Honda na nadcházející sezonu připravila obrovské překvapení v podobě znovuzrození ikonického motocyklu Transalp. Design se výrazně inspiroval u první generace slavného adventure stroje, technika je samozřejmě současná špička. V následující tiskové zprávě najdete vše, co Honda o novince pro rok 2023 prozradila.
HONDA XL750 TRANSALP, modelový rok 2023
Nový model: Po městě nebo kolem světa: zcela nová Honda XL750 Transalp navazuje na dobrodružnou povahu svého ikonického originálu a přichází připravena na novou generaci jezdců, kteří se chtějí vydat kamkoliv, kam vede cesta. Její osmiventilový řadový dvouválcový motor disponuje výkonem 67,5 kW a točivým momentem 75 Nm; elektronicky řízená škrticí klapka (TBW) nabízí 4 přednastavené jízdní režimy plus volitelný režim User, systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) nastavitelný v 5 úrovních s integrovaným systémem pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) a se 3 úrovněmi nastavení brzdění motorem a přenosu výkonu. Ocelový rám je vybaven kompletním odpružením Showa: 43mm inverzní vidlicí SFF-CATM a zadním tlumičem s přepákováním Pro-Link. Dva dvoupístové brzdové třmeny se silně zakusují do předních brzdových kotoučů, stroj je opatřen koly o rozměrech 21/18 palců obutými do dušových pneumatik. Prémiová výbava zahrnuje 5palcový barevný TFT přístrojový panel s hlasovým ovládáním telefonu Honda Smartphone Voice Control, kompletní LED osvětlení, automatické vypínání ukazatelů směru či výstražná světla pro nouzové brzdění (ESS). K dispozici bude také verze pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2.
Obsah:
- Úvod
- Informace o modelu
- Hlavní vlastnosti
- Příslušenství
- Technické parametry
- Úvod
Původní Transalp s vidlicovým dvouválcovým motorem o objemu 583 cm3, který byl představen v roce 1986, se stal legendou. Nejlepším důkazem jeho špičkové kvality a nadčasového designu je skutečnost, že řadu z těchto strojů lze na evropských silnicích dodnes potkat.
Tehdejší konstruktéři kladli důraz především na vytvoření hladce fungujícího a komfortního univerzálního crossoveru, který by se díky delšímu zdvihu odpružení a lehké off-road dynamice dokázal vypořádat i s horším povrchem. V roce 2000 zdvihový objem motoru vzrostl na 647 cm3 a poslední verze z roku 2008 již disponovala motorem o objemu 680 cm3, elektronickým vstřikováním paliva a pohotovostní hmotností 214 kg.
Od vstupu modelu Transalp na trh prošel segment adventure strojů masivním rozvojem. Značka Honda dnes disponuje špičkovým kompaktním cestovním endurem CB500X určeným pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, ale také vlajkovou lodí – univerzálním super atletickým modelem CRF1100L Africa Twin a jeho sourozencem Africa Twin Adventure Sports, který se vyznačuje prodlouženým dojezdem a schopností překonávat celé kontinenty. To znamená, že ve střední objemové kategorii modelové řady Honda stále existuje prostor pro model, jenž by oslovil zákazníky s odlišnými dobrodružnými aspiracemi.
Právě toto místo má zaujmout nový model XL750 Transalp, který je reinkarnací legendárního cestovního endura.
XL750 Transalp čerpá inspiraci ze svého předchůdce a je dokonalým společníkem nejen pro delší výlety, ale i pro pohyb po městě – a cokoliv mezi tím. Je jako doma při průjezdech alpskými průsmyky, ale stejně dobře dokáže zvedat prach na nezpevněných cestách. Za své schopnosti vděčí výkonnému motoru, zcela novému designu a špičkové výbavě, kterou moderní jezdci požadují.
Jednoduše řečeno, XL750 Transalp je vynikající univerzální stroj, který ponechává nezodpovězenou pouze jednu otázku: Jak daleko se chcete vydat?
