Honda CR-V: nová generace přistižena při testování!

Šestá generace ještě nedávno nejprodávanějšího SUV planety zřejmě bude představena až někdy na podzim letošního roku a prodej v Evropě lze očekávat nejdříve v polovině roku 2022, teď se ale špionážním fotografům povedlo zachytit při testech v blíže neurčeném testovacím areálu v Evropě (Honda v této části světa žádný vlastní nemá) vývojové prototypy, schované do důkladné kamufláže. Na rozdíl od pseudošpionážních fotek, kdy se nechávají automobilky záměrně „nachytat“, to vypadá, že v tomto případě skutečně jde o špionáž, auto je zjevně foceno z velké dálky teleobjektivem, místy překáží větve stromů…

Protože se na fotky vztahují autorská práva, musíte si je prohlédnout jinde – třeba
u kolegů na britském Carscoops.

Ačkoli je auto opravdu důkladně zabaleno, řada věcí poznat je. Zákulisní informace byly pravdivé – CR-V opravdu povyroste. Nevím, jak rozvor, ale rozhodně se zvětšil zadní převis, což slibuje větší kufr a možná i sedmimístnou verzi v kombinaci s hybridním pohonem. Narostl také přední převis, v reálu to asi nebude tak markantní, jako na fotkách z teleobjektivu, ale nárůst určitě bude – i díky tomu, že bude mít CR-V „shark nose“ s vpřed nakloněnou maskou chladiče. Zjevná je také změna proporcí – prodloužila se kapota, napřímilo čelní sklo, takže bude silueta dynamičtější, tvar zakončení bočního prosklení je zatím zamaskován příliš dobře. Příď je ve stylu nového HR-V, vzadu to vypadá, že se CR-V poprvé v historii vzdá vertilálního umístění světlometů v rámu pátých dveří.

Co se techniky týče, nelze asi očekávat velké změny. K pohonu nejspíš bude sloužit aktuální (maximálně mírně vylepšená) verze systému i-MMD (e-HEV), který je stále relativně nový, čtyřkolka bude pravděpodobě opět Real Time AWD, odvozené od současné generace. Pravděpodobně se později dočkáme i plug-in hybridní verze, techniku už Honda vyzkoušela v modelu Clarity a chystá se použití ve stávajícím CR-V pro čínský trh. V jiných částech světa bude nejspíš CR-V pokračovat také i nadále s benzinovým 1.5 Turbo.

8 komentářů: „Honda CR-V: nová generace přistižena při testování!

  • 6.3.2021 (15:07)
    Trvalý odkaz

    Podle fotky to vypadá na to, že z CRVčka se stane takové Santa Fé od Hyundaie alespoň tedy velikostně. Hrv asi zastane úlohu crv. Takže očekávám do budoucna příchod ještě něčeho menšího než shora uvedených. Takže můj závěr je příchod malého SUV, potom Hrv v roli dnešního crv a konečně crv jako vrchol nabídky. Otázkou však bude jak si na tohle zvyknou zákazníci crv když budou chtít udělat generační obměnu a dealeři jim budou muset říct že nové crv už nebude auto řekneme od 700tisic do milionu ale od 900 tis až do třeba 1,2mil CZK a budou si muset zvolit HRV nebo konkurenci. Je to trochu složitá situace podle mého názoru. Crv má pořád ve světě (krom EU) velkou váhu a vstup crv do světa například Kodiaqu nebude vůbec snadný. Jsem na to zvědavý kam se to nakonec posune. Jednak si stále myslím že crv je velikostně optimální rodinné auto a nejsem si jist tím že ho Hrv plnohodnotně nahradí.

    • 7.3.2021 (9:32)
      Trvalý odkaz

      Jo, přesně takový je plán. HR-V víceméně nahradí CR-V a nové CR-V půjde o kus výš. Uvidíme ale, jak velké bude HR-V. Kodiaq je jen o 10 cm delší, než současné CR-V, podle mě bude mít nové CR-V spíš rozměry Kie Sorento, ale uvidíme. Některý zákazník akceptuje větší auto, jinému bude stačit menší. Podstatná asi bude hlavně cena, protože na růst aut s každou novou generací už jsme si zvykli, tohle ale přece jen bude asi větší nárůst, než bývá běžné.

      • 7.3.2021 (12:20)
        Trvalý odkaz

        Ještě doplním, že vw a toyota mají právě v těchto modelech jako je crv rodinné zlato. Myslím i jako zákazník CRV, že další Crv už mít nebudu vzhledem k ceně a HRV bylo cíleno na mladší gen. CRV je pojem, který právě zaniká.

        • 9.3.2021 (15:35)
          Trvalý odkaz

          Tak už jen přechod CR-V na hybridy zamává s komunitou majitelů, protože to je oproti benzinu skok v řádech statisíců. Spousta majitelů si ho nekoupí už proto. O kolik to zvedne nové zvětšením, to se teprve uvidí. 😉

          Ale CR-V určitě nezaniká, spousta současných majitelů to řešit nebude. Jsou i trhy s lepší kupní silou, než CZ/SK…

  • 7.3.2021 (12:14)
    Trvalý odkaz

    A pravé toho se obavám. Zase “zničí” jedno zmála co jim dobře funguje. Podle mě spíš měli nechat Hrv hrvé a crv crvé 😁 a pokud chtějí vyšší model tak to mohl být třeba XRV 😎 Takhle mám pocit, že dojebou celý portfolio kvůli modelu, který nikdo kupovat nebude. Bude drahý. Toť můj pohled na věc. Sorento taky není kdovíjaký prodejní trhák

    • 9.3.2021 (15:39)
      Trvalý odkaz

      Zatím nevíme, jak velká změna to bude, tak neházej katanu do rýžového pole. 😉

      Osobně s tebou souhlasím, ideálně měli vše nechat a nabídku doplnit o čínský Avancier. Na druhou stranu CR-V je značka a roli SUV topmodelu na globálním trhu zvládne. Je otázkou, jestli by zákazníci (zvlášť ti konzervativní od Hondy) akceptovali úplně nový, neznámý model, hierarchicky nad CR-V.

  • 13.3.2021 (20:43)
    Trvalý odkaz

    HRV bude stale HRV, CRV se opravdu zvetsi a ve velikosti aktualniho CRV nam pribude zcela novy model, ktery bude mit „more sporty look“, alespon co se tyce stavby a vzhledu karoserie, motoricky ??? Honda bude posilovat nabidku SUV a absence C4D to jen potvrzuje, budeme se holt muset spokojit s C5D. No a novy Jazz to i pres svou technickou vyjimecnost a perfektni jizdni vlastnosti bude mit v EU hodne tezke, predevsim co se tyce akceptace jeho az prilis neutralniho designu.

Komentáře nejsou povoleny.