Honda Civic 11. generace: sedan oficiálně představen

Po premiéře prototypu nového civicu a prvním snímku produkční verze Honda včera oficiálně představila čtyřdveřový model, určený především pro Severní Ameriku. Vzhledem k tomu, že design auta je tím pádem znám už poměrně dlouho, bylo potřeba jen počkat, o kolik drobných detailů vzhledu ve finální verzi přijde. Je jich opravdu málo – maska a segmenty na bocích předního nárazníku přišly o černý lak, stejně jako zpětná zrcátka. Zadní svítilny nemají tmavé provedení a změnil se tvar spodní části zadního nárazníku. A to je vše, liší se tedy opravdu velmi málo, zachován byl mimochodem i design kol.

Co k tomu ještě dodat? V diskuzích se mu vytýká přílišná nenápadnost a konzervativnost. Ano, konzervativní je. Honda se teď designem inspiruje u svých modelů z první poloviny 90. let, což byla pro značku doslova zlatá éra a já, mám auta z tohoto období rád, takže ač konzervativní, určitě pohledný, elegantní a atletický. Konkrétně můžeme najít jasnou inspiraci 5. generací accordu (to byla první Honda, kterou jsem řídil …a pak ještě další 4 roky 😉 , takže na něj rád vzpomínám), a to nejen vizuální – civic má navlas stejnou délku, o 2 cm delší rozvor a je o osm(!) centimetrů širší. A že A5G byl pořádný kus auta. Tak si představte, jak nízký a široký bude nový civic na silnici, když na výšku oproti accordu povyrostl jen o 2 cm… Všimněte si také téměř zadokolkových proporcí karoserie z profilu s dlouhou kapotou a méně skloněným čelním sklem. Takže nenápadný? O tom bych si dovolil pochybovat. 😉

Poprvé vidíme na fotkách také interiér. Co k němu říci? Nějak se nám v autoprůmyslu rozmohl minimalistický nešvar – nebýt loga na volantu, těžko už dnes poznáte, do jakého auta jste nakoukli. Civic snad bude trochu rozpoznatelný podle voštinového pásu, ukrývajícího výdechy ventilace a šestiúhelníkového krytu airbagu, evokujícího přídě (některých 😉 ) současných hond. Soudě podle fotek si dali návrháři záležet na použitých materiálech, ale to se potvrdí až naživo. Akorát to tvarování sedadel u mě (zase) nebudí moc důvěru. Ale tam může vzhled klamat, díky nové konstrukci rámu mohou poskytnout boční vedení i s méně výrazným profilováním. Standardem je 7″ dotykový displej, u top varianty Touring pak 9″, spolu s 10,2″ obrazovkou před řidičem, bezdrátovým nabíjením mobilu a 12reproduktorovou audiosestavou Bose. Civic 11G by měl mít standardně bezdrátovou konektivitu CarPlay i Android Auto.

Co se techniky týče, auto je delší a o cca 50 kg těžší, což ale není žádná tragédie, protože současná generace je nejlehčí kompaktní sedan současnosti. Při jeho stavbě je použito ve zvýšené míře hliníku a vysokopevnostních ocelí. Díky tomu je jeho konstrukce zase o něco tužší (konkrétně torzní tuhost o 8 %, což ale už není takový skok, jako u předešlých generačních obměn), lépe ochrání posádku v případě kolize a je samozřejmě tišší, s menším přenosem vibrací. Kromě nárůstu rozvoru o 36 mm došlo i ke změnám konstrukce podvozku – McPhersony mají nové kulové klouby a ložiska, což zajistí lepší pocit z řízení a návrat volantu do středové polohy, rozchod zadních kol se zvětšil o 13 mm, spodní ramena víceprvku mají nové pouzdro, pro lepší stabilitu v přímém směru a zatáčení. Plus samozřejmě nově vyladěné tlumiče a pružiny a nim nově vyladěný posilovač řízení pro lepší zpětnou vazbu a stabilitu v přímém směru. Ložiska kol sníží valivý odpor, což se spolu s dalšími úpravami podepsalo na lehkém snížení spotřeby. Auto by se tedy mělo řídit ještě lépe, než desítka – a to při celkovém zlepšení NVH.

Jak už jsem prozradil dříve, k pohonu slouží v Americe stejné motory, jako doposud – dvoulitrová atmosféra DOHC i-VTEC pro nižší verze LX a Sport a turbomotor 1.5 VTEC Turbo pro EX a Touring, v obou případech pouze s převodovkou CVT. Parametry najdete níže v tabulce, ale abyste nemuseli přepočítávat – dvoulitr má výkon 160 k a točivý moment 187 Nm, turbomotor 183 koní a 240 Nm – takže nám trošku posílil. 😉

V Americe se začne auto prodávat začátkem léta, nás v Evropě může těšit, že až na zadní partie a pakety výbav (a motory 😉 ) bude pětidveřová verze prakticky identická.

