Honda NSX: Type R s 640 koňmi a Spider?

Krátce poté, co byl první (“velko”)sériově vyráběný hybridní supersport Honda NSX v roce 2016 představen, zástupci automobilky naznačovali, že se počítá s dalšími dvěma verzemi – ještě ostřejším NSX Type R a otevřenou variantou NSX Roadster. Tu mimochodem předznamenal už v roce 2012(!) prototyp, použitý ve filmu Avengers coby vůz Tonyho Starka.

Jenže už dva roky ani zmínka o některém z nich. Žádné dobré zprávy ohledně jejich přípravy (tedy s výjimkou zprávičky ve Forbesu), ba naopak – Acura, která výrobcem a hlavním odběratelem superauta, se nechala slyšet, že žádné Type R nebude, protože označení Type R patří Hondě a Acura má Type S, které vyznává trochu jinou filozofii. Tím sice NSX Type S úplně nevyloučila, ale i tak nám docela vzala vítr z plachet.

Jenže teď nám zase japonský BestCar vlil do hlavy novou naději. Japonský magazín tvrdí, že se Honda NSX Type R představí v říjnu 2021, což odpovídá obvyklé době konání Tokyo Motor Show (jestli ji nebude sabotovat covid…) Podrobnosti neuvádí, ale slibuje výkon kolem 640 koní, získaný primárně zlepšením parametrů benzinového motoru V6 3.5 twin turbo. Jestli se půjde i cestou odlehčování v duchu filozofie Type R nebo se bude auto koncipovat spíše jako Acura Type S, popřípadě zda vzniknou dvě poněkud odlišné varianty, se můžeme pouze dohadovat. Faktem ale je, že by NSX ostřejší verzi potřebovalo, aby se neopakovala situace, kdy se NSX nezřídka objevovalo v testech vedle sportovních verzí konkurence jako je GT-R Nismo nebo 911 Turbo S – a logicky dostávalo pěkně zabrat.

Ba co víc, BestCar tvrdí, že dojde i na NSX Roadster, tedy přesněji řečeno NSX Spider, odvozený samozřejmě od standardního NSX, nikoli od Type R/Type S. I ten by NSX potřebovalo, drtivá většina konkurentů tuto verzi nabízí a mohla by pomoci oživit zájem zákazníků. Určitě víc, než NSX-R. 😉 Jenže něco mi tu nesedí – NSX Type R by se mělo představit v říjnu 2021 a NSX Spider v prosinci 2021(???). Dvě zásadní novinky v rozestupu dvou měsíců? Kdyby bylo řečeno, že po roce, budu tomu věřit, za tu dobu se stihne ten první model důkladně vypláchnout v médiích a sociálních sítích. I půl roku bych bral. Ale dva měsíce? To by byl velký marketingový fail. Ty Honda umí, o tom žádná, ale co je moc, to je moc. 😉 Takže zůstávám spíš lehce pesimistický, ale neříkám, že mě rozvíření stojatých vod nepotěšilo…

5 komentářů: „Honda NSX: Type R s 640 koňmi a Spider?

  • 16.9.2020 (16:28)
    Permalink

    no kdyz bude jedno z toho, tak muzem byt radi… ale beztka nam to muze byt jedno, kdo z nas na to ma? 😀

    Reagovat
    • 16.9.2020 (17:59)
      Permalink

      Bylo by něco pěkného na zeď, alespoň. 😉

      Ale jinak máš recht, chtělo by to také něco dostupnějšího. Mě tak mrzí S660… 🙁

      Reagovat
      • 17.9.2020 (10:21)
        Permalink

        660 by byla super, ale kolik by se ji tu realne prodalo?

        Reagovat
        • 17.9.2020 (20:40)
          Permalink

          S660 by byla na nic, protože od 180 cm výš se do toho člověk nevleze. Líbí se mi moc, seděl jsem v tom několikrát, ale prostě to nešlo – jet bych s tím mohl, ale zcela nekomfortně. A předělání auta tak, aby bylo prostorné pro běžného Evropana a ještě navíc aby tady vůbec někoho zaujalo předělávat motor už znamená, že by to bylo natolik upravené, že by to byl nový model a tedy drahý a nerentabilní.

          Reagovat
          • 17.9.2020 (22:55)
            Permalink

            Já si polohu našel, je sice otázka, jestli by vyhovovala i při řízení. Ale myslel jsem to spíš tak, že už při návrhu měli počítat i s nekei verzí (a řidiči se 180+) a pustit to do světa. Nemělo by de facto konkurenci, pokud by Hondu nenapadlo to nacenit jako MX-5, což by ji určitě napadlo. 😀
            Absence kufru je sice mrzutá, ale zákazníky si to najít mohlo…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *