Tvůrce GT-R a 350Z odešel od Nissanu. Teď má dvě vlastní designcentra!

Kdybyste měli vyjmenovat nejikoničtější modely automobilky Nissan za posledních 20 let, jaké by vás napadly? Určitě by mezi nimi nechyběly vozy GT-R a 350Z, někdo by si možná vzpomněl i na kontroverzní Juke nebo Cube …a nejspíš by mezi nimi nechyběl ani Qashqai nebo elektrický Leaf. Tak všechna tahle auta má na svědomí japonský návrhář Shiro Nakamura nebo se na nich alespoň významým způsobem podílel. A nejen na nich, vytvořil také koncepty Nissan IDx, Infiniti Emerg-E, Infiniti Essence a vtiskl podobu sedanům a kupé G37 a Q50/Q60 …a mnohým dalším produkčním modelům a konceptům.

Shiro Nakamura, jehož do Nissanu přetáhl od Isuzu (kde navrhl mj výstřední SUV VehiCROSS) Carlos Ghosn a který to dotáhl až na funkci Senior Vice President, je prostě ikona automobilového designu. Navíc nejde o klasického umělce, kterého potkáte ve svetru a s rozcuchem na hlavě – v drahých značkových oblecích, brýlích a hodinkách chodí snad i spát, vytvořil si tedy opravdu záviděníhodnou image. Jenže v roce 2017, ještě před Ghosnovým pádem, ukončil spolupráci s Nissanem i Infiniti a slehla se po něm zem. Teď se však 70letý automobilový veterán vrací. Oznámil založení dvou vlatních studií v Tokiu a Hollywoodu – SN Design Platform a Hollywood Hills Design Platfrom. Designcentra budou navrhovat vše od hodinek a reproduktorů, přes elektrické skútry a elektromobily až po těžké nákladní vozy. Studia už mají prý první zakázky, ale navrhují se i vlastní projekty do šuplíku, u nichž Nakamura doufá, že by se mohly nějakému klientovi líbit a nemusel by tak čekat řadu měsíců či let na návrh zcela nový.

Aktuálně studia pracují z 90 % na elektromobilech a bateriové auto si chystá do své garáže postavit i sám Shiro Nakamura – už má objednaný Nissan Ariya, což naznačuje, že se se svým dřívějším zaměstnavatelem rozhodně nerozešel ve zlém. 😉