Novinky

Mazda CX-60: jaké motory kupují Japonci?

Mazda prodává na japonském trhu nový crossover CX-60 od poloviny září. Díky tomu už konečně známe všechny parametry pohonných jednotek, ale současně je zajímavé vědět, o jaké verze mají tamní zákazníci zájem. To vás asi překvapí. 😉 V první řadě je třeba říci, že JDM nedostane benzinový mild hybridní řadový přeplňovaný šestiválec Skyactiv-X 3,3 l s výkonem 284 koní při 5000/min a točivým momentem 450 v rozmezí 2000-3500 otáček, což samozřejmě dost významně ovlivňuje rozložení zájmu Japonců o jednotlivé pohony.

Nejméně oslovuje tamní zákazníky plug-in hybridní verze e-Skyactiv PHEV s pohonem všech kol, vybavená atmosférickým 2,5litrovým čtyřválcem Skyactiv-G (192 k a 261 Nm) a elektromotorem (136 k a 250 Nm) s celkovými parametry 328 k a 500 Nm. To asi není úplně šokující, jedná se o topmodel s cenovkou 5 390 000 jenů (920 000 korun) což je o 80 % víc, než stojí základní benzinová verze se stejně velkým motorem. objednalo ji 5 % zájemců.

Nijak nadšení nejsou Japonci ani ze základu nabídky v podobě 2.5 Skyactiv-G, dávající 188 koní při 6000/min a 250 Nm při 3000 otáčkách, která se nabízí s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Začíná na částce 2 992 000 jenů (510 000 Kč) a tvoří 15 procent doposud objednaných vozů.

To znamená, že 80 % prodejů CX-60 tvoří turbodiesely! Řadový šestiválec Skyactiv-D 3,3 má výkon 231 koní v intervalu 4000-4200/min a točivý moment 500 Nm v rozmezí 1500-3000 otáček. I ten se nabízí jako RWD a 4WD. Tento motor bere 37 % japonských zákazníků. Jeho mild hybridní varianta e-Skyactiv D má výkon 254 k při 3750/min a 550 Nm v intervalu 1500-2400 otáček. Přestože se kombinuje pouze se 4WD, tuto specifikaci chce 43 % zákazníků.

Mazda také oznámila, že 57 % lidí jsou stávající majitelé vozů Mazda, 43 % jsou u značky noví. Ale japonským značkám CX-60 moc klientů nepřebralo, 20 % byli dosavadní majitelé aut z dovozu.

2 komentáře: „Mazda CX-60: jaké motory kupují Japonci?

  • Je smutné, že zrovna v JP jdou na odbyt chrochtáky, když jejich absence byla to nejlepší, co mohli Japonci pro rozumný vzduch ve velkoměstech udělat.

Komentáře nejsou povoleny.