Honda Civic 11. generace: sedan oficiálně představen
Po premiéře prototypu nového civicu a prvním snímku produkční verze Honda včera oficiálně představila čtyřdveřový model, určený především pro Severní Ameriku. Vzhledem k tomu, že design auta je tím pádem znám už poměrně dlouho, bylo potřeba jen počkat, o kolik drobných detailů vzhledu ve finální verzi přijde. Je jich opravdu málo – maska a segmenty na bocích předního nárazníku přišly o černý lak, stejně jako zpětná zrcátka. Zadní svítilny nemají tmavé provedení a změnil se tvar spodní části zadního nárazníku. A to je vše, liší se tedy opravdu velmi málo, zachován byl mimochodem i design kol.
Co k tomu ještě dodat? V diskuzích se mu vytýká přílišná nenápadnost a konzervativnost. Ano, konzervativní je. Honda se teď designem inspiruje u svých modelů z první poloviny 90. let, což byla pro značku doslova zlatá éra a já, mám auta z tohoto období rád, takže ač konzervativní, určitě pohledný, elegantní a atletický. Konkrétně můžeme najít jasnou inspiraci 5. generací accordu (to byla první Honda, kterou jsem řídil …a pak ještě další 4 roky 😉 , takže na něj rád vzpomínám), a to nejen vizuální – civic má navlas stejnou délku, o 2 cm delší rozvor a je o osm(!) centimetrů širší. A že A5G byl pořádný kus auta. Tak si představte, jak nízký a široký bude nový civic na silnici, když na výšku oproti accordu povyrostl jen o 2 cm… Všimněte si také téměř zadokolkových proporcí karoserie z profilu s dlouhou kapotou a méně skloněným čelním sklem. Takže nenápadný? O tom bych si dovolil pochybovat. 😉
Poprvé vidíme na fotkách také interiér. Co k němu říci? Nějak se nám v autoprůmyslu rozmohl minimalistický nešvar – nebýt loga na volantu, těžko už dnes poznáte, do jakého auta jste nakoukli. Civic snad bude trochu rozpoznatelný podle voštinového pásu, ukrývajícího výdechy ventilace a šestiúhelníkového krytu airbagu, evokujícího přídě (některých 😉 ) současných hond. Soudě podle fotek si dali návrháři záležet na použitých materiálech, ale to se potvrdí až naživo. Akorát to tvarování sedadel u mě (zase) nebudí moc důvěru. Ale tam může vzhled klamat, díky nové konstrukci rámu mohou poskytnout boční vedení i s méně výrazným profilováním. Standardem je 7″ dotykový displej, u top varianty Touring pak 9″, spolu s 10,2″ obrazovkou před řidičem, bezdrátovým nabíjením mobilu a 12reproduktorovou audiosestavou Bose. Civic 11G by měl mít standardně bezdrátovou konektivitu CarPlay i Android Auto.
Co se techniky týče, auto je delší a o cca 50 kg těžší, což ale není žádná tragédie, protože současná generace je nejlehčí kompaktní sedan současnosti. Při jeho stavbě je použito ve zvýšené míře hliníku a vysokopevnostních ocelí. Díky tomu je jeho konstrukce zase o něco tužší (konkrétně torzní tuhost o 8 %, což ale už není takový skok, jako u předešlých generačních obměn), lépe ochrání posádku v případě kolize a je samozřejmě tišší, s menším přenosem vibrací. Kromě nárůstu rozvoru o 36 mm došlo i ke změnám konstrukce podvozku – McPhersony mají nové kulové klouby a ložiska, což zajistí lepší pocit z řízení a návrat volantu do středové polohy, rozchod zadních kol se zvětšil o 13 mm, spodní ramena víceprvku mají nové pouzdro, pro lepší stabilitu v přímém směru a zatáčení. Plus samozřejmě nově vyladěné tlumiče a pružiny a nim nově vyladěný posilovač řízení pro lepší zpětnou vazbu a stabilitu v přímém směru. Ložiska kol sníží valivý odpor, což se spolu s dalšími úpravami podepsalo na lehkém snížení spotřeby. Auto by se tedy mělo řídit ještě lépe, než desítka – a to při celkovém zlepšení NVH.
Jak už jsem prozradil dříve, k pohonu slouží v Americe stejné motory, jako doposud – dvoulitrová atmosféra DOHC i-VTEC pro nižší verze LX a Sport a turbomotor 1.5 VTEC Turbo pro EX a Touring, v obou případech pouze s převodovkou CVT. Parametry najdete níže v tabulce, ale abyste nemuseli přepočítávat – dvoulitr má výkon 160 k a točivý moment 187 Nm, turbomotor 183 koní a 240 Nm – takže nám trošku posílil. 😉
V Americe se začne auto prodávat začátkem léta, nás v Evropě může těšit, že až na zadní partie a pakety výbav (a motory 😉 ) bude pětidveřová verze prakticky identická.