Pan Masatoshi Sato, vedoucí projektu Transalp v Honda R&D, Japonsko:
„Při přípravě nového modelu Transalp jsme detailně zkoumali důvody, proč byl jeho předchůdce tak úspěšný. Zároveň jsme chtěli nastavit správnou rovnováhu mezi agilitou v městském provozu, komfortem na dlouhých cestách po silnicích a schopnostmi pro jízdu v terénu. Na cestě k výslednému stroji jsme se snažili tyto aspekty zohlednit ze všech úhlů pohledu a výsledkem je motocykl, který jezdcům všech úrovní nabízí atraktivní novou volbu v modelové řadě Honda. Vzhled evokuje klasické rysy Transalp v moderním podání, nový motor je mimořádně silný a variabilní a stroj samotný se vyznačuje atraktivně dlouhým a bohatým seznamem výbavy. Ať se vydáte do města, či do světa – náš Transalp je připraven!“
- Informace o modelu
Z designu modelu Transalp vyzařují nezaměnitelné rysy cestovního endura, avšak tento stroj funguje skvěle i na silnici. Zvýšená silueta nenechává nikoho na pochybách o dobrodružném charakteru, zatímco kapotáž a plexi štít poskytují jezdci potřebnou ochranu před větrem, aniž by působily příliš masivně. Celkové proporce stroje jsou štíhlé, jednoduché a čisté.
Motor na malém prostoru ukrývá velkou dávku inženýrského umu konstruktérů značky Honda a vyznačuje se silnou odezvou v celém rozsahu otáček – tedy přesně tím, co je pro cestování sólo nebo ve dvou nejvíce zapotřebí. Zcela nový řadový dvouválcový motor se zdvihovým objemem 755 cm3 (který tento model sdílí s novým CB750 Hornet) disponuje maximálním výkonem 67,5 kW a silným točivým momentem v celém rozsahu otáček, který vrcholí na hodnotě 75 Nm. Upravené nastavení elektronicky řízené škrticí klapky (Throttle By Wire – TBW) motor posouvá k cestovnímu charakteru a komfortu.
Kompaktní osmiventilová hlava válců Unicam odvozená od závodních strojů CRF využívá k zajištění optimálního spalování sestupné přívodní kanály a sací vedení s vířivým prouděním (Vortex flow duct). 270° fázování klikového hřídele dodává motoru specifický pocit a charakter. Elektronické asistenční systémy jezdce jsou řízeny prostřednictvím elektronicky řízené škrticí klapky (TBW) a zahrnují 5 jízdních režimů, z nichž 4 jsou tvořeny přednastavenými kombinacemi výkonu motoru, brzdění motorem, zásahů systému ABS a systému nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) s integrovaným systémem pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control). Pátý režim „User“ umožňuje majiteli nastavit jeho vlastní preferovanou kombinaci.
Ovládání je lehké, hbité a dodává jezdci potřebnou jistotu. Ocelový lichoběžníkový rám se díky optimalizaci tloušťky stěn/trubek a tuhosti konstrukce vyznačuje nízkou hmotností. Pro měkkou jízdu na silnicích a pro pohlcování rázů při jízdě v terénu je stroj vybaven prvotřídním odpružením: 43mm inverzní vidlicí Showa SFF-CA a zadním tlumičem spojeným s přepákováním Pro-Link. Dva dvoupístové brzdové třmeny zajišťují potřebný brzdný účinek, zatímco pneumatiky o rozměrech 90/90-21/150/70-18 (vpředu a vzadu) poskytují potřebnou variabilitu pro jízdu po silnicích i mimo ně.
Bohatému seznamu výbavy vévodí barevný 5palcový TFT displej, který čitelně zobrazuje všechny potřebné informace a umožňuje ovládání všech systémů, a to včetně podpory konektivity Honda Smartphone Voice Control (HSVC) pro telefony se systémy Android i iOS. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou rovněž vybaveny výstražnými světly pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS), která v případě prudkého brzdění upozorní ostatní řidiče.
Nabídka příslušenství zahrnuje rychlořazení, textilní zavazadla i pevné kufry, rallye / cestovní výbavu a kosmetické doplňky, které uspokojí požadavky každého jezdce (kompletní seznam příslušenství je uveden níže v kapitole: 4. Příslušenství).
