Novinky

Toyota Land Cruiser (2024): nová generace pro Evropu

Toyota představila nový off-road Land Cruiser modelového roku 2024. Tento menší landcruiser se bude prodávat v Evropě, Austrálii, ale i dalších zemích, na některých trzích ponese tradiční označení Land Cruiser Prado. Novinka vsadila na velmi hranaté tvary, působí tak drsněji, než velký Land Cruiser 300; vlastně trošku připomíná ikonický FJ Cruiser… Nabízet se bude se dvěma variantami přídě, s retro-kulatými světlomety a prémiově vyhlížející provedení s horizontálně orientovanými LEDkami. Prvně jmenované provedení se bude prodávat jako „First Edition“ v omezené třítisícikusové sérii, jíž půjde předobjednávat od letošního října, jestli poté z nabídky zmizí nebo v ní nějakým způsobem bude figurovat i nadále, zatím není zcela jasné.

Vůz s rozměry 4920 x 2139 x 1859 mm), rozvorem 2850 mm a světlou výškou 221 mm využívá platformu TNGA-F a jeho rám je o 50 % tužší, než u minulé generace, takže se zlepšilo chování v terénu i na silnici. Interiér také působí velmi „off-roadově“, zjevně se ale myslelo i na dostatek luxusu pro posádku. V Evropě se nejprve bude nabízet s novým turbodieselovým čtyřválcem 2,8 l s výkonem 204 koní, což není na tak velké auto zrovna moc, rozhodující však bude hodnota točivého momentu 500 Nm. Land Cruiser každopádně zvládne ve spolupráci s osmistupňovým automatem táhnout přívěs o hmotnosti až 3500 kg. Zkraje roku 2025 nabídku doplní zatím blíže neupřesněná turbodieselová(!) verze s 48V mild-hybridní asistencí. V Americe jej bude pohánět výhradně hybrid i-Force Max s přeplňovanou dva-čtyřkou a parametry 331 k a 630 Nm. Poprvé v historii modelu bude možné rozpojit přední stabilizátor, což zase o kousek posune terénní schopnosti, podpořené systémem Multi-Terrain Select za dohledu Multi-Terrain Monitoru. Nájezdový, přechodový a výjezdový úhel mají mimochodem hodnoty 30, 22, a 25 stupňů.

4 komentáře: „Toyota Land Cruiser (2024): nová generace pro Evropu

    • Díky za upozornění, vidím mild hybrid a automaticky mi naskočí benzin, to už je deformace. 😀

  • Za mě super, líbí se mi Bronco a tohle je dobrý retro á la Jimny, i když ten je hezčí:-) Snad zůstanou v nabídce kulatá světla, je to výrazně lepší.

    Akorát ač rozumím ropáku pod kapotou, nějak to prostě pořád není pro mě. I když benzín by se mi živit určitě nechtělo, takže tomu rozumím.

    • Tak nejak s tebou súhlasím, za mňa jednoznačne v ponuke chýba V6 Ropák… kľudne by ho tam mohli nasačkovať z BMW, nebolo by to prvý raz. Táto 2.8 je síce spoľahlivá ale taktiež je to v tak veľkom aute proste málo

Komentáře nejsou povoleny.