Novinky

Lexus LFR: nový supersport bude mít manuál a řízení přes kabel

Už víme, že nástupce sportovního kupé LFA bude elektrický. Tedy jeden čas kolovaly informace o tom, že bude existovat možnost volby mezi elektromobilem a benzinovým motorem V8 twin-turbo, ale zjevně se nezakládala na pravdě. Už také tušíme, že se bude jmenovat Lexus LFR a automobilka nás navnadila i na jeho design, jenž bude vycházet z konceptu Electrified Sport. A nyní Lexus prozradil další dvě zajímavosti.

Lexus potvrdil, že LFR bude mít manuální převodovku se spojkou a řadicí pákou. Samozřejmě že ne mechanickou, ale softwarově simulovanou – tu, o níž jsem psal nedávno. Lexus už systém testuje v prototypu UX 300e. Další inovací má být „steer-by-wire“, tedy řízení bez přímé vazby mezi volantem a přední nápravou. I ten se již vyvíjí, Lexus mu říká One Motion Grip a měl by poskytnout lepší agilitu auta v nízkých rychlostech a současně vyšší stabilitu na dálnici. Řízení „po drátě“ bude u elektromobilů naprosto běžná věc, protože umožní efektivněji využít variabilní platformy elektromobilů. Prvním lexusem a One Motion Grip bude crossover RZ 450e.

Bez mechanického propojení bude mít LFR také brzdovou soustavu a elektrický systém pohonu všech kol Direct4. Proto se očekává, že k pohonu bude sloužit (minimálně) dvojice elektromotorů. Výkon se zatím nikdo neodváží tipovat, ale podle Lexusu zvládne supersport stovku za pouhé 2 sekundy. Na jedno nabití by měl ujet přes 700 km, což si samozřejmě vyžádá akumulátory s pevným elektrolytem.