Novinky

Toyota vede v oblasti vývoji solid-state baterií

Celý svět se už několik let upíná k novému typu akumulátorů s pevným elektrolytem (solid-state), které mají byt schopny nahradit současné Li-Ion články při nižší hmotnosti a velikosti. Před lety se hovořilo o desetinásobku energetické hustoty, dnes už jen o cca trojnásobku, ale i to představuje velký rozdíl, nehledě na další výhody. A v současnosti to vypadá, že nejblíže je jejich dokončení Toyota, soudě alespoň podle počtu patentů, se solid-state technikou související.

Studie Nikkei Asia ukazuje, že Toyota drží 1331 patentů, což je drtivý rozdíl oproti ostatním. Na druhém místě je Panasonic se 445 patenty, navíc je třeba mít na paměti, že Toyota vyvíjí baterie právě s ním… Na třetím místě v počtu patentů je japonská firma Idemitsu Kosan s 272 patenty, zaměřeným však hlavně na kovy, které se budou pro tyto baterie využívat. Další pořadí japonský deník neuvádí, zmiňuje však ještě Samsung SDI na čtvrtém místě.

Toyota chce mít první auto se solid state články už v roce 2025, kvůli vysoké ceně baterií budu mít premiéru v nějakém hybridním modelu.

3 komentáře: „Toyota vede v oblasti vývoji solid-state baterií

  • no dle nejakyho videa na yt, co jsem videl o solid state, je nejbliz nejaka firma, ktera se tim primo zabyva (neni to zadny auto maker)… ted nejak udelali nejakej prulom… ale jeste i tak way to go…

    • Tak je zvláštní, že nemají žádné patenty…

      • tak asi jich neni treba mit stovky… on by stacil jeden patent – na funkcni solid state baterii ;))

Komentáře nejsou povoleny.