Honda ZR-V: premiéra v Japonsku
Nový globální kompaktní crossover Honda ZR-V už známe, protože se nedávno představil nejprve v Americe, kde ponese označení HR-V. Nyní však proběhlo oficiální představení na domácím trhu, což přináší v první řadě možnost vidět auto, které se v příštím roce objeví i v Evropě, na nových fotografiích. Ty ukazují jediný rozdíl v oblasti designu – výplet masky chladiče netvoří plástve, ale svislé lamely, tak trochu ve stylu vozů značky Maserati. Nevím, jak to vidíte vy, ale mě se takhle líbí ZR-V víc, i když se tím zase o něco více vzdaluje tomu, na co jsme byli doposud u Hondy zvyklí.
Další odlišností od US HR-V je už pouze nabídka motorů. Zatímco v Americe se bude prozatím prodávat pouze s atmosférickým dvoulitrem, v Japonsku bude mít, stejně jako u nás, hybridní systém e:HEV s dvoulitrovým benziňákem z Civicu e:HEV. Specifikem JDM pak bude možnost pořízení se stejným motorem, jaký má Civic, tedy se čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo (178 k při 6000 otáčkách, 240 Nm v intervalu 1700-4500/min), zkombinovanou už tradičně výhradně s převodovkou CVT. V Japonsku půjde obě motorizace kombinovat s pohonem předních i všech čtyř kol. Podrobnější technické informace budou k dispozici v září, kdy se Honda ZR-V začne v Japonsku prodávat, nicméně už teď tam lze auta objednávat do výroby.
S tím hybridem to bude určitě fajn svezení 🙂
Jo, to už pojede super i s AWD. 🙂
No snad dorazí AWD i k nám do Evropy.
no s 1,5 NA to musi bejt nedobrej zazitek… Co jsem videl ty USA verze ve videich na yt, tak ten dvoulitr je tak tak akorat, spis minimum vykonove.
Hybrid bude fajn asi.
Doteď měli R18, takže si určitě polepšili, ale nijak dramaticky. Nechápu, proč mu nedají 1.5 Turbo, nemusí snad kopírovat každý obchodní model Toyoty… 😉
S 1.5 atmo máme přece vlastní zkušenosti. 😉 Těžko říct, o kolik je ZR-V těžší, než předchozí HR-V.