Tiskové zprávy

Honda CR-V e:HEV a e:PHEV (2024): kompletní informace

Honda konečně začala v Evropě prodávat šestou generaci SUV modelu CR-V, jenž je zde k dispozici s hybridním pohonem a jako vůbec první auto značky v Evropě i s plug-inem. Kompletní technickou specifikaci a aktuální český ceník najdete v pdf souborech níže

a co všechno o autě říká sama Honda, najdete v následující technické zprávě, plus samozřejmě oficiální fotografie. Už za pár dní bude hotový také test z českých silnic.

*********************************************************

HONDA CR-V e:HEV/e:PHEV MY 2024

Úvod: Honda CR-V šesté generace – maximálně všestranný rodinný vůz

Každý aspekt zcela nového modelu CR-V byl vylepšen. Vůz tak nabízí dokonalou kombinaci sportovního charakteru, praktičnosti a propracovanosti.

Tento vlajkový model SUV je nabízen s hybridním pohonem všech kol nebo plug-in hybridním pohonem předních kol.

Model CR-V je prvním vozem značky Honda v Evropě, který je vybaven technologii Honda SENSING 360, nejnovějším všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem.

Šestá generace CR-V, celosvětově nejprodávanějšího modelu společnosti Honda, dostala odvážnější, sebevědomější vzhled a nabízí výjimečnou praktičnost, bezpečnost, konektivitu a pohodlí.

U tohoto oblíbeného SUV nižší střední třídy si zákazníci budou moci vybrat buď plně hybridní (e:HEV) hnací jednotku, nebo, poprvé u evropského modelu Honda, plug-in hybridní hnací jednotku (e:PHEV), která bude poskytovat dynamický výkon a účinnost u všech verzí. Rozšířením řady hnacích jednotek společnost Honda následuje svůj komplexní přístup k elektrifikaci, kdy zákazníkům nabízí širokou škálu produktů.

U nového modelu CR-V byla známá hnací jednotka e:HEV přepracována a aktualizována. Tvoří ji nyní zmenšená baterie s vyšší energetickou hustotou a účinnější motor, zatímco zcela nová jednotka e:PHEV s větším akumulátorem zajistí plně elektrický dojezd až 82 km.

Konstruktéři vylepšili každý aspekt nejnovějšího modelu. Zaměřili se na pokročilé a sportovní hodnoty značky Honda a zároveň se snažili vytvořit dokonale všestranné SUV. Větší propracovanost pomůcek pro řidiče, aktivní bezpečnost a technologie konektivity i použití vysoce kvalitních materiálů v celé kabině společně přispívají k atraktivitě vozidla.

Nejvyšší úrovně aktivní bezpečnosti v daném segmentu bylo dosaženo díky prvnímu použití systému Honda SENSING 360 v Evropě. Jedná se o komplexní všesměrový bezpečnostní a asistenční systém společnosti Honda, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla a dále přispívá k předcházení kolizím.

Zcela nový model CR-V si zachovává svou známou siluetu, kterou však doplňuje moderní design. Model tak bude na silnici výraznější. Už přední část získala agresivnější, definovaný styl s velkým otvorem a stylizovanou mřížkou, přičemž varianty e:HEV a e:PHEV mají každá vlastní design.

Kombinace vertikálního brzdového světla a směrových světel na zádi je chytrým vylepšením okamžitě rozpoznatelného designu zadních světel modelu. Účelné LED osvětlení tak vytváří nové, vylepšené charakteristické uspořádání světel na zádi vozidla.

Díky delšímu rozvoru a širšímu postoji nyní model CR-V nabízí prostornost srovnatelnou s většími vozy SUV. Větší proporce modelu zajišťují cestujícím na zadních sedadlech nejvíce prostoru pro nohy v dané třídě a také větší zavazadlový prostor. Navíc podporují stabilitu při vyšších rychlostech.

„Zcela nový model CR-V vychází ze všeho, čím se tento ikonický model vyznačuje – progresivní design, prémiová kabina, špičková úroveň praktičnosti a pohodlí a efektivní a citlivý výkon,“ říká Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Tato nejnovější verze je opravdu jedinečné SUV. Nabízíme mimořádný a dynamický produkt, jenž dokonale vyhovuje současným požadavkům evropského trhu.“

Hybridní a plug-in hybridní hnací jednotky: Dokonalá kombinace jízdního výkonu a nízké spotřeby paliva

Společnost Honda uvádí na trh první plug-in hybrid pro Evropu s elektrickým dojezdem 82 km.

