Novinky

Mazda oznámila parametry naftového šestiválce 3,3 l

Mazda před měsícem představila crossover CX-60, jenž bude prodáván jak s plug-in hybridním pohonem, tak s benzinovým a naftovým řadovým šestiválcem. Automobilka při premiéře zveřejnila informace o hybridu, nyní se pochlubila s parametry turbodieselu Skyactiv-D. Tedy přesněji řečeno o turbodieselech, protože se bude vyrábět ve dvou verzích. Motor o objemu 3,3 l má v základní variantě výkon 231 koní v rozmezí 4000-4200 otáček a točivý moment 500 Nm v rozmezí 1500-3000/min. Pak tu máme stejnou pohonnou jednotku s mild-hybridním systémem. Ta disponuje výkonem 254 koní při 3750 otáčkách a točivý moment vrcholí v intervalu 1500-2400/min hodnotou 550 Nm.

Obě verze jsou zkombinovány s osmistupňovým automatem a auto by mělo zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,3 s a dosáhnout maximální rychlosti 220 km/h. Nebylo upřesněno, zda hodnoty platí pro obě varianty, každopádně turbodiesel by se měl kombinovat pouze s pohonem všech čtyř kol (tedy alespoň v Japonsku). Naftové CX-60 bude vážit kolem 1900 kg, tedy o přibližně 150 kg lehčí, než plug-in hybrid. Ten má ale rozložení váhy 50:50, zatímco nafťák musí pracovat z poměrem 55:45.

5 komentářů: „Mazda oznámila parametry naftového šestiválce 3,3 l

  • Tak ještě ten benzín… O manuálu nikde nic nepadlo, že? 🙂

    • Benzín v Európe nebude, aspoň zatiaľ. No pravdepodobne ani v budúcnosti.
      Manuál asi tiež nie (už len preto, že má vyššie emisie)

      • Manuál v takovém autě nebude vůbec. Kdo by to koupil? 😉

        • Já bych to koupil :-)) Už tři roky se snažím koupit nějaké „nudné rodinné auto“, což pro mě znamená šestiválec, manuál, spolehlivost, víc jak dvě sedadla a tažné zařízení a furt nemůžu nic najít. 🙂

          • Nekde jsem cetl, ze manual uz se autombilkam nehodi skrze ty armady systemu, hodne z nich je MNOHEM jednodussi udelat prave s automatem. Me spise zajima jak se jim ten automat povede 🙂

Komentáře nejsou povoleny.