Model XL750 Transalp pro rok 2023 bude dostupný ve třech výrazných barevných provedeních, samozřejmě včetně krásné trikolóry odkazující na původní XL600V, která ohlašuje návrat ikony.
matná šedá metalíza Matte Iridium Gray Metallic
matná černá metalíza Mat Ballistic Black Metallic
trikolóra Ross White Tricolour
- Hlavní vlastnosti
3.1 Vzhled a výbava
- Kapotáž a proporce stroje navržené tak, aby vyvažovaly aerodynamiku, ochranu proti větru, komfort při jízdě na silnici a schopnosti při jízdě v terénu
- Praktičnost díky sedlu ve výšce 850 mm, USB zásuvce a zadnímu nosiči
- Prémiová výbava zahrnující 5palcový barevný TFT displej se systémem Honda Smartphone Voice Control (HSVC)
- Kompletní LED osvětlení a zadní ukazatele směru s technologií výstražných světel pro nouzové brzdění (ESS)
Při plánování nejvhodnějších linií kapotáže modelu Transalp se návrháři ve výzkumném a vývojovém středisku v Římě zaměřili na dosažení rovnováhy mezi aerodynamickými vlastnostmi udávajícími ochranu před větrem při vyšších rychlostech a pocitem lehkosti a volnosti při nižších rychlostech. Koncepčním sloganem, který se v rámci celého procesu používal, byla „Přátelská houževnatost“.
Výsledkem jsou štíhlé, jednoduché a vzhledově čisté proporce. Stroj se díky nim vyznačuje funkčním vzhledem bez zbytečností, přirozeným ovládáním a robustním zpracováním. Výška plexi štítu byla pečlivě optimalizována s ohledem na zajištění co nejlepšího výhledu a zároveň maximální ochrany před větrem. Jeho kompaktní šířka navíc minimalizuje turbulence vyvolané „uvězněným“ vzduchem. Vysoký plexi štít spolu s horními/dolními a bočními deflektory bude k dispozici jako příslušenství.
Tento stroj byl navržen pro dlouhé cesty, takže na maximálním pohodlí – a to i pro dva – opravdu záleží. Sedlo je s ohledem na danou třídu umístěno nízko – v 850 mm (k dispozici je navíc i volitelné snížené sedlo s výškou 820 mm) a vzpřímená pozice jezdce umožňuje přirozené a lehké ovládání. Geometrie řízení umožňuje i jízdu vstoje. Standardní výbava zahrnuje zadní nosič a USB zásuvku umístěnou pod sedlem.
Přístrojový panel je tvořen dobře čitelným 5palcovým barevným TFT displejem, který nabízí čtyři způsoby zobrazení údajů o rychlosti a otáčkách – 3 analogové styly otáčkoměru a jeden sloupcový – v závislosti na preferencích jezdce. Dále jsou na něm zobrazovány údaje o množství paliva a spotřebě, zvoleném jízdním režimu, parametrech motoru, zařazeném rychlostním stupni a také nastavitelný indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň na otáčkoměru. Jeho funkce se ovládají přímo na displeji nebo tlačítky na levé rukojeti.
Součástí rozhraní je i nový systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, který jezdci nabízí možnost propojení s jeho android telefonem a umožňuje hlasové ovládání telefonních hovorů, zpráv, přehrávání hudby a navigace. Některé z funkcí systému HSVC budou dostupné i pro telefony s operačním systémem iOS. Pro využití této funkce je zapotřebí komunikátor v přilbě. Telefon se k přístrojovému panelu připojí prostřednictvím technologie Bluetooth. Ovládání systému Honda Smartphone Voice Control je možné také prostřednictvím tlačítek na levé rukojeti.
Pro zjednodušení a zmenšení celé elektrické soustavy model Transalp využívá sběrnici CAN (Controller Area Network) v kombinaci s centrální řídicí jednotkou palubní sítě (Body Control Unit – BCU). Jednotka BCU je umístěna na levém nosníku rámu pod palivovou nádrží a zajišťuje hromadné zpracování řídicích signálů – z modulátoru ABS, z TFT displeje a z ovládacího panelu.
Všechna světla jsou vybavena LED diodami. Zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí výstražných světel pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS). Pokud při rychlosti nad 56 km/h jezdec aktivuje kteroukoliv brzdu a záporné zrychlení přesáhne hodnotu 6,0 m/s2, začnou výstražná světla blikat, aby na prudké brzdění upozornila ostatní účastníky silničního provozu. V případě, že je aktivován systém ABS, se hranice pro aktivaci této funkce při stejné rychlosti snižuje na záporné zrychlení nejméně 2,5 m/s2.
Ukazatele směru mají navíc funkci automatické deaktivace. Namísto použití jednoduchého časovače systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na situaci vypnout.
