Suzuki: Hayabusa je zpátky. Má výkon 190 koní!

Jak naznačil teaser z počátku tohoto týdne, Suzuki si pro nás přichystalo velkolepý návrat. Dnes byla odhalena Hayabusa MY2021! Nevím, jestli je to dobrá nebo špatná zpráva (to asi záleží na úhlu pohledu), ale nejde o žádnou revoluci, je to spíše evoluce dosavadní verze, stará dobrá (tak trochu) analogová motorka… Japonský sokol z Hamamatsu si ponechal charakteristický design kapotáže, povědomé barvy laku, rám a dokonce i motor! Ano, čtyřválec o objemu 1340 ccm, kvůli jehož emisím motorka celosvětově postupně skončila, je zpátky. Ale samozřejmě kompletně předělaný – má lehčí ojnice i písty, větší brzdy, nová ložiska, předělané mazání i sání… Přibyl však elektronický plyn, duální vstřikování a samozřejmě nejnovější mapy řídicí jednotky, takže zvládá emisní normu Euro 5.

Výsledkem je výkon 190 koní při 9700 otáčkách, ale hlavně – masivní točivý moment 150 Nm při 7000/min! Maximálka je opět omezena na 300 km/h, ale co se akcelerace týče, pokoří, byť těsně, obě předchozí verze. A to i přesto, že mezigeneračně přibrala 4 kg (264 kg), přičemž je váha rozložena mezi nápravy v poměru 50:50. Ale úplný dinosaurus zase Busa není, dostala komplikovaný elektronický systém Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) s různými přednastavenými, ale i nastavitelnými módy, takže si na své přijdou též vyznavači soudobé techniky. V Evropě se Hayabusa MY2021 začne prodávat už od dubna.