Jak technologie plug-in, tak tradiční hybridní hnací jednotka zajišťují silný jízdní výkon, nízkou spotřebu paliva a celkovou kultivovanost.

V nabídce jsou vysoce účinné verze se spotřebou od 6,7 l/100 km a emisemi 134 g/km CO2

Společnost Honda ve zcela novém modelu CR-V představuje svou první plug-in hybridní hnací jednotku v Evropě – e:PHEV. Plně elektrický dojezd činí 82 km.  Vedle modernizovaného hybridního modelu e:HEV se zákazníci mohou těšit na vzrušující zážitek z jízdy s výrazně lepšími ekologickými vlastnostmi, citlivým přenosem hnací síly a sníženým hlukem v kabině.

Základem obou variant je 2,0litrový čtyřválcový zážehový motor s Atkinsonovým cyklem a s přímým vstřikováním, který byl přepracován pro použití v nejvyšší verzi SUV.

Mezi vylepšení patří vysokotlaký, vícestupňový palivový systém s přímým vstřikováním, zatímco nízkoteplotní, vysoce výkonný aktivní katalyzátor zdokonaluje ekologické vlastnosti. Také byla rozšířena celková plocha výfukových svodů s cílem dále zvýšit výkon, zatímco celouretanový kryt motoru, izolace hluku a vibrací a zvýšená pevnost klikového hřídele pomáhají dále kultivovat interiér.

e:HEV

Model e:HEV bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované plně hybridní hnací jednotky společnosti Honda, přičemž zážehový motor dokonale doplní nově vyvinutá verze lehké převodovky společnosti Honda s dvěma elektromotory.

Tato nejnovější verze již nemá hnací elektromotor a generátor ve stejné ose, což umožnilo zvýšit přenášený točivý moment o 6,5 % na 335 Nm. Také byly zvýšeny maximální otáčky hnacího elektromotoru o 1 500 ot./min. na 14 500 ot./min. Výsledkem je o 7 % vyšší maximální rychlost.

Další úpravy převodovky zahrnují přidání druhého převodového poměru, když je motor přímo připojen ke kolům. Ke stávajícímu vysokému převodovému poměru se připojuje nový nízký převodový poměr – oba byly optimalizovány pro co nejširší rozsah jízdních scénářů. V konečném důsledku se tak zlepšila hnací síla při nízkých rychlostech a celková maximální rychlost, aniž by bylo nutné zvyšovat fyzické otáčky spalovacího motoru.

Úpravy hybridní hnací jednotky završuje využití kompaktnější řídící jednotky pohonu (PCU) a inteligentní napájecí jednotky (IPU). Obě byly zmenšeny a přepracovány tak, aby si zachovaly podobnou energetickou hustotu a účinnost při současném omezení celkové hmotnosti a fyzických rozměrů.

Vyšší výkon ve srovnání s předchozím modelem CR-V se odráží v jistějším pocitu při zrychlení a lepší odezvě. Vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých devět sekund u modelů s pohonem 2WD a za 9,4 sekundy u variant s pohonem obou náprav. Maximální rychlost pak činí 194 km/h u modelů 2WD a 187 km/h u modelů s pohonem obou náprav.

Kromě nárůstu výkonu nabízí systém e:HEV také vyšší účinnost a nižší emise, u modelů 2WD mají kombinované emise CO2 hodnotu pouhých 134 g/km a spotřeba pouhých 5,9 l/100 km, u modelů s pohonem obou náprav hodnoty činí 151 g/km a 6,7 l/100 km.

e:PHEV

Plug-in hnací jednotka e:PHEV vychází z hnací jednotky Honda e:HEV. Je vybavena baterií s výrazně větší kapacitou 17,7 kWh a lehkou, vysoce výkonnou palubní nabíječkou. Tato zvýšená elektrická podpora znamená, že otáčky spalovacího motoru mohou být udržovány na mnohem nižší úrovni než dříve, což dále omezuje hladinu hluku, zvyšuje kultivovanost a snižuje spotřebu paliva při různých rychlostech. Vůz má rovněž plně elektrický dojezd 82 km.

Díky zvýšené elektrické podpoře plug-in hybridního systému dosahují hodnoty účinnosti a spotřeby s plně nabitou baterií pouhých 18 g/km a 0,8 l/100 km. V případě, že se baterie úplně vybije, se tyto hodnoty zvýší na pouhých 139 g/km a 6,2 l/100 km, což je srovnatelné s variantou e:HEV s pohonem 2WD.

