Novinky

Honda Motocompo se vrátila. Bude jako cool elektroskútr dávat větší smysl?

Honda je proslulá inovativními nápady, které však byly nezřídka inovativní až moc a často nevyšly. Jedním takovým ukázkovým příkladem je mikroskútr NCZ 50 Motocompo z počátku 80. let. Pochybuji, že se najde někdo, kdo tuhle skládací věc (s rozměry 1185 x 240 x 540 mm), schopnou převozu v kufrech městských miniaut (tehdy Today a City), nezná. Je to vskutku ikonická motor(čič)ka, která se po zásluze dostala i do zavazadlového prostoru hotwheelsových modýlků City Turbo II. Přitom se ale vyráběla jen tři roky (1981-1983) a důvodem byl (jak se u Hondy často stává) nezájem zákazníků.

V plánu bylo prodávat jich v Japonsku 10 tisíc měsíčně, nakonec se jich ale za celou dobu vyrobilo necelých 54 tisíc. Ono to není zase tak šokující, před těmi 40 lety asi nebylo ani v Japonsku moc míst, kam by se po zaparkování city nedalo dojít pěšky a tak by přišel vhod skútřík. Navíc váha 45 kg (s náplněmi) musela být (nejen) pro ženy značnou nevýhodou. Teď ale přichází jeho následovník, který by před sebou mohl mít mnohem nadějnější budoucnost.

Honda si v roce 2020 registrovala označení Motocompacto a nyní tu k němu máme i motorku. 😀 Honda Motocompacto vyznává stejnou filozofii jako její 40 let starý předchůdce, ale to první, co o ní potřebujete vědět, je, že je fakt cool. Je to elektrická koloběžka se sedátkem a opravdu parádním, hranatým designem. Navíc překonává motocompo prakticky ve všech ohledech. Sice neumí uhánět závratnou třicítkou, ale pouze rychlostí 24 km/h, jenže váží pouze 19 kg a v rozloženém stavu má miniaturní rozměry 97 x 44 x 89 cm, rozvor 74 cm a výšku sedla 62 cm. Transform(er)ací do podoby úplně normálního kufříku ve tvaru SIM karty vznikne zavazadlo o velikosti 74 x 9,4 x 54 cm.

K pohonu předního kola (sorry, žádné driftování 😉 ) slouží elektromotor o výkonu 0,666 koně… No, to zní fakt divně, v tomhle případě asi raději 490 wattů 😀 a kapacita akumulátoru 6,8 Ah vystačí až na 19 km jízdy. To je na „first-and-last-mile“ přibližovadlo víc, než dost a kdyby nebylo, plně nabito je ze zásuvky za 3,5 hodiny. Té nízkotučné americké (110 V). Celý projekt mimochodem chrání 32 individuálních patentů, takže nejpozději do půl roku tu máme originální čínskou kopii. 😉

Čekáte, že teď to přijde, že? Skvělý projekt, zabitý absurdní cenou? Omyl, Honda Motocompacto bude v Americe stát 995 dolarů, tedy necelých 23 tisíc korun. To je na takovou stylovku od Hondy nečekané rozumná cena, v dnešní době extrémní popularity elektrokoloběžek a neochoty lidí používat vlastní nohy by to mohlo mít úspěch, uvidíme v listopadu. A já doufám, že se s motocompactem počítá i pro Evropu (evropský novinářský web o něm mlčí, což není dobrý signál), protože ho nutně potřebuju! 😀

2 komentáře: „Honda Motocompo se vrátila. Bude jako cool elektroskútr dávat větší smysl?

  • Minimalistické a sympatické, tak snáď sa to ujme 🙂

  • juuuu, je to pekny… ale s tou rychlosti – na chodniku me lidi vyfuckujou a na silnici to bude o zivot (ve vetsim meste jako treba Praglu)

Komentáře nejsou povoleny.