Honda NSX: co jste nevěděli o motoru V6 3.5 Twin Turbo

Druhá generace NSX to neměla – a stále nemá – jednoduché. Co se techniky týče, nenavazuje na původní model vůbec nijak, s výjimkou toho, že má opět motor V6. Místo atmosféry dvě turba, žádný VTEC, ale zato tři elektromotory a akumulátor, místo manuálu desetistupňová dvouspojka, místo pohonu zadních kol čtyřkolka SH-AWD a motor uložený podélně, nikoli napříč (kompletní technické informace najdete v článku na hondaclub.cz). Jedna skupina tak auto upřímně nenávidí, druhá se zase jeho pokročilé techniky bojí. Příznivců moc nezbývá. A to je rozhodně škoda. Hondu ale teď napadlo, že by nás zase mohla nechat trochu nahlédnout do zákulisí, po exkurzi po manufaktuře PMC se nyní můžeme podívat, jak vzniká srdce auta – 3,5litrový šestiválec.

Myslím si sice, že takové video, jaké najdete v závěru článku, mělo přijít už před několika lety, těsně po premiéře auta nebo možná klidně i před ní, ale buďme rádi, že tady vůbec je. Ukazuje nejen to, jak motor prochází ruční montáží, testováním a dokonce zajetím(!) na testovací stolici, ale prozrazuje i řadu dalších zajímavostí z jeho konstrukce a objasnění důvodů, proč je takový, jaký je. NSX sice nemá plaketu s podpisem montéra na krytu motoru, jako jiné supersporty (možná proto, motor není jen o kompletaci, ale i o dalších procesech výroby), ale i tak se na jeho vzniku podílí ti nejlepší motoráři, jaké Honda v Americe má. Shlédnutí celého videa rozhodně doporučuji, pokud zvládáte angličtinu alespoň trochu. 😉

Jeden myslel na “Honda NSX: co jste nevěděli o motoru V6 3.5 Twin Turbo

  • 4.2.2020 (20:29)
    Trvalý odkaz

    tak to je hodne husty jak to tam delaj

Komentáře nejsou povoleny.