Chytré uspořádání elektrických komponent a umístění baterie pod podlahou dovolilo vytvořit zavazadlový prostor o objemu 587 litrů. Konstruktéři optimalizovali velikost chladicích komponent jednotky a zmenšili tak jejích fyzické rozměry. V konstrukci a plášti jednotky se také rozsáhle využívá hliník, takže je i přes zvýšení hustoty energie lehčí.

Nabíjecí port se nachází v levém předním blatníku a otevírá se stisknutím víka nabíjecího portu. U varianty e:PHEV umožňuje nabíjení rychlé zahřátí baterie, aby se lépe vypořádala s chladnějším prostředím. Při teplotě baterie 25 stupňů dosáhne nejnovější model CR-V 100% stavu nabití za pouhé 2,5 hodiny, a to díky výkonu 6,8kW nabíječky.

V rámci služeb konektivity nabízených u varianty e:PHEV si uživatelé mohou při nabíjení vybrat řadu funkcí předběžné úpravy prostředí a klimatizace pro další zlepšení účinnosti, snížení nákladů a zvýšení komfortu za každého počasí. Mezi tyto funkce patří časovač a také nastavení teploty a doby provozu. Majitelé vozů CR-V si tedy mohou naplánovat nabíjení na nejlevnější a nejvhodnější čas a automaticky připravit ve voze požadovanou teplotu, než vyjdou z domu do auta.

Nové pomůcky pro pohodlí řidiče a funkce Honda SENSING s nejlepšími bezpečnostními vlastnostmi v dané třídě

Dosud nejbezpečnější model CR-V díky nové konstrukci karoserie a vylepšeným bezpečnostním technologiím.

První vozidlo vybavené systémem Honda SENSING 360, novým všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem společnosti Honda.

Další krok ke globálnímu cíli společnosti Honda snížit počet úmrtí při nehodách vozidel značky Honda na nulu. Poskytuje bezpečnost pro cestující a ostatní účastníky silničního provozu.

Zcela nový model CR-V byl navržen s důrazem na špičkové bezpečnostní vlastnosti a je prvním evropským vozem, který je vybaven nejnovější sadou technologií pokročilého asistenčního systému (ADAS) – Honda SENSING 360.

Pokročilá podpora řidiče a pokročilé funkce pro předcházení nehodám zmírňují zátěž při řízení a ve spojení s pevnější konstrukcí karoserie nabízejí špičkové vlastnosti, pokud jde o aktivní bezpečnost, a vynikající ochranu v případě nehody.

Pevné základy

Výjimečně odolná, pevná a tuhá platforma poskytuje základ pro výjimečné bezpečnostní vlastnosti. Tvoří ji nové konstrukční prvky pro lepší ochranu při čelní, zadní a boční kolizi. Varianta e:PHEV je vybavena přídavným podlahovým příčníkem, který zajišťuje lepší ochranu jednotky IPU a cestujících v případě bočního nárazu.

Tento nejnovější model je vybaven jedenácti airbagy, včetně nového předního středového airbagu, který zabraňuje srážce mezi řidičem a spolujezdcem, a nového kolenního airbagu pro řidiče i spolujezdce.

Honda SENSING 360

Systém Honda SENSING 360 využívá 100° dopředu směřující kameru, radar s milimetrovými vlnami a čtyři rohové radary, které sledují okolí vozidla v plných 360°. Díky rozpoznávání objektů podle obrazu z modernizované přední kamery modelu CR-V a detekci objektů radarem je vozidlo schopné identifikovat čáry na silnici, krajnice, motocykly, cyklisty a další vozidla.

Každodenní užitečná podpora

Systém Honda SENSING 360 dává vozidlu řadu nových a aktualizovaných funkcí, které poskytují řidiči vyšší bezpečnost a pohodlí.

V tomto vozidle je jako v prvním modelu značky Honda zahrnuta funkce varování před vozidly vjíždějícími do křižovatky, která snižuje riziko čelní srážky na křižovatkách se špatnou viditelností. Systém informuje řidiče o vozidlech vlevo i vpravo při rozjezdu po zastavení a při nízké rychlosti.

