Novinky

Super GT: biopalivo smrdí a pálí z něj oči

Japonský šampionát vytrvalostních závodů Super GT, v němž dlouhodobě soupeří automobilky Honda, Toyota a Nissan, plánuje jako spousta jiných sérií ve světě přechod na uhlíkově neutrální syntetické palivo (CNF). Po skončení letošního ročníku, který ovládly vozy posledně jmenované značky, proběhl na okruhu Motegi rovnou ještě test benzinu z biomasy od německé firmy Haltermann Carless a dalo by se předpokládat, že auta bez jakýchkoli problémů vysokooktanové palivo spolykají. Ale objevila se řada kritických hlasů. Jezdci si stěžovali hlavně na intenzivní zápach výfukových plynů a někteří cítili i štípání v očích, což není zrovna dobré pro koncentraci v plném závodním tempu. Za určitých situací byl navíc zaznamenán i lehký pokles výkonu, převládal však spíše zmíněný nekomfort jezdců.

To nezní jako úplně dobrá vizitka pro nové biopalivo, nicméně týmy i jezdci předpokládají, že poté, co budou závodní motory na tento benzin lépe nastaveny a zlepší se jeho spalování, zmíněné problémy zmizí. Snad tomu tak opravdu bude, vedení Super GT totiž plánuje přechod na nové palivo už od sezony 2023.