3.2 Motor
- 755 cm3, osmiventilový řadový dvouválcový motor se systémem Unicam a s 270° fázováním klikového hřídele
- 67,5 kW při 9 500 ot./min., točivý moment 75 Nm při 7 250 ot./min. a možnost snížení výkonu na 35 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2
- Specifické mapy elektronické škrticí klapky s ohledem na cestovní charakter modelu Transalp
- Patentované sací vedení s vířivým prouděním a vyladěný zvuk výfuku
- Pomocná kluzná spojka
Nad čistým listem papíru začali konstruktéři značky Honda vyvíjet zcela nový řadový dvouválcový motor, který by poháněl jak street fighter CB750 Hornet, tak dobrodružnou Hondu XL750 Transalp.
Výsledkem je agregát se zdvihovým objemem 755 cm3, osmiventilovým rozvodem se systémem Unicam, vrtáním a zdvihem 87 x 63,5 mm a s kompresním poměrem 11,0 : 1. Motor disponuje silnou výkonovou špičkou s maximem 67,5 kW při 9 500 ot./min. Ta je doplněna spoustou točivého momentu využitelného již v nízkých a středních otáčkách, který vrcholí hodnotou 75 Nm při 7 250 ot./min. Výsledkem je motor, který jezdcům všech úrovní nabízí užitečný a příjemný výkon pro každou cestu bez ohledu na její délku.
Nový motor je mimořádně kompaktní a lehký, což je dáno zejména použitím hlavy válců se systémem Unicam (převzaté ze závodního motokrosového stroje CRF450R), jež pomocí vaček ovládá sací ventily o průměru 35,5 mm (se zdvihem 9,3 mm) a pomocí vahadel pak výfukové ventily o průměru 29 mm (se zdvihem 8,2 mm).
Kompaktní rozměry jsou dány také důmyslným uspořádáním: motor není vybaven pohonem vyvažovacího hřídele, neboť o jeho roztáčení se stará primární hnací převod. Vodní čerpadlo je ukryto v levém krytu motoru a motor nepotřebuje vodou chlazený chladič oleje.
Pro ostré rozjezdy a reakci na plyn je motor vybaven patentovaným systémem sání s vířivým prouděním (Vortex Flow Ducts), který zajišťuje rovnoměrný přívod vzduchu z bočních vstupních otvorů do vzduchové komory, jež následně zásobuje spádové sací kanály a škrticí klapky o průměru 46 mm. Válce jsou opatřeny povlakem z Ni-SiC (kombinace niklu a karbidu křemíku), který se využívá i u modelů CRF450R a CBR1000RR-R Fireblade a který zvyšuje účinnost motoru.
Nerovnoměrné pořadí zapalování dané 270° fázováním klikového hřídele vytváří charakteristický dvouválcový pulzující charakter. Zvuk výfuku byl vyladěn s ohledem na příjemný tep v nízkých otáčkách a atraktivní zvuk při vyšších výkonech.
Ačkoliv se jedná o mechanicky totožné agregáty, bylo nastavení škrticí klapky motoru u modelu Transalp vyladěno odlišně, což je dáno využitím pro jízdy na dlouhé vzdálenosti, pro které bude Transalp ideálním strojem.
Pomocná třecí spojka – s lamelami typu F.C.C Leaning Segment (FLS) – snižuje sílu potřebnou pro její ovládání o 30 %, což usnadňuje práci s páčkou a zjednodušuje řazení směrem vzhůru. Při prudkém brzdění a rychlém podřazování navíc eliminuje odskakování zadního kola.
Spotřeba paliva 4,35 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 16,9litrovou nádrž až 390 km. A podobně jako u modelu Hornet bude i v tomto případě k dispozici také verze s výkonem 35 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Přemapování elektronické řídicí jednotky provede dealer značky Honda.
3.3 Motor a elektronika
- Čtyři výchozí jízdní režimy – SPORT, STANDARD, RAIN a GRAVEL
- Možnost vlastních nastavení v uživatelském režimu USER
- Čtyři úrovně výkonu motoru a tři úrovně brzdění motorem
- Pětistupňový systém nastavitelné kontroly trakce s integrovaným systémem pro zamezení zvedání předního kola
- Nastavení systému ABS pro jízdu v terénu umožňuje v režimu USER vypnutí ABS u zadního brzdového třmenu
Systém řízení motoru pomocí elektronicky řízené škrticí klapky (Throttle By Wire – TBW) nabízí čtyři výchozí jízdní režimy: SPORT, STANDARD, RAIN a GRAVEL, v rámci kterých jsou výkon motoru a jeho vlastnosti upravovány s ohledem na podmínky a záměry jezdce; mezi jednotlivými režimy lze snadno přepínat tlačítkem na levé rukojeti a jejich nastavení lze upravit prostřednictvím TFT displeje. K dispozici je také uživatelský režim USER, který jezdci umožňuje zvolit si svá vlastní nastavení.