Key Specifications and Features

ENGINEERINGLXSportEXTouring
Engine Type16-Valve DOHC i-VTEC® In-Line 4-Cylinder16-Valve DOHC VTEC® In-Line 4-Cylinder with Turbocharger
Displacement1,996 cc1,498 cc
Horsepower (SAE net)1158 @ 6,500 rpm180 @ 6,000 rpm
Torque (SAE net)2138 lb.-ft. @ 4,200 rpm177 lb.-ft. @ 1,700-4,500 rpm
Redline6,800 rpm6,600 rpm
3-Mode Drive System (ECON/Normal/Sport/)  
Continuously Variable Transmissionwith Paddle Shifterswith Paddle Shifters
Ratio Range2.526~0.4082.526~0.408 2.645~0.405 2.645~0.405
Reverse2.706~1.5522.706~1.5521.859~1.2651.859~1.265
Final Drive3.9413.9413.2383.238
MacPherson Strut Front Suspension/Multi-Link Rear Suspension
Wheels 16-in. steel with full covers18-in. Berlina Black alloys17-in. alloys with Berlina Black inserts18-in. alloys with Shark Gray inserts
Tires (all-season)215/55R16 93H235/40R18 91W215/50R17 91H235/40R18 91W
EXTERIOR MEASUREMENTSLXSportEXTouring
Wheelbase107.7 in
Length184.0 in
Height55.7 in
Width70.9 in
Track (front/rear)60.9 in / 62.0 in60.5 in / 61.6 in60.9 in / 62.0 in60.5 in / 61.6 in
Curb Weight2,877 lbs.2,935 lbs.3,004 lbs.3,077 lbs.
INTERIOR MEASUREMENTS LXSportEXTouring
Headroom (front/rear)39.3 in / 37.1 in37.6 in / 37.1 in
Legroom (front/rear)42.3 in / 37.4 in
Shoulder Room (front/rear)57.0 in / 56.0 in
Hip Room (front/rear)54.3 in / 48.9 in
Cargo Volume14.8 cu. ft.14.4 cu. ft.
Passenger Volume99.0 cu. ft.96.6 cu. ft.
KEY FEATURESLXSportEXTouring
Honda Sensing®
Advanced Compatibility EngineeringTM (ACETM) Body Structure
10 Airbags, Including Next-Generation Driver and Front Passenger Front Airbags
Blind Spot Information System (BSI)  with Cross Traffic Monitor
Low-Speed Braking Control   
Apple CarPlay® and Android Auto™ Integration
7-Inch Color Touchscreen with Volume and Tuning Knobs 
9-Inch HD Color Touchscreen with Volume Knob, Customizable Feature Settings and Smart Shortcuts   
Bose Premium Sound System with 12 Speakers, including Subwoofer   
Driver Information Interface Screen7.0 in7.0 in7.0 in10.2 in

5 komentářů: „Honda Civic 11. generace: sedan oficiálně představen

  • 30.4.2021 (12:56)
    Trvalý odkaz

    Tak já to vykopnu 🙂

    1) interiér mi přijde naprosto výborný. Všechno tak jak má být, hezké materiály (střední třída), design super.

    2) exteriér nevím. Ale není to úplně zlé.

    Těším se na type R.

    Reagovat
    • 30.4.2021 (14:51)
      Trvalý odkaz

      Trochu se bojím těch sedadel, ale uvidíme. 😉

      Dej tomu čas, je to novinka. 🙂

      I já…

      Reagovat
  • 30.4.2021 (17:08)
    Trvalý odkaz

    predek ujde, zadek a ty svetla proste hodne nic moc… interier peknej, ale ten tablet tam trci a neni uplne hezky zapracovanej.

    Reagovat
  • 4.5.2021 (10:18)
    Trvalý odkaz

    Nakonec spíše exteriérové zklamání. Interiér je retro a asi bych to ustál. Ale předek vozu je horší jako minulá generace. Možná live nebo postavit vedle golfa ale je to takový no nevím.

    Reagovat
    • 4.5.2021 (14:42)
      Trvalý odkaz

      předek je “usedlejší” než Corolla….:(, ale bude záležet i na barvě auta a hlavně co bude v Evropě pod kapotou!!

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *