Novinky

Toyota Celica Mk. I: restomod s motorem Honda a lakem Nissan

Mám rád krásně zrenovované japonské youngtimery, ale možná ještě raději mám takzvalé restomod úpravy, kdy sice také dojde k renovaci, ale navíc auta dostanou něco nového, současného modernějšího, ať už jde o nějaké komponenty nebo třeba lehké modifikace karoserie. A teď tu máme jeden skutečně excelentní restomod první generace Toyoty Celica.

Tvůrce úpravy není znám, do povědomí se teď dostala proto, že byla na prodej na aukčním portálu bringattrailer, kde se prodala za 61 tisíc dolarů, což mi přijde skoro málo. Celica Mk. I z posledního roku výroby (1977) ´dostala lehce modifikovaný nárazník s chromovou lamelou přelakovanou do barvy auta, lehce vyboulenou kapotu, vytažené blatníky ve stylu japonských okruhových závoďáků, 16″ kola BBS RS (vzadu obutá do pneumatik 245/45, vpředu do 195/50), za nimiž není vidět brzdy Willwood a decentně byl modifikován i zadní nárazník, plus došlo opět k eliminaci chromu a zatmavení svítilen. To není mnoho úprav, ale výsledný efekt je naprosto famózní, zvlášť když je auto oblečeno do ikonického měňavkového laku Nissan Midnight Purple III.

Interiér dostal quick-release volant NRG Innovations a od nich pochází i pedály a hlavice řadicí páky, sedadla Bride (Stradia Venus II Maziora Edition) mají pásy Takata, palubní deska byla potažena alcantarou a přístrojový štít pochází z Hondy S2000. To není náhoda, protože vysokootáčkový motor Honda F22C1 s výkonem 241 k při 7800/min a točivým momentem 220 Nm při 6800 vystřídal pod kapotou původní čtyřválec. Pro větší vizuální efekt dostal trubkový sběrač J´s Racing, škrticí klapky Jenvey a hliníkový chladič Koyo. S jakou jinou převodovkou motor spojit, než s neméně kultovním šestikvaltem z S2000? Diferenciál se zvýšenou sporností však už je z Corolly GT-S. Podvozek dostal polyuretanová pouzdra, tlumiče Bilstein, vzduchové měchy AccuAir a stabilizátory Addco.

Nádhera, co říkáte? A nemyslím si to rozhodně jenom já, v letech 2018 a 2019 bylo vstaveno v Los Angeles v Petersen Automotive Museum. Jakou lepší referenci může auto mít? Koneckonců možná bylo jako muzejní exponát zamýšleno, protože sice prošlo emisemi, ale nebylo zkontrolováno u California Bureau of Automotive Repair a není tedy možné jej v Kalifornii prodat soukromé osobě.

Jeden myslel na “Toyota Celica Mk. I: restomod s motorem Honda a lakem Nissan

Komentáře nejsou povoleny.