Novinky

Lexus RC a RC F: vylepšená technika pro kupé

Kupé Lexus RC nechává Lexus pěkně vyzrát, diplomaticky řečeno. V říjnu to bylo už osm let od zahájení výroby a u aut bohužel neplatí, že čím starší, tím lepší. Když vezmeme v úvahu, že konkurenti v podobě čtyřkového BMW a Mercedesu třídy C představují vrchol automobilové techniky, je to opravdu hodně překvapivá strategie. Sportovní verze Lexus RC F ještě konkurenci potrápit může a to paradoxně právě tím, že využívá starou techniku – atmosférický motor V8 4,0 l už je dnes unikátem a stále se najdou lidé, kteří právě takový motor chtějí.

Ať už tím Lexus sleduje cokoli, nyní byla pro modelový rok 2023 oznámena modernizace obou verzí, zatím však byla oficiálně uvedena pouze v Japonsku a automobilka se zdráhá potvrdit dostupnost mimo JDM. Kola už nedrží matice, uchycení bylo nahrazeno šrouby s podložkami. Lexus se zjevně nenechal zaskočit problémy Toyoty a tvrdí, že díky tomu lze použít větší utahovací moment a snižuje neodpruženou hmotnost. Ten první důvod nechápu, ale na tom druhém možná něco bude. Pár gramů(?). Nevím, tohle řešení jsem na favoritu před 30 lety bytostně nesnášel…

Nové nastavení má u obou modelů elektrický posilovač řízení a byl proveden tuning adaptivního odpružení. U RC F navíc došlo k přeprogramování automatické převodovky s cílem zajistit komfortnější jízdu. Verze Rc F Sport dostala zase nová kola Enkei, zatímco u RC F lze vybírat z dvojice nových kovaných ráfků BBS. Další modifikace se týkají bezpečnosti, kamera a radar byly vylepšeny s cílem zlepšit detekci chodců, cyklistů i automobilů a provedena byla i další vylepšení asistenčních systémů.

Lexus se také pochlubil prodejními výsledky kupátek RC a RC F. Prvně jmenovaného se do konce listopadu celosvětově (62 zemí) prodalo 74 tisíc exemplářů, sportovní verze si doposud našla 11 tisíc majitelů v 57 zemích světa.