F1 2023: V Saúdské Arábii další double Red Bullu
Loňská sezona formule 1 se dala označit za dominantní pro Red Bull a Hondu (pardon, HRC), pak je ovšem otázkou, jak popsat tu letošní. První závod přinesl nejen jasnou v převahu v kvalifikaci, ale i v závodě a ten druhý naznačoval podobný průběh. Takže se ani nelze divit radosti komentátorů, když musel Max ve druhé části kvalifikace odstoupit kvůli prasklé poloose. Jenže pole position získal bez problémů Pérez a patnácté místo Verstappena nevyvolávalo otázky, jestli se dostane na pódium, ale spíš ve kterém kole převezme vedení. Stíhací jízda Maxe snad ani nebyla zpestřením závodu, protože předjížděl soupeře na rovinkách, jako osobáky na dálnici předjíždí kamiony. Nenašel recept jen na týmového kolegu, Sergio jel fantastický závod a nepustil za sebe Maxe blíž, než na 4,5 sekundy. Takže z toho bylo druhé double, jen v opačném pořadí než posledně. Navíc Verstappen v posledním kole zajel nejrychlejší čas závodu. Pokud nepřijdou technické problémy, mohla by tato dvojice snadno překonat i dominanci Senny a Prosta (McLaren-Honda) v letech 1988-1989.
Pérez měl po startu jen chvíli problémy s Alonsem, jenž lépe odstartoval, ale o pár kol později se dostal zpět na první místo a už před sebe nikoho nepustil. Jenže to neznamená, že by byl závod nuda. Sice všichni dopředu věděli, že vyhraje nějaký red bull, jinak však bylo na trati soubojů dost, takže bylo na co se dívat. Co se konkurence týče, opět zafungoval maranellský „Ferror“ a rudí tak skončili dokonce až za mercedesy. V souboji o třetí místo v poháru konstruktérů to možná bude docela zajímavé, zatímco o prvních dvou asi nemůže být pochyb – dědek Alonso s Astonem opět skončil třetí, Strolla pouze vyřadily technické problémy (pohonu od Mercedesu).
Bohužel to vypadá hodně bledě s AlphaTauri, jsou snad ještě slabší, než vloni. Letos zatím překvapivě dobře jezdící Tsunoda se část závodu pohyboval díky dobře zvolené zastávce v boxech na bodech, ale alpine a haas za sebou prostě neudržel, i když se opravdu snažil. Jeho týmový kolega de Vries, šampion formule E, je pro mě navíc zatím obrovským zklamáním. Ale třeba se ještě chytne…
P | Pilot | Stáj | Čas / ztráta | Kola | Body |
1 | Sergio Pérez | Red Bull | 50 | 25 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 5.355 | 50 | 18+1 |
3 | Fernando Alonso | Aston Martin | 20.728 | 50 | 15 |
4 | George Russell | Mercedes | 25.866 | 50 | 12 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 31.065 | 50 | 10 |
6 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 35.876 | 50 | 8 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 43.162 | 50 | 6 |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 52.832 | 50 | 4 |
9 | Pierre Gasly | Alpine | 54.747 | 50 | 2 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 1:04.826 | 50 | 1 |
11 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:07.494 | 50 | |
12 | Nico Hülkenberg | Haas | 1:10.588 | 50 | |
13 | Kuan-jü Čou | Alfa Romeo | 1:16.060 | 50 | |
14 | Nyck de Vries | AlphaTauri | 1:17.478 | 50 | |
15 | Oscar Piastri | McLaren | 1:25.021 | 50 | |
16 | Logan Sargeant | Williams | 1:26.293 | 50 | |
17 | Lando Norris | McLaren | 1:26.445 | 50 | |
18 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | – | 49 | |
– | Alexander Albon | Williams | – | 27 | |
– | Lance Stroll | Aston Martin | – | 16 |