Novinky

Šéf Suzuki vyčítá zákazníkům zájem o moderní výbavu

Automobilka Suzuki v Japonsku uspořádala tiskovou konferenci k finančním výsledkům za první pololetí fiskálního roku 2022 (duben-září). Nevím, proč až nyní, ale to není podstatné. Mnohem zajímavější byl projev presidenta Toshihira Suzukiho, jenž se rozhodl vyplísnit zákazníky. „Chtěl bych, aby se uživatelé zamysleli nad tím, jestli opravdu potřebují mít v autech takové vybavení.“ Elektrické ovládání sedadel, zadních dveří, velké displeje, špičkové audiosystémy, směrovky s tekoucími světelnými pásy, parkovací senzory a záplava dalších komfortních prvků způsobila, že jsou dnes automobily Suzuki stejného stupně výbavy v Japonsku o 20-40 % dražší, než před 15 lety. Nová technika vyžaduje složité kabelové svazky a spoustu polovodičů, což nejen zvyšuje cenu, ale v současnosti také kvůli nedostatku čipů prodlužuje dodací lhůty.

Filozofií Suzuki je dodávat jednoduchá, levná auta s pouze nejnutnější výbavou a tato strategie vychází i na domácím trhu, kde je automobilka v současnosti druhá(!) za Toyotou a před Daihatsu, Hondou a Nissanem. I přesto ale cítí tlak konkurence, které se musí přizpůsobovat a to samozřejmě stojí spoustu peněz a přináší i další komplikace. Přestože se díky jednoduchosti vozů v Japonsku daří (až na výjimky jako je Jimny) dodávat auta do čtyř měsíců od objednání, dostává stejně spousta zákazníků vozy, kterým chybí některé požadované prvky výbavy, které se dodatečně u dealerů instalují poté, co pro ně dorazí polovodiče.

Podle Suzukiho by měli své potřeby zvážit nejen uživatelé, ale vzpamatovat se i výrobci automobilů a nepředhánět se v jejich nabízení. Nezpochybňuje samozřejmě bezpečnostní asistenty, z nichž některé jsou sice také poměrně zbytečné, ale to by nebylo politicky vhodné. Pokud jde o komfortní prvky, měli by se však zákazníci uskromnit. Suzuki také připomněl, že auta této značky jsou mimo jiné navrhována tak, aby u nich nebyla nutností couvací kamera, konkurence ve snaze nabídnout dynamický profil vozu zvedá boční linii oken a zmenšuje zadní okno, což způsobuje že se kamera stává nepostradatelnou.

2 komentáře: „Šéf Suzuki vyčítá zákazníkům zájem o moderní výbavu

  • Bože to je dement… Tak ať to Suzuki vyrábí bez těch věcí a uvidíme, jestli to zákazníci budou kupovat, ne? Tyhle sociálně-inženýrské srajdy o předělávání lidí, místo aby se jim přizpůsobil produkt, to bych od pana Suzukiho vážně nečekal. Od Muska nebo podobných politicky orientovaných uhlomobilistů ano, ale od Suzuki, to čumím. Asi už mu taky hrabe a zapomněl, jak funguje (normální) trh…

    • Říkat ostatním, co mají dělat a co si myslet, začíná být stále oblíbenější.

Komentáře nejsou povoleny.