Novinky

Honda zrychluje: úplná elektrifikace už za tři roky!

Určitě si vzpomínáte, že Honda chtěla do roku 2025 prodávat všechna auta v Evropě s nějakou formou elektrifikace – ať už se jedná o hybrid, plug-in hybrid, bateriový elektromobil nebo vůz s palivovými články. Zdálo se vám to dost rychlé? Tak to ještě nebylo všechno – teď Honda své plány přehodnotila a bude plně elektrifikovat už za tři roky!

Do roku 2022 představí šest nových elektrifikovaných modelů, které vystřídají ty dosavadní a od té doby už budou v každé hondě nějaké baterky. Pokud jde o těch šest aut, Honda mezi ně počítá Hondu e a právě představený Jazz 4G. Následovat bude HR-V a Civic a zkrácený životní cyklus asi bude mít i CR-V. Pokud vám vrtá hlavou ten šestý model, bude se jednat o další elektromobil, patrně na bázi hatchbacku „e“. Že by uvažovaný sportovní model?

V souvislosti s plánovaným růstem podílu elektromobilů Honda podepsala memorandum se švédským státním podnikem Vattenfall, působícím hlavně ve Švédsku, Německu, Nizozemsku a Velké Británii. Jedná se o jeden z největších evropských producentů elektřiny z obnovitelných zdrojů, jenž by měl majitelům elektrických hond zajišťovat (v závislosti na vytížení sítě) ty nejlevnější možné nabíjecí tarify.

5 komentářů: „Honda zrychluje: úplná elektrifikace už za tři roky!

  • nebude šestým modelem ten mid-SUV?
    Nechápu Jan tak spěchají, když bude reálný odbyt ještě menší než u sportovních modelů…

  • CR-V uz je prece hybrid, HIH staci prejmenovat na Civic Hybrid. K ecku bych spis cekal nejake SUV. HR-V ma hybrid uz davno, staci ho sem dovezt. Sportaku moc sanci nedavam, ale mozne je vse, RWD platforma by se aspon vyuzila ma neci zajimaveho, u ceho nevadi, ze je to male. Ale s tou baterkou by to samozrejme bylo k prdu, vzdyt to s plnym plynem nikam nedojede.

    • Honda hovoří o šesti NOVÝCH modelech. Že má HR-V hybrid už dávno, je hezké, ale ten model má před sebou už jen něco přes rok života. Do tří let bude vyměněn i Civic.
      Co se éčka týče, SUV na jeho platformě, z toho by vylezlo asi něco jako Jimny. 😀 Otázkou platformy e je, jestli se tam ještě nějaký baterka navíc vejde. Tohle by moc na roadtripy nebylo. 😀 I když pokud to reálně udělá 120-150 km, na nějakou odpolední projížďku by to stačilo. A kdyby končila někde venku u stojanu, tak i na víc. 😀

      • King: však já neříkám, že sem začnou vozit aktuální HR-V hybrid, ale že je jasné, že jeho nová generace sem s hybridem přijede, když už ta stávající ho má. Tj. v tomto není co řešit.

        Civic – opět, hybrid už má, jen se mu říká HIH. Nečekám nic moc jiného než že v příští generaci z toho bude HCH (a HIH buď zruší nebo zůstane jako takové „lepší“ auto, třeba s PHEV a BEV verzemi, které Civic nedostane).

        Jo, na projížďku kolem komína. Když na to šlápneš, tak bude baterka za 100 kiláků v tahu, s tím se nedá „projíždět“ prakticky vůbec. Jak moc jsou na tom s modularitou platformy těžko říct, ale čekal bych, že v dnešní době už se nic jednoúčelového nedělá. I Accord dokázali natáhnout na Legenda, tak proč ne e na něco a la HR-V?

  • Už vidím, jak v tý době přijde krize a lidi na tyhle dražší auta nebudou mít peníze.
    Proč mi to připomíná hybridní ofenzivu Hondy s nástupem minulé krize. A v době, kdy je naopak chuť utrácet, tak v podstatě Honda v Evropě nic nemá.
    Rád bych se mýlil…

Komentáře nejsou povoleny.