K dispozici jsou 4 úrovně výkonu motoru (Engine Power – EP), 3 úrovně brzdění motorem (Engine Brake – EB), 2 úrovně nastavení ABS a 5 úrovní nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC); systém HSTC a ABS pro zadní kolo je také možné vypnout. Jízdní režimy nabízejí různé kombinace jednotlivých parametrů. Součástí standardní výbavy je i systém pro zamezení zvedání předního kola, který je integrován v HSTC.
Režim SPORT nabízí maximální výkon a využívá úroveň 4 pro EP, úroveň 2 pro ABS a úroveň 1 pro EB a HSTC, čímž je zajištěna silná akcelerace s minimálními zásahy.
Režim STANDARD představuje střední nastavení pro jízdu ve městě s úrovní 3 pro parametry EP a HSTC a s úrovní 2 pro EB a ABS.
Režim RAIN (déšť) je určen pro jízdu po silnici za náročných podmínek a využívá nejnižší nastavení EP (na hodnotu 1) pro nejméně agresivní přísun síly, hodnotu 2 pro EB a ABS a hodnotu 5 pro systém HSTC.
Režim GRAVEL je nastaven na úroveň 2 v případě EP, úroveň 3 u EB a úroveň 4 u systému HSTC; systém ABS je nastaven na úroveň 1, čímž je zajištěna vyšší jistota při jízdě mimo silnice a v terénu.
Režim USER umožňuje jezdci nastavit hodnoty 1–4 u EP, 1–5 u HSTC a 1–3 u EB, vypnout ABS pro zadní kolo a tato nastavení uložit pro budoucí využití.
3.4 Podvozek
- Lehký lichoběžníkový ocelový rám o hmotnosti 18,3 kg s integrovaným podsedlovým rámem
- 43mm inverzní vidlice Showa SFF-CA a zadní tlumič s přepákováním Pro-Link; v obou případech s nastavením předpětí pružiny
- Dvoupístové přední brzdové třmeny / 310mm vlnovité kotouče; jednopístový třmen / 256mm zadní kotouč
- Kola o rozměrech 21/18 palců s pneumatikami 90/90-21/150/70-18 vpředu a vzadu
Ocelový lichoběžníkový rám je lehký – s pouhými 18,3 kg je o 10 % lehčí než rám u modelu CB500X. Díky rozsáhlému procesu výzkumu a vývoje, který spočíval ve snížení počtu výztužných prvků, ztenčení hlavních a spodních trubek a optimalizaci tvaru horního uložení tlumiče a kyvné vidlice, vznikla nesmírně pevná platforma s tuhostí vyváženou tak, aby jezdci za všech podmínek poskytovala pocit kontroly, a s geometrií nastavenou tak, aby zajišťovala jistotu a obratnost při řízení. Integrovaný robustní podsedlový rám je tvořen trubkami z vysokopevnostní oceli, jež jsou zárukou pevnosti a odolnosti.
Sklon vidlice a závlek jsou 27° a 111 mm, rozvor kol činí 1 560 mm a pohotovostní hmotnost dosahuje 208 kg. Otáčení při nízkých rychlostech je díky úhlu řízení 42° snadné, takže minimální průměr otáčení činí 2,6 m.
Specifikace odpružení byla zvolena s ohledem na zamýšlené všestranné využití. Proto se vyznačuje dlouhým zdvihem a vynikajícím tlumením nerovností, které zajišťují hladkou jízdu a pohodlí na silnici, ale i jistou kontrolu v terénu. Inverzní 43mm vidlice Showa SFF-CATM (Separate Function Fork-Cartridge) disponuje zdvihem 200 mm a umožňuje nastavení předpětí pružiny. Její upevnění je tvořeno kovaným hliníkovým prvkem v dolní části a litým hliníkovým prvkem v horní části, takže výsledkem je dokonalá rovnováha pevnosti a tuhosti v celé řadě jízdních situací.
Zadní tlumič Showa s oddělenou nádržkou se vyznačuje zdvihem 190 mm (s možností nastavení předpětí) a s kyvným ramenem je spojen pomocí systému Pro-Link, který využívá stejné odlitky jako CRF1100L Africa Twin, avšak vyrobené z hliníkové slitiny navržené speciálně pro Transalp. Světlá výška činí 210 mm.
