Novinky

Mazda MX-5 ND: 250 koní s kompresorem

Co se úprav Mazdy MX-5 týče, je britská firma BBR GTi jedním z nejrenomovanějších performance úpravců, ladí všechny generace miaty, přičemž ty poslední dvě umí i s přeplňováním – a to podle preferencí zákazníka jak s turbodmychadlem, tak mechanickým kompresorem. Nejnovějším přírůstkem v portfoliu je kompresor Rotrex pro MX-5 ND ve verzi před faceliftem (2015-2019). ve dvou specifikacích.

Kompaktní kompresor se vešel před motor, těsně pod kapotu a BBR slibuje snadnou montáž i pro garážové kutily. Kit Stage 1 dává velmi příjemných 228 k a 271 Nm, což zajistí zrychlení na 96 km/h za parádních 5,3 s (-2 s). Součástí sady je také chladič oleje a mezichladič stlačeného vzduchu, plus volitelně úprava softwaru motoru. Základ vyjde na 3895 liber, což je necelých 110 tisíc korun, včetně laděné ECU pak 4490 liber ( 126 tisíc korun).

Stage 2 přidává nerezové svody 4-1, širší 2,5″ výfuk se sportovním katem a laděným zadním tlumičem. Ten zajistí zvýšení výkonu na 249 koní a točivý moment povyskočí na 293 Nm. Motor lze také odsadit větším mezichladičem Forge Motorsport, jenž dodá dalších 5 klokanů. Takto naspecifikovaná MX-5 ND umí 0-60 mph dokonce za 5,1 s. Všechny kadeřnické a LGBT vtípky budou instantně potrestány. 😀 Tato sada vyjde na 5395 liber (téměř 152 tisíc korun), s ECU softwarem 5990 liber (cca 169 tisíc korun), což bude zřejmě cena bez většího intercooleru.

Majitelé poface NDčka si nemusí rvát vlasy, BBR pracuje i na kompresor kitech pro modernizované modely MY2020+) . 😉

5 komentářů: „Mazda MX-5 ND: 250 koní s kompresorem

  • Grafy vypadají monumentálně, to jsou Tatry vedle Jeseníků 🙂

    Akorát teda moc nechápu nevyrovnanost v nízkých otáčkách plus je škoda pádu krouťáku nahoře, takže na sporťák to bude poněkud tupé, i když velmi rychlé. De facto se jim podařilo dosáhnout křivky turba s kompresorem, což mi přijde jako promarněná šance. Za mě pořád vede atmosférický 220 hp kit.

    • Na těch grafech není nic špatně, je to klasický „kompresorový“ průběh, křivky víceméně kopírují tvar těch atmosférické, jen jsou posunuté nahoru. Pojede to charakterově jako výchozí atmosféra, to je právě jedna ze dvou hlavních výhod mechanického kompresoru. Relativní nevýhoda je těch posledních cca 500/min, kdy prostě už motor nemá dost vzduchu. Ale asi není důvod točit do 7500. 😉

      Předpokládám, že kit pro G184 bude mít analogicky lepší vršek.

      • Kdyby ses na to podíval, tak ti neujde, že krouťák padá jak cihla už od 5500, takže mezi 5500 a 7500 je výkon v podstatě konstantní. Tj. dech tomu dochází docela brzo. Vedle toho BBR 220 vypadá takhle, krásná gradace až do skoro 8000:
        https://cdn.shopify.com/s/files/1/0136/3951/6224/files/2019_MX5_ND_BBR_Super_220_Power_Dyno_1024x1024.jpg?v=1560431986

        Jasně, že kompresor bude rychlejší, protože tam, kde atmosféra graduje, tam má kompresor těch 220 koní v širokém rozpětí, troufám si tvrdit, že přeřazením se člověk dostane akorát na hranici max výkonu. Ale ten padající krouťák způsobí, že točení 5500-7500 bude vlastně docela nuda.

        • Jasně že jsem si všiml, ale výchozí atmosféře padá už od 5. Prostě předface moc zábavný motor nebyl a kompresor to kopíruje. Proto myslím, že u G184 to bude vypadat trochu lépe.

          BBR 220 je samozřejmě jiná liga, ale fotřík s padesátkou na dohled by na výlety asi ocenil spíš tu foukanou. 😉

      • Teď jsem se díval na graf tajpára a i ten je lepší, přestože má turbo – pád krouťáku je sice šílený, ale výkon tomu i tak stoupá. Kdyby měl tajpár křivku jak BBR 225, tak skončí na 300 hp a špička na 320 by vůbec nenastala. Myslím, že by to jízdně bylo o dost horší, už takhle je cítit, že tomu dochází dech, takže u BBR to bude nejspíš fakt dost špatné.

Komentáře nejsou povoleny.