Pokročilý systém rozpoznávání dopravních značek detekuje a rozpoznává dopravní značky a zobrazuje je na přístrojovém panelu za volantem a také na průhledovém displeji, který spolupracuje s adaptivním tempomatem (ACC) a nabízí přizpůsobení rychlosti konkrétním rychlostním limitům jediným dotekem. Tento systém také poprvé v Evropě poskytuje předběžné upozornění na značky, jako například na blížící se značku „stop“, aby informoval řidiče co nejdříve a pomohl mu připravit se na křižovatky.

Systém adaptivního tempomatu ACC byl aktualizován a nyní pracuje se směrovými světly a zahajuje zrychlování při předjíždění, což řidičům tento manévr usnadňuje. Systém také nabízí funkci následování pomalou rychlostí, úpravu rychlosti v zatáčkách podle zakřivení vozovky a sklonu, což vozu CR-V umožňuje udržovat konstantní rychlost při klesání.

Funkce zmírnění následků nehody při změně jízdního pruhu pomáhá řidiči během změny jízdního pruhu, aby nedošlo ke srážce s vozidlem, které se v sousedním jízdním pruhu blíží zezadu. Vozidlo upozorní řidiče varovným zvukem.

Systém pro zmírnění následků nehody pomáhá zastavit vůz, pokud vyhodnotí, že nevyhnutelně dojde ke kolizi s vozidlem jedoucím vpředu. V tomto případě také vydá varovný zvukový signál a v případě potřeby automaticky zabrzdí.

V modelu CR-V se poprvé představuje také asistent pro jízdu v dopravní zácpě. Tato funkce snižuje pracovní zátěž řidiče v pomalu jedoucím ucpaném provozu tím, že pomáhá udržet vozidlo v jeho jízdním pruhu již od 0 km/h. Když se provoz uvolní, vůz se plynule přepne do systému pro udržování v jízdním pruhu.

Pro další snížení zátěže řidiče model CR-V poprvé využívá funkci aktivní asistent změny jízdního pruhu, která pomáhá s řízením při změně jízdního pruhu a spouští se použitím směrového světla. Jakmile řidič podrží tlačítko směrového světla, radarový systém zkontroluje, že sousední jízdní pruh je volný a vozidlo do něj může přejet.

Další novou funkcí u modelu CR-V je parkovací asistent Parking Pilot, který řidiči pomáhá monitorováním parkovacích míst a zvýrazněním vhodné pozice na obrazovkách infotainmentu pro zahájení asistovaného parkování. Řidiči si mohou jednoduše vybrat místo, kde chtějí zaparkovat, a senzory kamery a sonaru detekují okolní podmínky. Vůz pak automaticky ovládá akceleraci, brzdu, řízení a řazení s cílem zaparkovat a nechat cestující vystoupit z vozidla. Lze jej aktivovat ve třech snadných krocích vyhrazeným spínačem a dotykem na obrazovku. Poté lze vůz po kontrole bezpečnosti okolí zaparkovat. Tato možnost řeší řadu starostí při parkování s velkým SUV.

Interiér prémiové kvality a prvotřídní prostornost

Vysoce kvalitní design interiéru navozuje pro cestující prvotřídní zážitek.

Výhled se oproti předchozímu modelu CR-V výrazně zlepšil.

Chytré uspořádání hybridních komponent zvyšuje prostornost a praktičnost.

V celé kabině zcela nového modelu CR-V se objevují kvalitní texturované materiály s hmatovými spínači a ovládacími prvky, které jsou snadno pochopitelné a ovladatelné. Výsledkem je luxusní zážitek z vozu, kterého se snaží docílit SUV prémiového segmentu.

Vpředu je čistá, přehledná a nízko posazená palubní deska s větracím otvorem po celé šířce, centrálně umístěnou 9,0” obrazovkou infotainmentu a velkým 10,2” digitálním číselníkem za volantem. Vše je uspořádané s cílem zlepšit výhled.

Barvy, materiály a látky

Modely e:PHEV a e:HEV se odlišují individuálními stylingovými prvky, přičemž model e:PHEV má prémiovější a sportovnější povrchovou úpravu středové palubní desky včetně průduchů ventilace – exkluzivní kovový voštinový vzor.

Společnost Honda zvolila jednotný přístup k barevným provedením interiéru. Použila černou barvu na palubní desce a v celém interiéru, který tak získal prémiovou povrchovou úpravu. Sedadla jsou také standardně potažena jemnou černou kůží s výraznými prošívanými akcenty a navozují jednotný, prémiový pocit.