Key Specifications and Features
ENGINEERING | LX | Sport | EX | Touring |
Engine Type | 16-Valve DOHC i-VTEC® In-Line 4-Cylinder | 16-Valve DOHC VTEC® In-Line 4-Cylinder with Turbocharger | ||
Displacement | 1,996 cc | 1,498 cc | ||
Horsepower (SAE net)1 | 158 @ 6,500 rpm | 180 @ 6,000 rpm | ||
Torque (SAE net)2 | 138 lb.-ft. @ 4,200 rpm | 177 lb.-ft. @ 1,700-4,500 rpm | ||
Redline | 6,800 rpm | 6,600 rpm | ||
3-Mode Drive System (ECON/Normal/Sport/) | • | • | ||
Continuously Variable Transmission | • | with Paddle Shifters | • | with Paddle Shifters |
Ratio Range | 2.526~0.408 | 2.526~0.408 | 2.645~0.405 | 2.645~0.405 |
Reverse | 2.706~1.552 | 2.706~1.552 | 1.859~1.265 | 1.859~1.265 |
Final Drive | 3.941 | 3.941 | 3.238 | 3.238 |
MacPherson Strut Front Suspension/Multi-Link Rear Suspension | • | • | • | • |
Wheels | 16-in. steel with full covers | 18-in. Berlina Black alloys | 17-in. alloys with Berlina Black inserts | 18-in. alloys with Shark Gray inserts |
Tires (all-season) | 215/55R16 93H | 235/40R18 91W | 215/50R17 91H | 235/40R18 91W |
EXTERIOR MEASUREMENTS | LX | Sport | EX | Touring |
Wheelbase | 107.7 in | |||
Length | 184.0 in | |||
Height | 55.7 in | |||
Width | 70.9 in | |||
Track (front/rear) | 60.9 in / 62.0 in | 60.5 in / 61.6 in | 60.9 in / 62.0 in | 60.5 in / 61.6 in |
Curb Weight | 2,877 lbs. | 2,935 lbs. | 3,004 lbs. | 3,077 lbs. |
INTERIOR MEASUREMENTS | LX | Sport | EX | Touring |
Headroom (front/rear) | 39.3 in / 37.1 in | 37.6 in / 37.1 in | ||
Legroom (front/rear) | 42.3 in / 37.4 in | |||
Shoulder Room (front/rear) | 57.0 in / 56.0 in | |||
Hip Room (front/rear) | 54.3 in / 48.9 in | |||
Cargo Volume | 14.8 cu. ft. | 14.4 cu. ft. | ||
Passenger Volume | 99.0 cu. ft. | 96.6 cu. ft. | ||
KEY FEATURES | LX | Sport | EX | Touring |
Honda Sensing® | • | • | • | • |
Advanced Compatibility EngineeringTM (ACETM) Body Structure | • | • | • | • |
10 Airbags, Including Next-Generation Driver and Front Passenger Front Airbags | • | • | • | • |
Blind Spot Information System (BSI) | • | with Cross Traffic Monitor | ||
Low-Speed Braking Control | • | |||
Apple CarPlay® and Android Auto™ Integration | • | • | • | • |
7-Inch Color Touchscreen with Volume and Tuning Knobs | • | • | • | |
9-Inch HD Color Touchscreen with Volume Knob, Customizable Feature Settings and Smart Shortcuts | • | |||
Bose Premium Sound System with 12 Speakers, including Subwoofer | • | |||
Driver Information Interface Screen | 7.0 in | 7.0 in | 7.0 in | 10.2 in |
Tak já to vykopnu 🙂
1) interiér mi přijde naprosto výborný. Všechno tak jak má být, hezké materiály (střední třída), design super.
2) exteriér nevím. Ale není to úplně zlé.
Těším se na type R.
Trochu se bojím těch sedadel, ale uvidíme. 😉
Dej tomu čas, je to novinka. 🙂
I já…
predek ujde, zadek a ty svetla proste hodne nic moc… interier peknej, ale ten tablet tam trci a neni uplne hezky zapracovanej.
Nakonec spíše exteriérové zklamání. Interiér je retro a asi bych to ustál. Ale předek vozu je horší jako minulá generace. Možná live nebo postavit vedle golfa ale je to takový no nevím.
předek je “usedlejší” než Corolla….:(, ale bude záležet i na barvě auta a hlavně co bude v Evropě pod kapotou!!