Novinky

AFEELA: nová značka Hondy a Sony

Společnost Sony Honda Mobility na výstavě CES v Las Vegas představila na konferenci Sony značku, pod níž bude vyrábět luxusní elektromobily. Pojmenovala ji Afeela, což tedy není zrovna dvakrát sexy jméno pro japonský Tesla-killa, nicméně šéf Sony Honda Mobility Yasuhude Mizuno vysvětlil, že základem je anglické slovo „feel“ a pocity a dojmy mají být „srdcem mobilních zážitků které chce SHM stavět. Auto bude vyvolávat pocity v řidiči a současně bude cítit, co řidič cítí“. Jo, je to bizarní. Tak nějak mile, po japonsku… 😉 Ale asi zase lepší, než čínské automobilové zkratky stylu BYD, GAC, GRC nebo WTF. 😀

Tak doufejme, že produkty budou taková bomba, že se při vyslovení jména značky při chlubení sousedům přestaneme červenat. První ochutnávkou je Afeela Prototype, což není nic jiného, než koncept Sony Vision S, jenž očividně dostali do spárů designéři Hondy se zadáním „udělejte z toho něco minimalistického“. 😉 Auto přišlo o prolisy a hrany a zůstaly pouze základní tvary a proporce. To ale není nutně špatně, základ je velmi pěkný, navíc to má hned dvě výhody. Auto hned tak nezestárne, působí moderně a není ošklivé, jak současná BEV velmi často bývají. Podobným procesem prošel mimochodem také interiér, jenž působí už téměř futuristicky.

Co se techniky týče, Afeela zatím mnoho neprozradila, víme pouze, že první auto bude vybaveno 45 různými senzory a kamerami a její grafické rozhraní bude využívat Unreal Engine od Epic Games. Sony už nějakou dobu naznačuje, že auta Sony Honda budou leadery v oblasti zábavy na palubě, ať už jde o sledování filmů, poslech hudby nebo hraní her a proslýchá se, že součástí výbavy bude přímo nejnovější konzole PlayStation. Vzhledem k tomu, že teď jsou v kurzu crossovery, troufám si říci, že první produkční model bude ale stejně postaven na bázi konceptu Sony Vision S-02. Tedy hned poté, co u Hondy projde liftingem. 😀

7 komentářů: „AFEELA: nová značka Hondy a Sony

  • Tak i pokud pomineme, že anglicky mluvící tomu budou rozhodně říkat „a faila“, tak je ten název dost hrozný… skrze to feel z toho zavání taková cíťa, citlivka a navíc je to ušišlané.

    • Stern: „a failure“, naprosto to stejné jsem chtěl napsal taky 😀

      Navíc ta logika, že to jako bude v někom vyvolávat „pocity“, bože to je taková debilita… Jistě, že bude. Ale podstatné je, JAKÉ. Proto se přece Lexus jmenuje Lexus, aby ten pocit byl „luxus“. Proto se Tesla jmenuje Tesla, aby to evokovalo slávu a pokrok. Proto se Infiniti jmenuje Infiniti atd.

      A tohle má evokovat prostě „pocit“? WTF? První pocit, co mám, je „ocucanej bonbón jak Kia EV6“ nebo jak se to jmenuje, nevidím na tom nic zas tak super, zadek je lepší, tak trochu Panamera/Taycan, ale pořád nic, z čeho bych seděl na zadku u něčeho, co se jmenuje „efíla“… Trochu mi to připomíná fail Mazdy s „Amati“, to jsem tehdá taky nechápal, co tím chtějí vedle Lexu, Acury a Infi říct.

      • Asi to není úplně o tom, jak vnímáš design, protože ten vnímá každý jinak, spíše je to myšlené v rovině zážitku z jízdy a interakce. Ale to nemění nic na tom, že se to jméno nepovedlo. Zajímalo by mě, jak dlouho to kdo vymýšlel…

    • Souhlasím, jméno auta musí působit tak nějak „solidně“, důvěryhodně. Tohle je takový unisex. I když ani to ne, spíš gay…

  • Důležité je, jak ten nový brand budou vnímat zákazníci na hlavních trzích Hondy, takže náš feeling z toho je irelevantní 😉
    Na první dobrou mi to taky nezní příjemně, ale u Acury jsem to měl stejně. Klíčové bude, jaké emoce vyvolá jízda v Afeelu.
    Jinak mi ten nápad přijde fajn, místo vašich “a failure” 😉 tam slyším “a feel” (vibe), taky “affiliation” se Sony, je to na začátku abecedy (to se vždy hodí) a začáteční i koncové “A” jako v “AcurA”. A dvě “éčka” pro electro.

  • Když vidím ty displeje nahrazující klasickou kapličku, tak si vždycky říkám, jestli je na nich něco vidět, když se do nich opře slunce? Máte s tím někdo zkušenosti? Je už technika na té úrovni, že lze nahradit klasické kapličky? Ať jsem jel zatím čímkoli, tak na dotykových displejích toho na sluníčku moc vidět není, resp. viditelnosti není taková, jako v tradiční kapličce.

    A jaká bude vůbec budoucnost hondích značek? Budeme mít elektrickou Acuru, hybridní (a posléze elektrickou) Hondu a k tomu ještě elektrickou Afeelu? Dává smysl spolupracovat s GM i se Sony?

    • V Hondě e jsou displeje čitelné i se sluncem v zádech.

      Honda je jako mainstream mimo, ale pokud jde o porovnání se Acury s Afeelou, předpokládám, že Acura bude stále zaměřená na sport, Afeela pak spíš na entertainment, rodinu. Spolupráce má vždycky smysl, podívej se, jak roztáhla chapadla Toyota – dělá s BMW, Subaru, Suzuki, Mazdou, Stellantis, BYD. S BMW už to sice pomalu končí, ale i tak má podchyceno 75 % JPN trhu, o Číně nemluvě.

Komentáře nejsou povoleny.