(Ne)oblíbené značky v Americe? Subaru nahoře, Nissan dole…

Nezávislá americká organizace Consumer Reports zveřejnila výsledky průzkumu oblíbenosti automobilových značek, založeném na spokojenosti majitelů s jejich autem. Bohužel nezveřejnila celý žebříček (možná je dostupný pro registrované, ale volně není k dispozici), ale uvedla jen pět nejlepších a stejný počet nejhorších.

Nejspokojenější jsou majitelé vozů Tesla ( 😀 ), následovaní vlastníky automobilů Lincoln, Ram, Chrysler a Subaru. Na opačné straně škály je bohužel Infiniti a Nissan, které doplňuje ještě Cadillac, Buick a Mercedes-Benz. Naštěstí tento průzkum patří k těm vůbec nejsubjektivnějším, neříká naprosto nic o kvalitách auta, ale pouze o tom, jak vozy splňují nebo nesplňují očekávání svých majitelů. Elektrofanatici tedy ochotně přehlédnou, že jsou tesly křápy a nároční klienti trojcípé hvězdy zase dají automobilce tvrdě pocítit každou nedokonalost. A třeba majitelé Chryslerů už zažili kdeco, takže současný stav pro ně může být docela uspokojivý. Co vadí lidem na Infiniti a Nissanu není známo, těžko také říci, jaká očekávání vlastně mají. Naproti tomu u Subaru je to jasné – subaristé přesně vědí, co chtějí a kde to koupit, tam je spíš překvapivé, že nedostali svou značku minimálně na druhou příčku. 😉

To jen tak pro zajímavost, vypovídací schopnost pro ostatní zájemce o auta je nulová, ale možná to bude takový menší oříšek pro mareketingové experty a analytiky automobilek. A možná také ne. Consumer Reports je pro mě osobně taková dost podivná organizace, i v době, kdy se ostatní podobné průzkumy shodovaly a posílaly japonské značky na samý vrchol, se u CR objevovaly dost podivné výsledky, tak nevím, zda v tom nejsou nějaké skryté úmysly. Když nic, tak alespoň na sebe upozornit…