Novinky

Honda Prologue: elektrický crossover oficiálně

Honda už vloni na jaře oznámila, že bude mít v Severní Americe konečně pořádný elektromobil s názvem Prologue a zveřejnila jeho skicu. Půl roku poté už ukázala fotografie jeho moderní a elegantní karoserie, ale pak se téměř na rok odmlčela a s představením svého crossoveru ZDX na stejném základu ji předběhla Acura. Nyní ale už konečně přichází oficiální představení Hondy Prologue, i když všechny technické informace Honda ještě neprozradila. Vzhledem k tomu, že půjde do prodeje až v příštím roce, má ještě spoustu času.

Stejně jako Acura ZDX, i Honda Prologue využívá techniku Ultium od General Motors, ale v dost odlišné konfiguraci. Prologue je v základní verzi překvapivě předokolka, její výkon zatím nebyl oznámen, ale s 85kWh akumulátorem Honda předpokládá dojezd až 482 km a domácí 11,5kW wallbox ji dobije za necelých osm hodin. Crossover zvládne 155kW rychlonabíjení, za 10 minut získá řidič 104 km k dobru. To vypadá dobře, ale jak ZDX, tak i budoucí konkurenti Ioniq 5 a ID.4 umožňují nabíjení 220 a 170 kW, ale prologue bude na oplátku o nezanedbatelných 5000 dolarů levnější.

Alternativou k předokolce bude dvoumotorové AWD s výkonem 292 k a točivým momentem 451 Nm, jenž bude roztáčet 19″ a 21″ kola. Lze očekávat dojezd kolem 420 km, ale je to zatím jen odhad. 😉 Tyto hodnoty jsou určitě slušné, nicméně opět zaostávají za konkurenty od VW a Hyundaie, takže lze opět očekávat více než konkurenceschopnou cenu.

Příjemným překvapením je infotainment. Předpokládalo se, že Honda převezme OnStar od GM, ale prologue se bude ovládat prostřednictvím systému Honda, postaveném na systému Google Built-In a bude využívat i bezpečnostní systém Honda Sensing. Ovládat se bude přes 11,3″ dotykový displej, informace potřebné k jízdě zobrazuje 11″ přístrojový štít. Zavazadlový prostor nevypadá nějak zvláš´t velký, ale fotka může klamat, každopádně motocompacto se do něj vejde jako nic. 😉

4 komentáře: „Honda Prologue: elektrický crossover oficiálně

  • Nemám tušení jak to bude jezdit, ale designově se mi to velmi líbí – jednoduché linie, minimalismus, nadčasové tvary.

    • Není tomu po stránce vzhledu co vytknout, ale já bych vzal ZDX. 😉

      • To on by z dvojice „sourozenců“ asi člověk vždy bral radši Acuru 🙂
        Accord vs. TLX
        Pilot vs. MDX
        CR-V vs. RDX
        Cvička vs. Integra
        🙂

Komentáře nejsou povoleny.