Kompaktní dvoupístové brzdové třmeny jsou spojeny s 310mm vlnovitými kotouči. Zadní 256mm vlnovitý kotouč je spojen s jednopístovým třmenem. Přední a zadní kola o průměru 21/18 palců s (nerezovým) drátěným výpletem jsou obuta do dušových pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18; Metzeler Karoo Street nebo Dunlop Mixtour.
- Příslušenství
Pro model XL750 Transalp je k dispozici široká nabídka příslušenství, se kterým lze stroj přizpůsobit preferencím jezdce a způsobu užívání, včetně rychlořazení či sníženého sedla.
Pro snazší výběr byly jednotlivé položky příslušenství seskupeny do 5 paketů:
Paket URBAN
(praktičnost a přeprava zavazadel)
50litrový vrchní kufr, hliníkový panel, montážní plotna, opěrka pro spolujezdce a vnitřní taška, vyšší plexi štít a centrální stojan.
Paket TOURING
(komfort a přeprava zavazadel)
Zadní boční kufry (pravý 26 l / levý 33 l), hliníkové panely, upevňovací rám, vnitřní tašky a vyhřívané rukojeti.
Paket ADVENTURE
(styl a funkčnost)
Boční ochranný rám, LED mlhové světlomety a mřížka chladiče.
Paket RALLY
(styl a funkčnost)
Rychlořazení, kryt motoru, spodní ochranná deska, off-road rallye stupačky a kryty rukojetí s nástavci.
Paket COMFORT
(komfort a praktičnost)
3litrový tank bag, deflektory, komfortní stupačky spolujezdce a AAC nabíjecí zásuvka.
Další příslušenství zahrnuje boční ochranné polepy nádrže a barevně sladěné polepy kol.
Veškeré příslušenství je dostupné i jednotlivě.
- Technické parametry
MOTOR | |
Typ motoru | Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec OHC s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou Unicam |
Zdvihový objem | 755 cm3 |
Vrtání x zdvih (mm) | 87 mm x 63,5 mm |
Kompresní poměr | 11,0 : 1 |
Maximální výkon | 67,5 kW při 9 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 75 Nm při 7 250 ot./min. |
Úroveň hluku (dB) | Lwot – 81,5; Lurban – 77,5 |
Olejová náplň | 3,9 l |
Startování | Elektrické |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 16,9 l |
Emise CO2 (WMTC) | 103 g/km |
Spotřeba paliva | 4,35 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Kapacita baterie | 12 V, 8,6 Ah |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Mokrá lamelová, pomocná třecí spojka |
Typ převodovky | 6stupňová manuální převodovka |
Stálý převod | Řetěz |
RÁM | |
Typ rámu | Ocelový, kosočtvercové profily |
PODVOZEK | |
Rozměry (D x Š x V) | 2 325 mm x 838 mm x 1 450 mm |
Rozvor kol | 1 560 mm |
Záklon rejdového čepu | 27° |
Závlek | 111 mm |
Výška sedla | 850 mm |
Světlá výška | 210 mm |
Pohotovostní hmotnost | 208 kg |
Poloměr otáčení | 2,6 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Přední vidlice | 43mm Showa SFF-CA – zdvih 200 mm |
Zavěšení zadního kola | Centrální tlumič, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 190 mm |
KOLA | |
Přední kolo | 21 palců s drátěným (nerezovým) výpletem |
Zadní kolo | 18 palců s drátěným (nerezovým) výpletem |
Pneumatika vpředu | 90/90-R21 M/C 54H |
Pneumatika vzadu | 150/70-R18 M/C 70H |
BRZDY | |
Typ ABS | 2kanálový |
Brzdy vpředu | Dva 310 mm x 4,5 mm „vlnovité“ kotouče, axiální upevnění Dvoupístové třmeny |
Brzdy vzadu | Jeden 256 mm x 6,0 mm „vlnovitý“ kotouč spojený s jednopístovým třmenem |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | TFT |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |
Konektivita | Honda Smartphone Voice Control |
USB | Typ C (pod sedlem spolujezdce) |
12V zásuvka | Volitelná výbava |
Ukazatele směru s funkcí automatického vypínání | Ano |
Rychlořazení | Volitelná výbava |
Zabezpečovací systém | HISS |