Novinky

Honda Civic Type R (FL5). Je opravdu pomalejší, než Type R FK8?

Nová generace Civicu Type R (FL5) budí zaslouženou pozornost už od chvíle, co se objevily první fotky s kamufláží a není divu – mělo by jít nejen o nejrychlejší předokolku, což dnes už není takový problém, ale o nejrychlejší hot-hatch vůbec. Takže není divu, že se teď těší velké popularitě kauzička, že je novinka (na níž sotva stačil v továrně Yorii uschnout lak), pomalejší, než dosavadní verze FK8. Jenže ono je to trošku složitější…

Informaci přinesl americký Motor Trend, jenž jako jeden z prvních v USA mohl CTR FL5 vyzkoušet v regulérním testu. Informoval, že novinka zvládne 0-60 mph za 5,3 s, tedy stejně, jako CTR FK8 a ve sprintu na čtvrt míle s časem 13,9 s (168 km/h) dokonce za minulou generací zaostal (13,7 s, 174 km/h). Jenže je tu jedno ale, na které šiřitelé této informace zapomněli. Tedy vlastně dvě. 🙂

Testovaný CTR FL5 je samozřejmě americké specifikace, má tedy 320 koní a 420 Nm. Zmiňované motortrendem dříve testované CTR FK8 bylo ve verzi Limited Edition, která měla bez ohledu na trh 320 koní a 400 Nm, přičemž je díky úpravám o 87 kg lehčí. To je skutečně šokující, že je na čtvrt míli (jen) o 0,2 s rychleji. 😉 Motor Trend ovšem dříve otestoval i standardní (opět americkou) verzi CTR FK8 (310 k, 400 Nm), která na 0-400 m potřebovala 14 s (165 km/h). Novinka je tedy ve skutečnosti o pověstný chlup rychlejší, náskok 10 koní a 20 Nm minimalizoval mezigenerační nárůst váhy o 40 kg. Mimochodem – MT zmiňuje i výsledek čtvrtmílového sprintu Hyundaie Elantry N – ta má stejný čas jako CTR LE, šlo však o verzi s dvouspojkou. Ale i tak – super výsledek, na zelenáče z Koreje s citelně menším výkonem…

O čem se ale už nemluví, protože to nezavání žádnou senzací – CTR FL5 nadchl redaktory mechanickou přilnavostí a účinností brzd. V zatáčce vyvine příčné zrychlení 1,03 g, což je o 0,09 g více, než Toyota GR Corolla a VW Golf R a o 0,06 g více, než Hyundai Elantra N. Nové CTR tak dosáhlo stejného výsledku, jako Porsche Cayman GTS 4.0! A zpomalení je neméně působivé – ze 60 mph (96 km/h) zastaví na 31,7 metrech, Golf R potřebuje 33,2 m a GR Corolla dokonce 33,5 m. CTR FK8 na 20″ kolech sice brzdil ještě lépe (30,18), ale zvládne menší příčné zrychlení 0,99 g. Type R LE naproti tomu dokázal dokonce 1,04 g, bylo to prostě mnohem lepší auto, než to mohlo pohledem do výčtu změn vypadat. Jestli se Honda rozhodne udělat rozlučkovou Limited Edition i z FL5, bude to asi velké. Jenže ono to asi ani nebude potřeba.

Každopádně bez ohledu na to, jak si zjištění Motor Trendu přeberete, ujel nový Type R FL5 verzi Limited Edition na okruhu Suzuka o 0,9 s – a to se počítá (to však byla JDM/EU verze se 330 k). 🙂