Součástí standardní výbavy jsou přední vyhřívaná sedadla, u verze Advance jsou navíc větraná, což zvyšuje pohodlí na dlouhých cestách.

Tento model CR-V poprvé využívá sedadla stabilizující tělo společnosti Honda pro cestující vpředu. V konstrukci sedadla je plochá pryskyřicová podložka pro podporu celé spodní části těla cestujícího, od pánve přes bederní páteř. Výsledkem je lepší stabilizace a podpora. Lepší je také poloha úrovně kyčlí, což usnadňuje nastupování a vystupování z vozu.

Vzadu dosahuje model CR-V prostornosti SUV , který běžný o segment výše. Cestujícím nabízí nejvíce prostoru pro nohy ve své třídě, o 16 mm více než u předchozího modelu, zatímco sklon zadních sedadel se oproti předchozímu CR-V zvýšil o 10° a lze zvolit z 16 pozic.

Intuitivní uspořádání interiéru klade důraz na všestrannost, včetně držáku nápojů, odkládacích přihrádek a velkokapacitního boxu mezi předními sedadly. Elegantní a ergonomický elektrický volič rychlostních stupňů s přepínači režimů, které jsou optimálně umístěny pro snadné ovládání, zajišťuje řidiči snadný přístup ke všem důležitým funkcím za jízdy. Nově navržená středová loketní opěrka je nyní také částečně automatizovaná, elektricky se otevírá do 60 stupňů a manuálně o dalších 30 stupňů.

Nová úroveň praktičnosti, díky které vůz vyhovuje různým potřebám aktivního životního stylu

Nejnovější model CR-V zvedá standardy praktičnosti nákladového prostoru a funkčnosti interiéru a podporuje aktivní životní styl. To se projevuje v jednom z největších zadních zavazadlových prostorů v dané třídě, modely e:HEV nabízejí 587 litrů zavazadlového.

Zadní sedadla se posouvají dopředu až o 190 mm, tedy o 40 mm dále než u předchozího modelu. Lze tak snadno nakládat delší předměty bez nutnosti sklápět sedadla. Nízko položená podlaha zavazadlového prostoru a plochý, široký jednodílný podlahový panel pak usnadňují nakládání.

Tomu napomáhají modernizované výklopné dveře zavazadlového prostoru, které byly vyvinuty s novým, tišším modulem elektrického zdvihu, jenž zkracuje dobu otevírání a zavírání. Lze je také ovládat bez použití rukou, s automatickým zavíráním při odchodu a volitelným zamykáním vozidla při zavření.

Sportovní a výkonný design: vylepšení známé siluety

Sofistikovaný a sportovní design vylepší dojem modelu CR-V na silnici.

Delší rozvor a širší profil pneumatik zajišťují mohutnější postoj.

Modely e:HEV a e:PHEV mají každý svůj unikátní design mřížky.

Zcela nový model Honda CR-V byl celkově modernizován a výsledkem je vůz s prémiovějším a sportovnějším vzhledem. Rozšířený exteriér, který je širší a delší než u předchozí verze, zajišťuje cílevědomější postoj s novým stylingovým motivem, který dále vylepšuje jeho dojem na silnici.

Sportovní postoj

Nejnovější model CR-V je nyní o 10 mm širší a 80 mm delší než jeho předchůdce a jeho silueta tak dozrála do podoby výborně řešeného sportovního SUV. Díky této větší ploše bylo možné umístit v konstrukci přední sloupky více dozadu. Prodloužená kapota má nyní dynamičtější vzhled. V kombinaci s výraznými horizontálními liniemi a o 40 mm delším rozvorem se stále jedná o model CR-V, ale s moderním nádechem.

Odvážnější a agresivnější styl tohoto modelu se projevuje na přední mřížce chladiče, která nese nový větší síťovaný vzor v povrchové úpravě piano black. Varianty e:HEV a e:PHEV se každá vyznačují svým vlastním individuálním designem, který odpovídá jejich charakteru. Varianta e:PHEV má širší, otevřenější šestiúhelníkové tvary a tím i agresivnější a sportovnější vzhled.

Evoluční silueta

Horizontální nižší okno a linie záhybů spoluvytvářejí uhlazenější boční profil, k čemuž přispívá chytré přepracování kliky dveří. To díky odstranění klíčové dírky a dělicí linie podporuje vzhled exteriéru bez rušivých prvků.

