Mitsubishi Pajero Final Edition: legendární off-road se definitivně loučí

Mitsubishi Pajero patřilo ještě před pár lety k nejrespektovanějším terénním automobilům, ale současná (teprve čtvrtá) generace to vzala za špatný konec. Až podezřele hodně dílů pocházelo z předchozí trojky a od roku 2006 pajero postupně stárlo, místo nástupce se jen průběžně modernizovalo a auto postupně mizelo z významných světových trhů, včetně Evropy a Japonska. Už od loňska víme proč – s pajerem se už nějaký čas do budoucna nepočítá a letos má být ukončena výroba bez nástupce a továrna Sakahogi kompletně uzavřena. A ta chvíle už se blíží. Sice ještě přesně nevíme, kdy bude výroba ukončena, ale Mitsubishi oznámilo, že konec přijde s dokončením osmisetkusové série Final Edition pro Austrálii. Ta je posledním strategickým trhem, kde se pajero ještě prodává.

Mitsubishi Pajero Final Edition je identická s se stejnojmennou loňskou verzí pro Japonsko. Standardní model dostává navíc řadu příslušenství, které je jinak za příplatek – ochranu kapoty (to je ta věc na levém blatníku), zástěrky, kryt hrany zavazadlového prostoru, koberečky, gumovou rohož v kufru a pár dalších drobností včetně decentního nápisu na držáku rezervy. Nic moc, na rozlučkovou verzi, co říkáte? Edice se nabízí napříč celou škálou verzí, topka tedy má i kožené čalounění, hliníkové pedály a elektrické střešní okno, ale to dostanou ve specifikaci Exceed všechny vozy. K pohonu slouží výhradně naftový čtyřválec 3,2 l o výkonu 190 koní a točivém momentu 441 Nm, zkombinovaný s pětistupňovým (fakt…) automatem.

Mitsubishi vyrobilo za 40 let (od roku 1981) více než 3,3 milionu exemplářů modelu Pajero/Montero. Jméno ale ještě ze světa úplně nezmizí, menší model Shogun Sport na bázi pick-upu L200 se na některých trzích prodává jako Pajero Sport a tím pádem označení (zatím) žije dál.