Novinky

Mugen obnovil výrobu legendárních kol z 90. let!

Každá doba měla specifický design aut, ale i kol. A jak se říká, kola dělaj auto. Ne každému autu sluší každá kola, ráfky mohou vzhled auta úplně zabít nebo na sebe strhnout nežádoucí pozornost. Prostě by design kol a auta měl být v rovnováze. Však také dnes naráží majitelé starších vozů na problém, jaká kola použít. Ta původní už téměř nejsou a ta nová klasikům nesluší. To tedy informace, kterou teď přináším, úplně neřeší, tahle zpráva potěší spíš nostalgiky, kterým se jeden konkrétní design kol z devadesátek líbil a chtěli by je na své nové auto.

Už vás nebudu napínat. 😉 Víte, po jakých kolech toužili v 90. letech snad všichni majitelé ITR DC2, Civiců 5G (EG), Civiců 6G (EK) a posledních dvou generací CRX? Po 15″ kovaných kolech Mugen MF10, respektive jejich odlehčené verze MF10L – a to v rozměrech 15×6,5″ (váha cca 4,8 kg) a 15×7″ (váha cca 5 kg). Byla to téměř „povinná“ výbava aut pro závody, ale objevovala se samozřejmě často i na běžných sériových, respektive upravených silničních vozech. Jenže znáte Mugen – kola stála balík, ne každý si je mohl dovolit a spousta jich samozřejmě nepřežila. I proto vznikla v roce 2013 omezená série těchto kol, kterou si u Mugenu vyprosil jejich americký distributor King Motorsports. Ba co víc, prosadil si dokonce i sérii s rozměrem 16 palců, vhodné třeba pro NSX.

Stejná firma teď iniciovala další znovuzrození kol Mugen MF10. Ale tentokrát už žádné patnáctky a šestnáctky pro youngtimery, MF10 vznikly v rozměru 18×9,5″ a jsou určeny primárně pro Hondu Civic Type R FK8. Váhu se mi zatím zjistit nepodařilo. 🙁 V případě zájmu zákazníků zvažuje i osmnáctky pro Civic 5D FK7, respektive 17″ a 18″ kola pro NSX. Nová MF10 pro Mugen vyrábí renomovaná japonská firma Rays Engineering.