Definované spodní osobité linie a dvojité obloukové podběhy dodávají bokům vozidla objem a hloubku, zatímco na zádi nová svislá kombinace zadních, brzdových a směrových světel představuje sofistikované vylepšení okamžitě rozpoznatelných kombinovaných zadních světel tohoto modelu.

Společnost Honda zapracovala na zlepšení aerodynamických vlastností vozu a navrhla odvážný design karoserie. Nízká široká boční lišta pod mřížkou chladiče je sportovní a funkční, přičemž varianta e:HEV je osazena lamelovou mřížkou, která se automaticky otevírá a zavírá s cílem snížit aerodynamický odpor a spotřebu paliva.

Boční průduchy na obou stranách této štíhlé mřížky v přední boční liště vytvářejí vzduchovou clonu, která vede proudění vzduchu skrz nárazník, zatímco podélníky na podbězích kol dále omezují turbulence kolem kol. To v kombinaci s aerodynamicky optimalizovanými předními sloupky, plošší podlahou a zadním střešním spoilerem zlepšuje rychlost proudění vzduchu pod modelem CR-V a kolem něj, což zajišťuje větší stabilitu při vyšších rychlostech.

Působivá povrchová úprava

Zákazníci si mohou vybrat ze šesti barev exteriéru, včetně nových sytých barev Diamond Dust Pearl, Canyon River Blue Metallic a Gold Titan Metallic, přičemž všechny jsou nabízeny u modelu CR-V poprvé. Oblíbené povrchové úpravy Premium Crystal Red Metallic, Platinum White Pearl a Crystal Black jsou převzaty z předchozího modelu.

Tuto rozšířenou barevnou paletu doplňují jednotnější a soudržnější detaily – u modelů e:HEV se na ozdobných lištách a spodních částech nárazníku používá matná černá a modely e:PHEV se odlišují barvou piano black pro zvýraznění designových detailů, jako je zadní spoiler, boční zrcátka a mřížka.

U všech verzí modelu CR-V budou součástí standardní výbavy elegantní 18palcová kola z lehké slitiny – v lesklém provedení Berlina Black v případě e:PHEV a metalíze Shark Grey u modelu e:HEV.

Dynamický zážitek z jízdy se zvýšeným komfortem a kultivovaností

Lehčí a tužší podvozek zajišťuje dynamický zážitek za volantem a lepší zpětnou vazbu pro řidiče.

Pokročilý systém pohonu všech kol poskytuje výjimečné jízdní vlastnosti za všech podmínek a v každém terénu.

Nové jízdní režimy Snow a Tow zvyšují užitnost a všestrannost.

Při vývoji podvozku zcela nových modelů CR-V e:HEV a e:PHEV bylo cílem nabídnout všem cestujícím větší pocit bezpečí a pohodlí. Tento dynamičtější zážitek z jízdy je výsledkem přepracovaného řízení a komponent odpružení, které minimalizují nedotáčivost a poskytují větší pocit kontroly za volantem.

Zvýšená pevnost

Nový design platformy modelu CR-V využívá lehčí a pevnější materiály. Zvýšila se tak pevnost karoserie, zatímco větší tuhost zajišťuje použití výztužných prvků na prostředním sloupku a na základně zadního sloupku s cílem zvýšit pevnost kolem otvorů v karoserii. Konstrukční lepidla používaná v jiných nedávných modelech Honda, jako jsou HR-V a Civic, mají u modelu CR-V svůj debut a dále optimalizují celkovou úroveň pevnosti.

Vpředu byl nasazen zcela nový pomocný rám z tlakově litého hliníku, který ušetří více než pět kilogramů oproti předchozímu modelu. Přechod na tlakově litý materiál ušetřil hmotnost a navíc pomáhá zachovat tuhost zavěšení a zajišťuje, že kontaktní plocha pneumatik je konstantní.

Tyto úpravy doplňuje zcela nový zadní pomocný rám s vysokou pevností se dvěma novými výztuhami přidanými do otevřených plechových profilů, které zabraňují jakékoli deformaci a zajišťují rovnoměrný, lineární kontakt zadních pneumatik. Také se zvýšila tuhost pružiny u zadních opěrných úchytů o 15 %.

Společnost Honda věnovala velkou pozornost zlepšení pohodlí řidiče a navození bezpečného pocitu při řízení, zejména za vysokých rychlostí. Jako příklad lze uvést novou řídicí jednotku volantu, u které byl optimalizován převodový poměr řízení. Při vyšších rychlostech tato jednotka přispívá k pocitu bezpečí a při nižších rychlostech navozuje pocit lehkosti a hbitosti pro rychlejší reakce na podněty řidiče. Ten má pak za volantem modelu CR-V pocit, jako by řídil sedan.

