Novinky

Toyota Sienta: třetí generace minivanu

Toyota v Japonsku představila třetí generaci modelu Sienta. Pokud vám to nic neříká, je to víceméně nástupce Yarisu Verso, avšak s rozvorem o 10 cm delších a karoserií nataženou dokonce o 20 cm, což umožnilo použít sedmimístné uspořádání interiéru. Sienta se vyrábí od roku 2003 a prodává kromě Japonska i v řadě dalších asijských zemí. Nyní tu tedy máme druhé pokračování této linie a určitě vás, stejně jako mě překvapí, jak nejaponsky vypadá. A nenese ani současné rysy Toyoty, působí spíš jako (trochu divná) malá evropská dodávka typu Renaultu Kangoo a spol. Ale i přesto mi přijde vcelku sympatická. 😉

Auto mezigeneračně povyrostlo do výšky, aby uspokojilo touhu zákazníků po prostornější kabině. Uspořádání palubní desky se spoustou odkládacích prostorů se inspirovalo u kei minivozů, tohle v Japonsku fakt umí. V této kategorii překvapí ale třeba i přítomnost roletek v zadních bočních oknech nebo výdechů ventilace ve stropě nad hlavami cestujících vzadu. Sienta je prostě opravdu vychytaná.

K pohonu slouží hybrid na základě atmosférické patnáctistovky, zkombinovaný s CVT se simulací přeřazování při akceleraci. Poháněna jsou volitelně přední nebo všechna čtyři kola. Sienta s hybridem má jezdit v průměru za 5,5 l benzinu. Dostupná je ale i verze, vybavená pouze spalovacím motorem 1,5 l. Tradiční silnou stránkou auta je nízká cena, základní model vyjde v přepočtu na 350 tisíc korun.