Novinky

Mitsubishi odchází z Číny

Na jaře jsem psal o těžkých časech, které zažívají japonské automobilky v Číně a už tady máme pokračování. Mitsubishi, které letos v březnu dočasně pozastavilo výrobu v joint-venture GAC-Mitsubishi v provincii Hunan, nechalo vzpomenout na český socialistický vtip, související s „dočasným pobytem sovětských vojsk na území ČSSR“, kde jednotkou dočasnosti byl „1 furt“. Také Tři diamanty dočasně pozastavily nastálo, výroba už nebude obnovena, podíly ve společném podniku, založeném v roce 2012, prodá Mitsubishi Motors (30 %) i Mitsubishi Corporation (20 %), což, ačkoli to nebylo přímo řečeno, znamená konec na čínském trhu. Těžko si lze představit, že by se automobilka spoléhala na dovoz, když poptávka po jejích autech klesla z nijak závratných počtů o 60 % na 38 550 kusů.

Čínskému GAC (Guangzhou Automobile Corporation) to moc nevadí, kompletně převezme stávající výrobní kapacity a v továrně bude kompletovat elektromobily. Celková kapacita fabriky není známa, nicméně v nejlepším roce 2018 opustilo výrobní linky zhruba 140 000 automobilů a to určitě nebylo možné maximum. Mitsubishi se nyní trošku uvolní ruce a dále rozšíří své aktivity v jihovýchodní Asii a Oceánii, kde se prodává v současnosti přibližně třetina veškeré produkce značky.