Tlumiče

Model CR-V byl dokonale navržen tak, aby si poradil s rozbitou vozovkou a nerovným terénem. Nabízí tak hladší jízdu, kdy zabraňuje zbytečnému pohybu přes velké zvlnění. Varianta e:HEV byla vybavena amplitudově reaktivními tlumiči, které činí tlumicí sílu tvrdší nebo měkčí na základě frekvencí vibrací podle podmínek vozovky.

Model e:PHEV získává plně adaptivní systém tlumičů, který reaguje na řadu údajů ze snímačů vozidla, včetně rychlosti kol, příčného a podélného přetížení a rychlosti stáčení. V normálním režimu systém poskytuje vysokou úroveň stability a jízdního komfortu, zatímco v režimu Sport zvyšuje tlumicí sílu, rozšiřuje provozní rozsah a zajišťuje těsnější a kontrolovanější řízení pro dynamickou jízdu.

Pohon všech kol

Pro další zvýšení pocitu bezpečí je varianta e:HEV modelu CR-V k dispozici také s vyspělým systémem pohonu všech kol, který je vybaven zcela novým řídicím systémem pro aktivní distribuci hnací síly. Systém AWD předchozího modelu CR-V se při vyšších rychlostech na dálnici odpojil s cílem snížit ztráty v hnacím ústrojí a zlepšit celkovou účinnost. Nejnovější model si však ponechává aktivní kontrolu nad zadní nápravou a nabízí vyšší přilnavosti na rychlých, zvlněných a prudkých silnicích – za všech podmínek.

U této nejnovější generace systému AWD byla také výrazně snížena úroveň hluku a vibrací (NVH). Snížením průměru homokinetického kloubu se zmenšily kmity při otáčení hnacího hřídele, čímž se snížila hlučnost a zlepšila se celková úroveň pohodlí v kabině.

Jízdní režimy a elektrická asistence

Nejnovější model CR-V nabízí jízdní režimy Normal, Sport a Econ, zatímco varianta e:PHEV nabízí také možnosti EV a Advanced Eco-assist. U tohoto modelu lze aktivovat také nový režim Snow, který snižuje běžnou odezvu plynu s cílem minimalizovat prokluzování kol a maximalizovat přilnavost na kluzkém povrchu.

Kromě toho byl výrazně vylepšen tažný výkon, a to přidáním uzamčení nízkého převodového poměru a nového jízdního režimu Tow. Varianta e:PHEV tak může táhnout až 1 500 kg (brzděný přívěs) a varianta e:HEV až 750 kg, což výrazně zvyšuje flexibilitu a užitnost vozidla. Režim Tow udržuje otáčky motoru pomocí vysokorychlostní blokovací spojky a baterie při tažení do kopce, zatímco funkce Hill Descent Control umožňuje bezpečně zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu.

Varianta e:PHEV je také vybavena „klikacím mechanismem“ na plynovém pedálu, který poskytuje řidiči zpětnou vazbu, když dosáhne limitu pouze elektrického zrychlení. Když řidič tento rozsah překročí a vyžaduje vyšší rychlost, bez problémů se rozběhne benzínový motor a vozidlo zrychlí. Jinak mohou řidiči tento klikací mechanismus využít jako podnět, aby pedál uvolnili a zůstali u elektrického pohonu.

Díky rozsáhlému balíčku technologií mají zákazníci ještě lepší možnosti konektivity

Široká škála technologií vychází vstříc modernímu spotřebitelskému životnímu stylu.

Průhledový displej se u modelu CR-V poprvé promítá na čelní sklo.

Navigační systém spolupracuje s hnacím ústrojím a podílí se na zajištění efektivity.

Zcela nový model CR-V se bez problémů začlení do rušných životů zákazníků a nabídne rozsáhlý balíček technologií, včetně přepracovaného systému infotainmentu a možností konektivity.

Ústředním bodem je modernizované rozhraní ovládání, které minimalizuje pohyb očí nahoru a dolů a umožňuje přirozenější používání systému.  Poprvé u modelu CR-V se průhledový displej promítá přímo na čelní sklo. Řidiči tak v jasnějším rozlišení vidí širší rozsah rychlosti, více údajů ze systémů pro podporu řidiče a navigačních informací.

