Miniauto Honda N-BOX je už osm let jasnou jedničkou kategorie kei a sedm z osmi posledních let je také vůbec nejprodávanějším autem na japonském trhu. Být jedničkou je zavazující a svazující zároveň – nová generace nesmí přijít o žádné své pozitivum a nejlépe aby všechny silné stránky ještě zlepšila. A slabé stránky? Ty zřejmě vůbec nemá. Karty jsou tedy rozdány – a takhle to dopadlo. Seznamte se s Hondou N-BOX modelového roku 2024.
Co je nového po stránce designu? Trošku to připomíná oblíbené rébusy „Najdi deset rozdílů“. Předešlá generace (najdete ji pro osvěžení paměti v galerii hned pod tímto odstavcem, protože debutovala před šesti lety, ještě před vznikem japan-cars.cz) prošla evolucí a přestože je prakticky všechno nové, uvědomíte si to, až když navzájem porovnáte fotky. Celkově je nová generace více minimalistická a tvář auta připomíná nějakého manga robota (podobně jako u ZR-V). Profil auta je uhlazenější a zaoblenější, změnil se tvar zadního sloupku, což sice vypadá lépe, ale je to škoda z pohledu kontinunity designu. I záď je nová – zadní svítilny jsou modernější a líbí se mi horizontální prolis, přerušený logem H. V nabídce je i paket Fashion Style, zahrnující vícebarevné kryty středů kol, bílé kliky a zrcátka.
V nabídce opět nechybí sportovně-luxusnější verze N-BOX Custom, ta sice nemá manga kukuč, ale působí prostě tak nějak lépe… Všimněte si zalomení spodní části masky, vzpomínáte na accord/inspire/ZR-V. Honda má zase něco jako korporátní jednotný prvek, na jak dlouho asi? Rozhodně cool je světelný pás přes celou šíři auta, nesmí chybět litá kola, nástavce prahů a střešní křídlo. K mému velkému překvapení chybí nějaký N-BOX-X, módní crossover verze. Tak třeba později…
Ale krabicovitý design mezi krabicemi není klíčem k úspěchu. Kei auta kouzlí uvnitř a už tak vychytaný N-BOX se prý ještě zlepšil. Pohledově vypadá palubka jako starší, než ta stará 😉 , přišla o praktickou kapličku navrchu desky, o schránku pod ní a zmenšila se nepříliš praktická přihrádka před spolujezdcem, nový je ale držák nápojů a kapsa pod voličem CVT. Přístrojový štít je nově displejový, dveře mají praktičtější kapsy, každý pasažér dostal svůj držák nápojů a schránka před spolujezdcem se výrazně zvětšila. Prostě je to teď prý o dost lepší.
Po stránce techniky nelze čekat nic zásadně nového. Motor o objemu 658ccm generace Earth Dreams v atmosférické nebo turbo verzi byl určitě zase trošku zrevidován, ale 58, respektive 64 koní mu nejspíš zůstane; tedy těch 64 docela určitě, to je u kei aut povolené maximum. Na rozdíl od Hondy N-ONE se N-BOX nabízí pouze s variátorem, i nadále je ale možnost volby pohonu předních nebo všech čtyř kol – a to i přesto, že je u kei o AWD minimální zájem. Dá se očekávat, že později doplní nabídku ještě elektrická verze, tu sice Honda potvrdila zatím pouze pro N-VAN, ale byla by asi chyba ji u bestselleru neposkytnout také. Japonci mohou Hondu N-BOX MY2024 předobjednávat už v srpnu, oficiálně však prodej začíná až v říjnu. A teď tedy ještě fotogalerie nového modelu: