Novinky

Mazda MX-5: nečekejte žádné zvyšování výkonu

Mazda MX-5 je rozhodně sportovní ikonou a to i přesto, že nikdy moc neoplývala výkonem. Spousta majitelů to vnímá jako handicap a často to řeší aftermarketovými díly, automobilka to ale vidí jinak a na své filozofii auta ani nadále nehodlá nic měnit. Vývojový inženýr MX-5 Dave Coleman v rozhovoru pro carbuzz rezolutně zamítl možnost přeplňování nebo použití výrazně silnějšího atmosférického motoru, i do budoucna má být klíčovým faktorem nízká hmotnost.

Podle Colemana by větší výkon vyžadoval silnější brzdy a zesílené hnací ústrojí, takže by se rozjel princip sněhové koule s nabalováním další a další váhy a pak už by vůz nepůsobil jako klasická miata, která je takto perfektně vyvážená a vyladěná. A pokud jde o poměrně značný nárůst výkonu v rámci faceliftu ND v roce 2019, šlo podle Colemana o vedlejší efekt. Primárním cílem bylo posunout omezovač otáček na 7500/min kvůli lepšímu zážitku z řízení a těch 26 koní byl důsledek tohoto kroku, navýšení prý nebylo zmíněno jako cíl v žádném interním materiálu.

Použití turbodmychadla by pak mělo zhoubný vliv na odezvu motoru, takže to nepřichází v úvahu už vůbec, takže dvojice kupéček od Subaru a Toyoty se sice na první pohled může zdát být konkurencí, ale Mazda to tak vůbec nevnímá a dál si chce jet po vlastní linii.