Do navigačního systému byla doplněna funkce Predictive Eco Assist, která pomáhá s ekologickou jízdou sledováním úseků klesání, kde lze využít rekuperaci energie, a zlepšuje tak reálnou spotřebu. Model CR-V ve variantě e:PHEV také plánuje, jak bude baterie využívána na celé trase, aby bylo zajištěno co nejefektivnější využití hybridního systému.

Verze e:HEV Elegance jsou standardně vybaveny výkonným osmi reproduktorovým systémem, zatímco verze e:HEV Advance a e:PHEV Advance Tech mají v kabině komplexní vysoce výkonný systém BOSE Premium Audio s 12 reproduktory.

Digitální přístrojový panel TFT s úhlopříčkou 10,2 palce za volantem zobrazuje v pravý čas všechny potřebné informace prostřednictvím sofistikovaného displeje přístrojové desky, zatímco automatizované funkce umožňují omezit ruční ovládání při řízení.

Pro snadné použití v noci jsou nabíjecí porty a klíčová tlačítka osvětlena. Čtyři osvětlené USB porty (1× Typ A a 1× Typ C vpředu a 2× Typ C vzadu) podporují širší škálu zařízení a vyšší rychlosti nabíjení.

Vyhrazená oblast pro bezdrátové nabíjení na přední straně pracuje s výkonem 15 W. Je tedy třikrát výkonnější než u předchozího modelu CR-V. S cílem zajistit stabilnější nabíjení byl do tohoto prostoru umístěn chladicí ventilátor, který odvádí vznikající teplo.

Digitální klíč Honda, který je k dispozici u modelu e:PHEV, odemyká uživatelům nové možnosti připojení. Pomocí aplikace pro chytré telefony společnosti Honda mohou zákazníci zamykat a odemykat vozidlo a startovat motor stejně jako s běžným klíčem. Na rozdíl od běžného klíče však lze „digitální klíč“ bezpečně digitálně sdílet s vybranými pozvanými řidiči.

Nakonec bylo také v celém prostoru rozmístěno vysoce kvalitní LED osvětlení, které doplňuje jemné vnitřní osvětlení středové konzoly, dveří, prostoru pro nohy a prohlubní pro kliky dveří. Celá kabina tak získala prémiovou atmosféru.

3 komentáře: „Honda CR-V e:HEV a e:PHEV (2024): kompletní informace

  • Jenom mně přijde 6,8kW nabíjení neboli 80km za 2,5h tragický? Vím, je to „jen“ plug-in, ale proč to neumí alespoň 11kW, což tři fáze 16A dají, tj. toto umí běžný RD, kde si člověk obvykle platí 25A jistič…

    • TO KONRAD: Ono se na to musíš podívat ze širšího spektra. Není všechno zlato co se třpytí. Věřím, že v Hondě to dělají stále trochu „jinak“ než ostatní výrobci, kteří se honí za čísly, které lidé mají velmi rádi. Například rychlost nabíjení. Ale už k tomu zapomínají často říci právě to ALE. Myslím tím, že té baterii nebude dělat moc dobře super charger a oni to moc dobře vědí. Chápu, že ty jako customer si projedeš nabídky konkurence a porovnáváš jako ostatní lidé a jsi ovlivněn čísly a dalšími veličinami. To je normální. Oni to vzali do rukou tak, že průměrný člověk najede ca 50km denně a podle toho to i udělali. Takže odpoledne nebo někteří až večer po dojetí domů to v garáži prostě píchnou do zásuvky a tím to hasne. Pokud chceš čistě elektrický dojezd podle čísel (tzn.vyšší)tak už jsou jiné alternativy. Toto je průměrné auto pro průměrnou rodinu a proto vlastně vznikla i verze plug-in.

  • To Legend: No já mám trochu strach, že japonci poněkud zaspali, vsázeli na vodík… Jinak ohledně rychlonabíjení jsem nedávno někde narazil na porovnání dlouhodobýho (roky) nabíjení na „superchargerech“ vs. pomalejší nabíjení a baterie ohledně ztráty kapacity na tom byla +/- stejně. Zkusim to najít.

    Tady v čase cca 12:00 zajímavý info a důvod, proč by i plug-in mohl/měl mít rychlonabíjení.
    https://www.youtube.com/watch?v=ic9gy8002mY

Komentáře nejsou povoleny.