Mazda MX-5: už víme, jaký dostane hybrid

Znepokojivé zprávy o tom, že příští generace sportovního roadsteru Mazda MX-5 (NE) už bude mít nějaký, blíže neurčený hybridní systém, už se objevily před dvěma roky a vloni se tyto informace oficiálně potvrdily, avšak stále bez bližšího určení techniky. Nyní to však nejspíš rozlouskl britský Autocar. Neuvedl sice, odkud čerpal, nicméně tvrdí, že Mazda MX-5 NE dostane dvoulitrový motor Skyactiv-X se 48V mild hybridním systémem, sestávajícím z většího akumulátoru a startovacího generátoru, tedy motor, známý dnes jako e-Skyactiv X.

Ten autu zajistí nižší spotřebu a emise, ale co je pro fandy otevřeného sporťáku určitě zajímavější – příjemný bonus v podobě výkonu kolem 190 koní a nárůstu točivého momentu na 240 Nm, jenž zajistí kompresor, jenž je součástí Sky-X balíčku. Příští miata tedy ve vysokých otáčkách pojede o chloupek lépe, než stávající ND a nabídne výrazně lepší pružnost. Ačkoli se v komunitě spekulovalo, že hybrid bude jen alternativou k benzinovým motorům, vzhledem k tomu, že jde relativně neškodný mild hybrid, je téměř jisté, že skončí oba Skyactiv-G, tedy jak dvoulitr, tak patnáctistovka. Zákazníci by ale neměli být připraveni o možnost volby, e-Skyactiv G by měl být vyráběn (minimálně) ve dvou výkonových verzích. Výhodou e-Skyactiv X bude zachování nízké hmotnosti a pouze symbolická elektrická podpora, takže se úřední šiml nažere a radost z jízdy zůstane celá. Ale velký přínos do snížení celkových emisí Mazdy to věru nebude. 😉

Design auta bude zřejmě opět spíš evolucí, než revolucí, interiér v souladu s ambicemi Mazdy na prémiový segment bude výrazně luxusnější a klasické budíky nahradí kaplička s displejem. Pátá generace MX-5 by měla být představena v roce 2024 a pokud Mazda dodrží obvyklou rutinu, bude to na jaře v Chicagu, se zahájením prodeje v civilizovaných zemích ještě v průběhu roku a v Evropě patrně až zkraje sezony 2025.