé výšky to klidně může být crossover, Hondě se tak bude lépe obhajovat vyšší cena.
      Interiér vypadá celkem svěže, byť těm látkám na sedačkách moc nevěřím, jen nevím, proč nenavázali na řazení tlačítky jako má CR-V (tam to funguje výborně) a proč jsou na středovém panelu ve spodní části (pod ovládáním ventilace) ta příšerná tlačítka.

  • Tak jsem se na to vyspal, ale fakt nevím, jak bude Honda s tímhle obhajovat tu strašidelnou cenu. Jak to má vůbec Honda s designéry? Ne že by se u ní někdy dala (historicky) vysledovat nějaká zřetelná příbuznost mezi modely a ne že bych volal po tom, aby Hondy vypadaly všechny stejně jako produkty VW, ale nějaký sjednocují prvek, námět, inspirace by asi úplně neškodily.
    Už jen ta maska chladiče je na každé Hondě úplně jiná. Tahle mi nápadně připomíná předposlední Insight. Nemůžu se ubránit dojmu, že došly prachy (resp. že je Honda investovala do elektrifikace) a někdo otevřel zaprášené šuplíky. A to hodně zaprášené, protože třeba v roce 2006 představila Honda tenhle koncept: http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=951
    Jasně, je to koncept (se všemi kudrlinkami, jaké koncepty umožňují), ale 13 let starý a tenhle Jazz má být horká novinka.

    • Hele, to si musí nakoukat každý sám, já už se těmi tvary vyloženě kochám. 😉 Ale je fakt, že ten předoboční pohled z oficiálních studiových fotek, co je na úvodní fotce, vypadá trošku zvláštně, protože spodní linie oken vzadu nejde do zakončení.

      Jako žádný dosavadní Jazz to nevypadá, ale to snad žádná generace, maximálně tak mezi první a druhou se při troše fantazie dá najít nějaké pojítko. Co je znepokojivější, jak správně píšeš, jsou ty masky. Dá se tam sice vycítit evoluce Flying H, kde maska ustoupila lamele, ale jinak to opravdu už zase nevypadá jako Honda. Ale zase to vypadá pěkně, moderně. Jenže crossstar sice vypadá jako starší Hondy, ale zase Flying H nemá ani náznakem. Nevím, jakým směrem to chtějí teď posouvat.

      Jinak s WOW to je dobrý poznatek. 🙂 To auto bylo vlastně koncept, předznamenávající první Jazz, ale jeho určité rysy má i Jazz 4G, takže se vlastně kruh uzavřel. Akorát to při pohledu na 1G a 4G není vidět. 😀

      Jinak zatímco První generaci Jazzu Honda sama vydávala za MPV, u druhé to byl lišácky B-segment car, u minulé už to byl hatchback a teď je to také prezentováno jako HB. Jsem zvědavý na rozměry. 😉

      A jinak teda interiér, ten je pecka, snad to bude materiálově na výši.

  • Tak jsem ho asi už „nakoukal“ a musím říct že se mi líbí. Je to zase něco jiného, při prvním pohledu se mi asi jako většině nepozdával. Na fotografiích vždy Hondy vypadají mnohem hůř než v reálu, to ale asi všichni ví :-))
    Počítám že pokud dostane prémiovější provedení, Hybrid a Sensing, může jít cenově nahoru i o 150tis Kč oproti stávajícímu modelu. Yaris je v hybridu o cca 100tis Kč dražší, začíná od 400tis, je menší a nemá takovou výbavu, a to Honda rozhodně ví. S cenou Honda nikdy nepřekvapila, ta je vždy ambiciózní, osobně to vidím někde lehce pod 500tis Kč.

  • Tak toto je strašné. Katastrofa design.

Komentáře nejsou povoleny.