Honda Civic 5D 2022: nová generace liftbacku představena!

Honda včera pozdě v noci (respektive dnes časně ráno) představila současně v Japonsku a USA podobu nového pětidveřového liftbacku Civic 11. generace. Patentové obrázky i špionážní snímky potvrdily, že bude v maximální možné míře vycházet ze sedanu, ale hned zepředu je vidět drobná odlišnost – vytratil se “delfíní čumák” a prostor mezi světlomety vyplňuje větší voštinová maska chladiče, což lépe odkazuje na předchozí generace. Hlavní změny však samozřejmě proběhly vzadu.

Z profilu potěší (alespoň tedy mě 😉 ) vzad klesající boční prolis, jeho tvar kopíruje spodní linie oken, takže civic působí nízkým dojmem a současně si může dovolit velkorysé prosklení kabiny. Obrovské páté dveře ve sloupku se siluetou kupé mají dlouhé okno, které končí téměř ve stejné úrovni, kde začíná čelní sklo, auto si tedy určitě zaslouží označení fastback, pokud vám náhodou liftback přijde od Škodovky už moc zprofanovaný. 😉 Nové jsou samozřejmě i zadní svítilny, podobně jako u NSX a HR-V jsou spojeny pásem v horní části a současně při rozsvícení respektují i tvar “C” charakteristický pro Civic X (a IX). Ten připomíná i prostor pro registrační značku a divoké období desítky evokuje i difuzor nárazníku. Vstupní otvor do kufru se zvětšil o 4 cm, velikost zavazadlového prostoru se však o pár litrů zmenšila.

Honda slibuje u Civicu 11G (jak jinak 😉 ) větší tuhost karoserie, ještě lepší naladění podvozku, nově zkalibrované řízení s lepším feedbackem a samozřejmě méně NVH. Interiér je shodný se sedanem, vzadu budou mít pasažéři tedy skoro o 4 cm více místa pro kolena. Auto podporuje bezdrátový CarPlay i Android Auto a bude samozřejmě disponovat nejnovějším elektronickým balíčkem asistentů Honda Sensing.

Motory byly zatím oznámeny jen pro USA a jsou stejné, jako u sedanu – základní verzí je atmosférický dvoulitr DOHC i-VTEC se 160 k a 187 Nm, alternativou je klasicky 1.5 VTEC Turbo se 182 k a 240 Nm. Na rozdíl od 4D však bude možné Civic 5D jako jeden z mála kompaktů v Americe koupit s manuální převodovkou – a to už v září. CVT však bude v nabídce také. Na povrch vyplynulo, že v říjnu bude v USA představena sportovnější verze Civic Si, ale zatím není známo, jestli bude pouze pro sedan nebo i pro fastback. Type R vyrazí na silnice někdy příští rok jako MY2023. O časovém rozvrhu pro evropský Civic XI se zatím nemluví, buď dorazí koncem letošního roku, nebo počátkem příštího.

12 komentářů: „Honda Civic 5D 2022: nová generace liftbacku představena!

  • 24.6.2021 (7:28)
    Trvalý odkaz

    Nádhera!

    Za mě maximální spokojenost.

    Jediné minus bude ten hybrid na dálnici. to vyřeší jen Type R :).

  • 24.6.2021 (11:46)
    Trvalý odkaz

    tak to timle to zachranili. Dycky se mi libily vic sedany a coupe… v tyhle generaci je to tehle model. A konecne to vypada dost fastbackove. Je to paradni. Tohle se mi libi.

  • 24.6.2021 (21:34)
    Trvalý odkaz

    Za mě taky super 🙂 tohle by se mi doma líbilo

  • 24.6.2021 (22:46)
    Trvalý odkaz

    Nadhera…ale toto uz u mna v garazi asi nezaparkuje…1.5vtec turbo nie som ochotny vymenit za 1,5 hybrid….mozno tak za ten 2,0hybrid

    • 29.6.2021 (14:38)
      Trvalý odkaz

      Uvidíme, jaký hybrid to dostane. Snad bude verze, co bude výkonově odpovídat dnešnímu 1.5 Turbo…

  • 25.6.2021 (18:45)
    Trvalý odkaz

    Type R pro europu bude? Vypada to o hodně lip, než jsem čekal 🙂

    • 29.6.2021 (14:38)
      Trvalý odkaz

      Ano, CTR v Evropě bude. 🙂

  • 26.6.2021 (11:38)
    Trvalý odkaz

    Super, ešte dúfať, že Type R príde do EÚ, ako sľúbili. Rýchle ho treba kúpiť, predpokladám, že to bude posledná šanca mať klasiku.
    Inak predná maska sa mi viac páči u sedanu, tu to trochu prekombinovali.

    • 29.6.2021 (14:41)
      Trvalý odkaz

      CTR bude určitě a asi určitě naposledy bez baterek… 😉

  • 28.6.2021 (7:45)
    Trvalý odkaz

    Dospělejší a propracovanější auto, rozhodně se mi líbí a nemůžu se dočkat až jej uvidím naživo. To bude ještě lepší pocit, jak u Hondy bývá zvykem. Interiér je přímo úžasný, Civic nám zraje jako dobré víno. Jediné co může vše pokazit je slabý motor a tak doufám, že to dostane 2 litr hybrid a né 15-ti decovku. S tou to asi moc nepojede.

    • 28.6.2021 (12:09)
      Trvalý odkaz

      Já to vnímám úplně stejně.

      Pokud tam bude 1,5 tak je to do města na okresní město a občas na dálnici za mě. Ale ne jako jediné auto.

      Pokud tam bude i volba 2,0, tak si to umím představit jako plnotučné rodiné auto pro všechny případy.

      Doufejme, že dá Honda na výběr.

      • 29.6.2021 (14:40)
        Trvalý odkaz

        Předpokládám, že dostane buď hybrid z Jazzu a CR-V nebo z Insightu a CR-V. jako nejsportovnější model v portfoliu by si to zasloužil.

Komentáře nejsou povoleny.