Nissan chce sdílet s Renaultem více komponentů pro elektromobily

Vzpomínáte, jak byl jeden čas koncern Volkswagen terčem kritiky, že do aut svých značek dával více stejných součástek, než bylo zdrávo? Tak aliance Renault-Nissan(-Mitsubishi) se zase proslavila úplně opačným způsobem. Až donedávna sdílela nanejvýš pár motorů a spolupráce vůbec nefungovala. Dobře pro fandy Nissanu, avšak už méně pro ekonomické zdraví samotné automobilky, jak se už pár posledních let ukazuje.

Ať se nám to líbí nebo ne, společné techniky bude u všech tří značek stále víc a zintenzivnit se musí hlavně kooperace u elektromobilů, které nám jsou (a budou) stále více vnucovány. V současnosti Nissan s Renaultem sdílí platformu a motory pro elektromobily spolu s dalšími díly, ale podle šéfa Nissanu Ashwani Gupty je třeba ještě přitvrdit. Bude nutné sdílet ještě více komponentů, elektronických celků a samozřejmě akumulátorů. Ty obě značky doposud vyvíjely i vyráběly (tedy spíš nechaly vyrábět) samostatně. Už existuje dohoda na jejich budoucí unifikaci.

I nadále se však budou využívat díly od různých dodavatelů a z různých částí světa – z Číny, Japonska, Evropy a USA, zejména v závislosti na lokálních výrobních kapacitách. Gupta však současně ujistil, že jedním z hlavních cílů zainteresovaných automobilek je zajistit svébytnost a individualitu modelů a jejich vzhled a charakter přizpůsobit DNA konkrétních značek. Tak u vidíme, jak se Nissan dokáže od Renaultu odlišit…