Novinky

Nissan Z Nismo (2024): téměř 430 koní a automat

Nissan nám první srpnový den zpříjemnil oficiální premiérou sportovního modelu Z Nismo. Ostřejší verze zetka má stejný twin-turbo třílitr, jenž posílil o nijak dramatických 21 koní na 426 k, to už bude znát spíš nárůst 45 Nm, točivý moment 520 Nm je navíc k dispozici v širokém pásmu 2000-5200/min. Jak už bylo slibováno nedávno, jedinou dostupnou převodovkou je devítistupňový automat se speciálním Nismo laděním. Síla se přenáší na 19″ kola Rays s pneumatikami Dunlop Sport Maxx GT600s a rozměru 285/35. Jde mimochodem o stejný typ pneumatiky, jenž se aktuálně v továrně obouvá na GT-R.

Došlo i na změny aerodynamiky, Z Nismo má takzvaný G-Nose (Grand-Nose), jenž zlepšuje chlazení motoru a spolu s lipem nárazníku pomáhá zvyšovat přítlak. Příď je delší o zhruba 2,5 cm. Zetko dále dostalo nástavce prahů, lehce pozměněný zadní nárazník a křidélko na víku kufru, opět vše s cílem zvýšit přítlak. Nelze přehlédnout ani červenou linku na celém spodním bodykitu. Nissan Z Nismo má dále tužší pružiny, přepracované tlumiče a nové stabilizátory, došlo i na vyztužení karoserie v oblasti pod podlahou. Tuhost se zvýšila o 2,5 % a má to prý značný vliv na kvalitu řízení.

Přední brzdy značky Akebono mají průměr 15″, zadní kotouče pak 13,8″ a přibyl též jízdní režim Sport +, určený hlavně pro jízdy na okruhu a upravuje nejen mapování motoru, ale i převodovky. Řidiče a spolujezdce přitom budou pevně svírat sedadla Recaro. Z Nismo se bude nabízet v běžně dostupných barvách Passion Red TriCoat, Brilliant Silver, Black Diamond Pearl a Everest White Pearl TriCoat. Pak je tu ještě odstín Stealth Gray, určený exkluzivně pro tento model.