Acura končí s Panasonicem, přechází k B&O
Prémiová značka Hondy spolupracovala v oblasti ozvučení desítky let s japonským výrobcem elektroniky Panasonic, jenž exkluzivně pro ní připravoval audiosystémy ELS Studio. Jedinou výjimkou posledních let byla Acura RLX, která před deseti lety dostala jako vůbec první (a zřejmě i doposud poslední) automobil systém vyhlášené americké značky Krell. Jenže teď dochází současně k přechodem na elektromobily ke skutečně historické změně, Acura končí s ELS a mění ho za prestižní dánskou značku Bang & Olufsen.
Prvním vozem značky Acura, ozvučený audiosystémem B&O bude elektrický crossover ZDX a po něm budou následovat další nové modely. Acura samozřejmě neuvádí, proč dala košem ELS, ale lze to vyčíst mezi řádky: „Značka Acura a její produkty se posouvají na novou úroveň a my si chceme být jistí, že také audio splňuje náš koncept“. Acura chce prostě prostřednictvím luxusní značky audiosystémů oslovit i snobštější (pardon, náročnější 😉 ) zákazníky. Bang & Olufsen samozřejmě slibuje, že bude ladit ozvučení na míru každého modelu Acura, což ostatně dělá i pro ostatní automobilky, spolupracuje se značkami Bentley, Lamborghini, Audi, Genesis a Ford.
To jim chválím. V Accordu 8G jsem postupně měnil 4 reproduktory (Panasonic) po té, co začaly chraplat. Dva to stihly ještě v záruce, zbylé 2 jsem si zaplatil protože to se prostě nedalo.
Jo, tím byly Acco proslulé. V dnešní době taková docela bizarní závada. Nevěděl jsem, že to bylo od Panasonicu.
ELS bude úplně jiná liga, ale tohle by se nemělo stávat ani v mainstreamu.